"Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Jiskry za vozem Ferrari SF90 Sebastiana Vettela | foto: Pirelli

Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.

Rudé vozy byly po celý víkend napřed - svou formu z tréninků si přenesly i do kvalifikace, v níž měly stále navrch o 3 až 4 desetiny sekundy. Podle Tota Wolffa to bylo dáno "čistým výkonem," jenž je u Ferrari zkrátka vyšší. Jeho tým ztrácí zejména na rovinkách, což je dáno motorem a ne aerodynamikou. Před jubilejní 1000. velkou cenou za 2 týdny v Číně chtějí svůj deficit napravit.

"Nejde o odpor. Nikdy to není dáno jedním zázračným dílem či jedním činem, ale úrovně odporu, které jsme spočítali, by udělaly rozdíl možná jen desetinu sekundy," popisuje Wolff po závodě v Bahrajnu, kde nakonec po smůle Ferrari dojeli opět na prvním a druhém místě.

"Jde čistě o výkon. Tak vypadá analýza po 24 hodinách, ale hodně dat jsme nasbírali dnes a včera. Myslím, že jsme také v dnešním závodě pozorovali odlišné úrovně výkonu mezi auty. Musíme to teď tedy strávit," pokračuje šéf Mercedesu.

Mercedes sice v Bahrajnu opět vyhrál a šampionát vede, před dalšími závody však musí v oblasti výkonu motoru zabrat | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Řekl bych, že pokud si tu úroveň výkonu udrží - netuším, proč jim selhal motor - ale pokud budou schopni si udržet tyto úrovně výkonu i v Šanghaji na tak citlivém okruhu na výkon, tak budou jasnými favority, protože přinos v časech na kolo může být ještě vyšší než v Bahrajnu," varuje 47letý Rakušan.

"Čekali jsme, že budou silní v Melbourne poté, co jsme viděli jejich rychlost během testů v Barceloně. Takže v Melbourne to bylo vlastně větší překvapení než v Bahrajnu. Tady byli velmi silní. Jejich výkonnost na rovinkách je neuvěřitelná," chválí Wolff soupeře z Maranella.

"Výkon, který předvedli, na ten nikdo nemá. V kvalifikaci to podle mě dělalo půl sekundy na rovinkách. A proti tomu se těžko závodí. Musíme si tedy na tuto úroveň podle mě zvyknout a Melbourne považovat za výjimku," dodává Wolff.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 112 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy