MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Je to moje osmdesátá pole position! Nedokázal bych to bez týmu. Je to opravdu čest, pro ně závodit. Vyjetí do Q3 jsme zvládli skvěle a dalo nám to příležitost kvalifikaci vyhrát. A je to i dobré pro mě ve vývoji v šampionátu. Je těžké zvolit vše správně a myslím, že to je další velký rozdíl, který jsme s týmem letos zvládli. Každý má chytré lidi, ale když dojde na lámání chleba a na to být pod tlakem a volit správně, díky tomu si myslím, že jsme nejlepší. Tým si to zasloužil.
Valtteri Bottas, 2. místo
Vím, že tam bylo pár zatáček, kde jsem mohl odvést lepší práci. Ale uvidíme zítra.
RED BULL
Max Verstappen, 3. místo
Ve třetí části kvalifikace jsme to zvládli strategicky dobře. Jsem moc rád, že jsem třetí. Nečekal jsem to a nyní máme větší šanci být zítra na pódiu. Je to vyrovnaná bitva a nedokážu odhadnout, kdo ji může vyhrát.
Daniel Ricciardo, 15. místo
Vyřval jsem si do helmy hlasivky. Jsem tak naštvaný!!! Cítil jsem, že ztrácím rychlost v poslední zatáčce, než jsem najel do rychlého kola. Věděl jsem, že se něco děje. Vypadalo to definitivně. Nemůžu teď popadnout dech. Stále však doufám, zítra uvidíme. Kvalifikace je tu důležitá, ale těžko se tu následují další vozy, ale uvidím, co dokážu. Nevím, aktuálně to hodně bolí.
Christian Horner, šéf týmu
Pozitivní je, že s Maxem jsme třetí a opět zajel skvěle a to v náročných podmínkách. Na začátku Q3 začalo znovu pršet a bylo to o tom zajet co nejlepší kolo, Max to zvládl. A když déšť zesílil, nikdo už se nezlepšil. Bylo velmi frustrující zratit v Q2 Daniela kvůli problému se škrtící klapkou. Chceme, aby posledních pět závodů s námi zakončil pozitivně a když se objeví podobné problémy, je to velmi frustrující pro něj i celý tým.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 4. místo
Byla to obtížná kvalifikace za smíšených podmínek. Ve třetí části jsme se domnívali, že déšť přijde dříve, takže jsme se rozhodli vyjet na přechodných pneumatikách. Bohužel se tak nestalo pak jsme byli v načasování ve skluzu. Zajeli jsme pro superměkké pneumatiky, ale ve čtrnácté zatáčce jsem se dotknul mokrého obrubníku, vyjel trochu zeširoka a ztratil nějaký čas. Čtvrté místo není samozřejmě ideální, nicméně alespoň jsme byli schopni dát i přes tu chybu kolo dohromady. Třetí pozice by mohla být snadno na dostřel. Je škoda, že jsme to dnes nedali, během kvalifikace byl pocit z vozu lepší a lepší. Zítřek bude jistě náročný, ale budeme se snažit ze všech sil.
Sebastian Vettel, 9. místo
Udělal jsem chybu v zatáčce Spoon a potom jsme nevyjeli včas, protože začalo opět pršet. Není to pozice, ve které bychom si zasloužili být. Samozřemě, měli jsme lepší rychlost než na deváté místo - zítra je však nový den, není to lehké startovat tak zezadu, ale není to nemožné. Je lehké teď říkat, že to bylo špatně. Byl jsem dotázán, zda je to ok a já odpověděl, že ano.
HAAS
Romain Grosjean, 5. místo
Po třetím tréninku jsme udělali pár úprav v nastavení a hned od počátku kvalifikace jsem věděl, že je auto rychlé. Moc se těším na zítřek. Tohle místo miluji.
Kevin Magnussen, 12. místo
Na měkkých pneumatikách jsem ve druhé části kvalifikace nezajel čas. Gasly vyjel z boxů v okamžiku, když jsem začínal mé ostré kolo - neudělal to záměrně, ale v prvním sektoru je jednoduše nemožné uhnout z cesty. Jezdil jsem za ním, s nízkým přítlakem, pak jsem udělal chybu, která zkazila kolo. Byla to prostě smůla a povaha tratě. Je to frustrující, jelikož si myslím, že jsem na měkkých pneumatikách mohl postoupit do Q3. To bylo naším plánem, projít do Q3 na softech a na nich startovat do závodu. Zkusili jsme vyjet na superměkkých pneumatikách, abychom se dostali do Q3, ale to se kvůli dešti nestalo. Díky svobodné volbě pneumatik budu zítra startovat pravděpodobně na měkké směsi. Někteří kolem mě nikoli, takže si myslím, že bychom v ní mohli mít výhodu, pokud budou superměkké pneumatiky rychle odcházet. Snad když budou stavět, tak spadnou do provozu, pak mohu jet déle a doufejme je přespokočit.
Guenther Steiner, šéf týmu
Byla to pro nás samozřejmě slušná kvalifikace, zejména pro Romaina. Páté místo na měkkých pneumatikách nás staví pro zítřek do dobré pozice. Stále se ještě musíme body získat, nicméně startujeme ze slušné pozice. Magnussen byl v Q2 v menším provozu. Ztratil tam trochu času a nedostal se do Q3. Tím jeho den skončil. Pro něho - startovat dvanáctý s volnou volbou pneumatik - pořád máme slušnou naději ho také dostat na body.
TORO ROSSO
Brendon Hartley, 6. místo
Při zajíždění zpět do garáže to bylo celkem emotivní. Tým dnes zvolil perfektní načasování výjezdů na trať a bylo potěšením tady v Suzuce jezdit. Samozřejmě, že zítra musím získat body, ale nyní si budu užívat šestého místa.
Pierre Gasly, 7. místo
Dnes je to fantastický výsledek, šesté a sedmé místo pro Hondu na Suzuce je jasně a doopravdy dobrá práce ve srovnání s tím, co jsme v tomto roce občas předvedli - jsem skutečně šťastný za tým! Od začátku roku je to pro tým pravděpodobně ta nejlepší kvalifikace a dokázat to v Japonsku je opravdu speciální. Na Suzuce se těžko předjíždí, takže se skutečně potřebujeme zaměřit na start. Brendonovi i mně se po celý víkend jezdilo s vozem dobře, takže musíme na to nadále tlačit, jelikož máme kolem sebe několik rychlých aut. Musíme tvrdě bojovat, ale snad dobře zvládneme start a Romainovi na pátém místě zatopíme. Od počátku sezóny jsme to dokázali přimět fungovat a chytnout se příležitostí, které se nám naskytly, takže znova se potřebujeme soustředit a opravdu se snažit dosáhnout nejlepšího možného výsledku.
Jonathan Eddolls, šéf závodních inženýrů
Byl to fantastický konec jinak pro nás náročného a obtížného dne. Brendon prošel třetím tréninkem docela hladce, jeho výkon byl velmi slušný, i když čas na kolo to nezbytně neukazoval. Věděl, že v něm i ve voze je o mnoho více. Vítr měl velký účinek, protože jeho síla byla velká, vyvážení vozu bylo kvůli němu nestálé a odlišné kolo od kola, takže věděl, že ze sebe dostane v kvalifikaci mnohem více. Pierre měl ve třetím tréninku nějaké potíže s kalibrací své pohonné jednotky, což znamenalo, že nedosáhl čistého kola s maximálním výkonem. Takže jsme pro kvalifikaci nebyli schopni Pierrovi poskytnout tu nejlepší přípravu, což bylo doprovázeno problémem, který měl včera. Kvůli počasí to byla náročná kvalifikace, ale v každé z jejích částí tým reagoval na dané podmínky správně a sledoval nadcházející počasí. Je fér říct, že během kvalifikace byli jezdci na těch správných pneumatikách, ve správný čas a byli na dráze ve chvíli, kdy se to počítalo, týmová práce mezi inženýry, Hondou a mechaniky dnes fungovala dobře a to je podstatná část konečného výsledku. Oba jezdci odjeli v Q3 fantastické kolo v okamžiku, kdy se to počítalo, pak přišel déšť a uzamknul pozice, takže celkově to bylo dobré odpoledne.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 8. místo
Osmé místo je ok, ale nejsem spokojen, protože jsme dnes netěžili maximum z našeho potenciálu. K třetí části kvalifikace jsme přistoupili tak, že jsme měli natankováno na pár kol, protože jsme měli pocit, že by trať měla oschnout a stále se zlepšovat. Ve skutečnosti byla dráha již docela suchá od samotného začátku Q3 a tehdy byla na tom nejlépe, ale měli jsme moc paliva. Pak v době, kdy jsme začínali naši druhou jízdu, déšť přitvrdil. Dobrá práce od ostatních, kteří to posoudili lépe než my - to je to, co se může v takových mokrých kvalifikacích stát. Takže si myslím, že jsme měli na víc a vím, že v závodě můžeme být silní. Uvidíme, co zítra dokážeme.
Sergio Pérez, 10. místo
Ze mého kvalifikačního výsledku nemám moc velkou radost, protože si myslím, že jsem měl být před pár dalšími auty vpředu. Od začátku první části do byla obtížná kvalifikace. Dojížděl jsem své kolo, když byla vyvěšena červená vlajka kvůli Ericssonově nehodě. Byl jsem doslova pár metrů před čárou, ale nezvládl jsem dokončit kolo a musel jsem jet znova. V třetí části kvalifikace jsem vyjel zeširoka a v mém prvním kole jsem přišel o spoustu času zrovna v době, kdy byla trať na tom nejlépe, takže rozhodě mám pocit, že jsem dnes mohl dosáhnout mnohem více. Zítra potřebujeme být úspěšnější. Startujeme v první desítce a máme dobrou rychlost, takže slušná porce bodů je na dosah.
Otmar Szafnauer, šéf týmu a CEO
Počasí se postaralo o docela náročnou kvalifikaci. Na jednu stranu je dobré mít oba vozy v první desítce, ale současně jsme v Q3 neukázali naši opravdovou rychlost. Naše auta jsme vyslali s palivem dostačujícím na dokončení několika kol, ale první kolo bylo tím jediným, které se nakonec počítalo. Estebanovo kolo bylo čisté a umírněné, ale Checo udělal chybu, která ho stála několik sekund. Rychlost během našich dlouhých včerejších jízd znamená, že bychom do závodu měli hledět s optimismem, ale předjíždění je tady velmi obtížné a toto bude klást ještě větší důraz na načasování zastávek v boxech.
SAUBER
Charles Leclerc, 11. místo
Celkově to byl pozitivní den a vidíme, že pro zítřejší slušný výkon je zde potenciál. V kvalifikaci tam rychlost byla a je škoda, že jsme se dnes nedostali do třetí části. V mém prvním rychlém kole v Q2 jsem se dopustil malé chyby a poté, co začalo opět pršet, nebylo možné zlepšit můj čas na kolo, avšak to znamená, že můžeme těžit z výhody startu na pneumatikách dle naší volby. Těším se, až budu zpět na trati.
Marcus Ericsson, 20. místo
Po solidním víkendu je zklamáním takto skončit. Kvalifikace se bohužel neodvíjela tak, jak bych si přál. Byl to složitý den, díky počasí docela náročný na jízdu. Jak jsem se blížil do sedmé zatáčky, měl jsem trochu vyšší rychlost a současně díky silnému větru v této části jsem vylétl z tratě. Je škoda mít takovou kvalifikaci. Během zítřejšího závodu se budeme snažit ze všech sil získat zpět tolik pozic, kolik jen bude možné.
RENAULT
Carlos Sainz, 13. místo
Mysleli jsme, že je možnost dostat se do první desítky, ale nebyli jsme schopni významně pokročit v rychlosti. Obecně byl dnešní den docela těžký. Kvalifikace mohla být o trochu lepší, jelikož déšť dorazil dříve, než jsme očekávali, takže jsem v Q2 na nových pneumatikách nedokázal zajet kolo. Moje první jízda ve druhé části kvalifikace na použité sadě nebyla jednoduše dostatečná a je těžké říct, o kolik bych byl rychlejší na nové sadě. Nicméně body se rozdávají zítra, takže uvidíme, co se stane.
Nico Hülkenberg, 16. místo
Moje skupina tvrdě pracovala, aby vůz do kvalifikace připravili a moje nehoda na konci třetího tréninku přišla nevhod. Vůz se ihned řídil dobře a byl jsem ve skutečnosti překvapen, že jsme se nedostali přes Q1, protože z obou mých kol jsem měl docela dobrý pocit. Zlepšení v mém druhém kole nebylo jednoduše dostatečné, abych postoupil, takže je to frustrující. Zítra to bude náročné a složité, ale samozřejmě budeme bojovat.
Alan Permane, sportovní ředitel
Byl to těžký den... Nicova strana garáže odvedla parádní práci, aby dostala jeho vůz do kvalifikace, ale Nico měl smůlu, že nepostoupil do Q2. Carlos to zvládl, ale kombinace počasí a provozu znamenala, že rychlost vozu byla nedostatečná na to, aby se dostal mezi prvních deset. Máme tu práci. Předpověď hlásí sucho a bude složité se posouvat v pořadí vpřed, jelikož je tady spousta konkurence.
WILLIAMS
Lance Stroll, 14. místo
I přesto, že začalo pršet ve špatnou chvíil, jsem spokojen, protože postup jsme nečekali. Auto vypadalo, že funguje a věděl jsem, že se zlepším. Vyvaroval jsem se chybiček a měl jsem i dobré nastavení. Využil jsem každý kouset tratě a kolo bylo opravdu dobré. Sešlo se to dohromady, ale nečekali jsme, že budeme schopni bojovat s ostatními, vím, že za sebou máme rychlejší auta, Riccirado například polem proletí a nebudu se moc zdržovat tím, jej za sebou udržet. Pojedu si svůj závod a snad získáme pár pozic po startu.
Sergej Sirotkin, 17. místo
Myslím, že to byla dobrá kvalifikace. Neměli jsme moc štěstí co se provozu týče, takže pneumatiky nebyly připraveny nejlépe, ale kromě toho si myslím, že mohu být spokojen. Z mé strany to bylo na sto procent a to samé platí pro nastavení vozu a strategii. Nelíbí se mi však, že jsme nepostoupili, protože s tou prací, jakou jsme odvedli, by to mělo být jinak.
Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to náročné, protože se měnily podmínky a to je pro tým ten největší test. Museli jsme se rozhodovat a jsme rádi, že jsme z auta dostali maximum. Bylo to těsné, Sergej měl smůlu, ale Lancovi gratuluji, zajel skvělé kolo. Chyběl nám výkon v těch posledních kolech, jinak jsme mohli možná být o pozici výš, ale jsme spokojeni. Naše závodní rychlost je dostatečná na to z těchto míst bojovat, takže se těšíme a dáme do toho vše.
MCLAREN
Fernando Alonso, 18. místo
Byl to náročný den. Jsme téměř na chvostu, takže to rozhodně nebyl nejlepší výkon. Celý víkend jsme pomalí na každé sadě pneumatik a tento okruh nám prostě nesedí. Ztrácíme na aerodynamice a tady potřebujete hodně přítlaku. Víme, kde se musíme zlepšít a pracujeme na tom, chceme se ujistit, že příští rok bude vůz lepší. Vyvážení bylo dobré, nemohli jsme zajet o moc lepší čas. Rychlost je prostě taková a bude to náročný závod.
Stoffel Vandoorne, 19. místo
Byl to dosud pro nás obtížný víkend a myslím, že určitým způsobem to nebylo překvapením. Po celý víkend jsme byli nekonkurenceschopní a naše výkonnost je podobná té, jako jsme na to byli v Rusku. Když došlo na kvalifikaci, nezdálo se, že bychom byli schopni udělat malý krok vpřed. Snad na tom budeme v závodě o něco lépe, ale je to okruh, kde se těžko předjíždí, takže uvidíme, jak se zítřek vyvine. Doufejme, že se toho během závodu bude dít o trochu víc a my z toho budeme moci těžit. Ukazuje se, že stále musíme dohánět velkou ztrátu. Bude dobré, jestliže se ze zítřejšího dne vyklube horký závod, protože to by mohlo představovat na některých pneumatikách nějaké ty puchýře. Byli jsme dobří, když byly takové závody a zacházení s pneumatikami je klíčové. Rozdíl by mohla dělat strategie.
Gil de Ferran, sportovní ředitel
Samozřejmě jsme naším kvalifikačním umístěním a naším obecnou rychlostí zklamáni. Po pracovní stránce to byl hladký víkend a oba naši jezdci dostali z vozu všechno. S ohledem na zítřek, ačkoli se nezdá, že by bylo mnoho strategických variant, ze kterých by se dalo těžit, budeme mít se skloněnou hlavou vystrčené anténky, abychom se snažili a maximalizovali naše konečné umístění. Je skvělé být tady v Japonsku. Je jenom sobota a z boxové zdi můžete slyšet davy, takže si nedovedu představit, jaký bude zítřejší rozruch.