PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Ferrari si na chování auta nestěžuje, ale rychlost chybí

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Belgii | foto: Daimler AG

Pro pole position si v Soči dojel Valtteri Bottas. Jak hodnotí dnešní kvalifikační výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Bylo to dobré kolo. Mám z toho dobrý pocit a jsem moc spokojený, ale tohle je jen první krok tohoto víkendu.

Lewis Hamilton, 2. místo
Velká gratulace Valtterimu - celý víkend odváděl lepší práci. Je to skvělá trať a bylo to intenzivní. Má dvě poslední kola nebyla tak výjimečná, aspoň jsme pořád v boji i vítězství v závodě.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Valtteri potřeboval získat trochu sebedůvěry, to je přesně to, co nařídil doktor. Ví, že musí vyždímat vše, aby Lewise porazil.

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Byli (Mercedes) dnes velmi rychlí, ale zítra to bude dlouhý závod. Udělal jsem malou chybku v posledním sektoru, ale musel jsem to alespoň zkusit. Jsem celkem spokojený. Bylo důležité být jim blízko jak jen to je možné. Auto bylo dobré a tak jsem pro závod pozitivní. Dnes však chyběla rychlost.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Jsme tady trochu pozadu. Auto se nechovalo špatně, akorát nám schází trochu rychlosti. Kvalifikace byla OK, v posledním kole se to jen všechno dohromady nesešlo.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 6. místo
Vůz dnes fungoval opravdu velmi dobře a je zřejmé, že jsme během posledních několika závodů uskutečnili pořádný krok vpřed. S výsledkem jsem spokojen, šesté místo, ale v mém závěrečném kole v poslední části kvalifikace jsem se dopustil chyby, což znamenalo, že jsem nebyl schopen řádně bojovat s Kevinem [Magnussenem] o pátou příčku. Je to škoda, ale pro zítřek nám dává start ze šesté pozice slušnou šanci. Opravdu mě zajímá, jak budou hyperměkké pneumatiky v závodě fungovat a víme, že spousta vozů za námi bude na ultraměkké směsi. Uvidíme, jak se budou strategie vyvíjet, ale věřím, že dnešní slušný výsledek můžeme přetavit do zítřejšího slušného závodního výsledku.

Sergio Pérez, 8. místo
S chováním vozu jsem spokojen, ale myslím, že na startovním roštu jsme mohli být více vpředu. Mým cílem bylo umístění na páté pozici, ale má kola v třetí části kvalifikace nebyla ta nejlepší a ztratil jsem trochu času. Snad budeme zítra po startu schopni získat nějaká místa. Pro zítřek jsem optimistou, ale bude to dlouhý závod. Zásadní bude strategie, protože nestartujeme na té nejlepší směsi pneumatik a soupeři těsně za první desítkou, na tvrdší směsi, budou naší hlavní hrozbou. Možná jsme mohli zkusit postoupit z druhé části kvalifikace na ultraměkkých pneumatikách, ale nakonec to bude stejné pro všechny kolem nás. Musíme udržet naše hypersofty při životě a první stint co nejvíce natáhnout. Jsem si jistý, že příležitosti budou a my je musíme využít.

Otmar Szafnauer, šéf týmu a CEO
Do kvalifikace jsme mířili s pocitem, že máme čtvrté nejrychlejší auto, ale nevytěžili jsme z našeho výkonu úplné maximum, když to bylo potřeba. Páté a šesté místo bylo na dosah, ale usadili jsme se na šestém a osmém, což je stále dobrý počin. Nyní je výzvou přivézt domů výsledek a přimět fungovat hyperměkké pneumatiky v úvodní části závodu. Zítra bude prioritou mít čistý závod, dovézt do cíle oba vozy a posbírat pár důležitých bodů.

SAUBER

Charles Leclerc, 7. místo
Se svou pozicí jsem extrémně spokojený. Mé kolo mohlo být o něco lepší, ale stejně tak se mohl zlepšit i Marcus. Pro mě jde o nejlepší startovní místo v této sezóně, což je cenné obzvlášť s přihlédnutím k pátku. Za sebou máme pár rychlých vozů, které by mohlo být těžké udržet za sebou. Bude to zajímavé pozorovat, jak dlouho pojedou v prvním stintu, čeká nás zajímavý závod. Nevidím ale důvod, proč bychom si svou pozici nemohli udržet. Určitě nás dojedou, ale já na to budu maximálně tlačit, abych je neviděl ve svých zpětných zrcátkách.

Marcus Ericsson, 10. místo
Je to pro tým skvělý výsledek. Oba vozy v první desítce a byli jsme celý víkend silní. Máme myslím dobré šance zítra získat body, což je skvělé. Věřím tomu a těším se na boj o dobrý výsledek.

HAAS

Kevin Magnussen, 5. místo
Jsem spokojený, pro nás je to znovu pole position. Je to dobrý pocit. Bylo to dobré kolo a mohlo být ještě lepší, ve druhé zatáčce jsou to pokazil. Najel jsem na obrubník a trošku jsem tam ztratil. Myslel jsem, že to tu bude náročné, ale zvládl jsem to a zajel dobré kolo a naštěstí to nebylo tak, že Red Bully postoupili do Q3 a potom už nevyjeli. Více lidí pojede na hyper-měkkých na startu a to je lepší pro nás. Bylo by to horší, kdyby Force India a Saubery startovali s čerstvými pneumatikami. To by bylo náročnější. Jsem si jistý, že Red Bully se probojují a bude zajímavé sledovat, kam až se dostanou. Mají dobrou šanci, ale naším cílem je být nejlepší ze zbytku.

Romain Grosjean, 9. místo
Bohužel jsem se dostal do provozu. Pneumatiky byly vychladlé a neměl jsem přilnavost. Nezopakoval jsem kolo z Q2, nešlo to a to je škoda, ale stává se to. Některá auta byla hodně pomalá a byla tam trošku fronta v posledních dvou zatáčkách. Uvidíme, jak to půjde. Uděláme maximum, ale deváté místo není to, co bych si přál.

Günther Steiner, šéf týmu
Byl to dobrý výsledek. Kevin startuje pátý a to je pěkné, Romain měl menší problém s teplotou pneumatik, takže je devátý. Není to perfektní, ale není to špatné. Uvidíme zítra.

RED BULL

Max Verstappen, 11. místo
Auto je dobré, zkoušeli jsme tady pár věcí, některé fungovaly, jiné ne. Je lepší, než jsme čekali. Hodně času ztrácíme na rovinkách, získáváme ho zase v zatáčkách. Zítra se musíme zajistit, abychom měli čistý závod, zvolili správnou strategii pneumatik a udrželi je při životě. Páté místo by bylo tím nejlepším dárkem.

Daniel Ricciardo, 12. místo
Nevím, jakou zítra budu mít šanci - můžeme skončit pátí, ale také mimo první desítku. Bude to záležet na pneumatikách. Včera jsme pozorovali vysokou degradaci, tak uvidíme. Jsem si jistý tím, že nepůjde o snadnou jednozastávkovou strategii. V závodech GP3 jim dnes dopoledne taky pneumatiky rychle odcházely. Neměli jsme zde obrovská očekávání, pokud jde o rychlost našeho auta. Včerejšek ale byl pozitivní. Jízda těsně za sebou bude náročná, snad vyděláme na vyšší degradaci pneumatik u ostatních. Dám do toho vše.

Christian Horner, šéf týmu
Rozhodli jsme se pro penalizaci kvůli motorům a to na okruhu, kde se nám v minulosti moc nedařilo. A proto jsme do Q1 nevyjeli. Bylo dobré vidět, že jsme měli rychlost lepší, než jsme čekali. Nastavili jsme vůz jen na závod a zvolili si jinou strategii volné volby pneumatik. Vím, že oba jezdci do toho zítra dají vše.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 13. místo
Myslím, že je to pozitivní, protože jsme včera vyzkoušeli nový motor. Jsou tu znatelná zlepšení a rozhodli jsme se využít starý, abychom ušetřili najeté kilometry pro konec sezóny. Jsem s vozem spokojen a mám dobrý pocit, ale je škoda, že odstartuji z chvostu kvůli penalizaci. Podle loňského závodu to vypadá, že se tu asi bude hůř předjíždět s novými auty. Ale cítím se sebejistě. Klíčové bude opotřebení pneumatik a tak snad něco zmůžeme se strategií. Dám do toho vše a snad budeme bojovat o dobrý výsledek.

Brendon Hartley, 16. místo
Moc jsme se na kvalifikaci nezaměřovali, protože jsme počítali s penalizacemi kvůli motoru. Včera to bylo vzrušující, protože Honda představila nový motor, ale rozhodli jsme se jej využít až na konci roku. Je rozhodně rychlejší, o tom není pochyb, ale chceme, aby byl perfektní a připravený do Japonska a aby fungoval, jak má. Bude náročné startovat zezadu, ale závodní rychlost máme slibnou a snad tak bude o co hrát. V minulosti se tu objevily incidenty, je to náročná první zatáčka a zužuje se, takže uvidíme. Uděláme maximum.

Guillaume Dezoteux, šéf výkonnosti vozu
Měli jsme dobrý trénink a program šel bez potíží. Zaměřili jsme se na delší vzdálenosti kvůli penalizacím i když to jinak běžně neděláme. Výkon na rovinkách šel trošku dolů, což je však dáno motorem, který jsme včera zkoušeli. Na novém se však stále ještě musí zapracovat a to především co se kalibrace a zasazení do šasi týče. Nicméně jsme se tak rozhodli, že tu budeme startovat z chvostu.

Kvalifikace šla podle plánu a bylo dobré vidět Pierra v jeho prvním kole. Ukázal dobrou rychlost (jsme si vědomi, že byl v závěsu, i tak to ukazuje dobrou rychlost) a rozhodli jsme se druhé části nezúčastnit, protože penalizace byla jasná. Brendon to měl komplikovanější a bohužel jeho první kolo nestačilo na postup. Potom se objevili žluté vlajky a to ho ovlivnilo. Nyní se musíme podívat na možnosti a těšíme se boj ve středu  pole s auty na měkčích  pneumatikách.

RENAULT

Carlos Sainz jr., 14. místo
Bohužel jsme viděli, že naše rychlost není dost rychlá a tak jsme zvolili možnost volby pneumatik pro start závodu. Nedalo se to nevnímat, pneumatiky tu budou klíčové. Viděli jsme v tom potenciální výhodu už v Singapuru a zítra to může ozvláštnit závod. Nakonec bude naši pozici určovat rychlost, ale dali jsme si tímto šanci. 

Nico Hülkenberg, 15. místo
Dnes jsme na to šli strategicky. Slušná kvalifikace nebyla na dosah a tak jsme zvolili variantu, kdy nebudeme muset startovat na hyper-měkké sadě. Vše, co jsme dnes udělali, by nám mělo umožnit v boji během závodu.

Alan Permane, sportovní ředitel
Střed pole je tu nesmírně vyrovnaný a nebyli jsme schopni tuto bitvu vyhrát na rychlost. Tak jsme se rozhlédli a podívali se na strategické možnosti. Můžeme si nyní díky tomu, že jsme nevyjeli, zvolit pneumatiky a věříme že nám to přinese ovoce. Cílem je získat místa a předjet ty, co budou muset kvůli hyper-měkkým do boxů brzy. To by měla být výhoda, nicméně čekáme i tak těsný souboj. Cílem jsou body a pokusíme se využít příležitosti.

MCLAREN

Fernando Alonso, 17. místo
V přípravách jsme se tento víkend hodně soustředili na závod, snad nám to pomůže. Okruh nepatří mezi ty, které by nám seděly. Zítra máme za cíl bodovat, snad se nám podaří dobře odstartovat a zvolit správnou strategii.

Stoffel Vandoorne, 19. místo
Věděli jsme, že to bude tady těžké. Ráno si myslím, že bylo vidět, že naše rychlost není dobrá a cílem kvalifikace bylo dostat Williamsy a jeden jsme překonali. Nevím, kde budeme po všech těch penalizacích. Chybí nám však výkon v několika oblastech a vyvážení není vždy perfektní, ale je slušné. Jen nám celkově chybí výkon.

Gil De Ferran, sportovní ředitel
Věděli jsme, že Soči pro nás bude těžké, ale nebudeme skrývat, že je kvalifikační výsledek zklamáním. Fernando čelil penalizaci kvůli motoru a tak jsme se přípravy soustředily na závod. Vzhledem k celkové rychlost bohužel Stoffel nebyl schopen projít přes Q1. Pozitivní je, že závod míváme silnější a auto je šetrné na pneumatiky, což tu bude důležité. Budeme tvrdě bojovat a pokusíme se udělat maximum, abychom získali body.

WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 18. místo
Byla to náročná kvalifikace, jsem celkem zklamaný ze své chyby na závěr. Myslím, že jsem se trošku trápil a moc jsem se dnes nepředvedl. Zkusil jsem víc, než bylo možné. Nechtěl jsem jen prostě zajet další nic moc kolo. Zkusil jsem něco zvláštního a nevyšlo to. Bohužel jsem udělal chybu, což je mi líto a jsem zklamaný. Chtěl jsem víc než jen dobré kolo.

Lance Stroll, 20. místo
V prvním kole jsem zablokoval pneumatiky a musel jsem to vypustit. Potom jsem měl dobré kolo, ale nedopadlo to potom kvůli žlutým vlajkám, když Sergej dostal hodiny. Nemáme rychlost což je letos pořád, takže se nic nezměnilo. Je to frustrující, ale prostě nejsme rychlí a uvidíme, co se nám zítra podaří.

Paddy Lowe, technický ředitel
Je to velmi náročný okruh a zvlášť na hyper-měkké sadě, když se snažíte zajet co nejlepší kolo a sektory. Trošku to tu funguje tak, že musíte malinko upustit v prvním sektoru, abyste to potom získali v tom posledním. Sergej zajel slušný čas a bohužel potom udělal chybu. Lance udělal chybu a zlepšil se na té samé sadě, ale i tak to nebyl reprezentativní čas. Po hodinách se objevily žluté vlajky a tak to ovlivnilo i Lance a ani jeden jezdec se tak nedokázal zlepšit. Výhodou jsou pro nás penalizace jezdců kolem nás a získáme tak lepší pozici, navíc závodní rychlost máme lepší než tu kvalifikací, takže snad budou nějaké příležitostí pro lepší výsledek.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy