Vycházející mladá hvězda, která příští rok nahradí v rudém kokpitu Kimiho Räikkönena, zvládla na francouzském okruhu 129 kol, dnes ji v kokpitu vystřídá Sebastian Vettel. Šlo o debut Leclerca v letošním voze Ferrari.
Tento test je pro Pirelli klíčový, protože se blíží konec jejich vývojového programu pro příští rok a uzavření specifikací pneumatik, jež musí nahlásit FIA. Kromě Scuderie po trati kroužil také Mercedes řízený Valtterim Bottasem - ten si připsal 102 kol.
Oba týmy již testovaly přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště, tentokrát poprvé jezdily na suché trati s novými hladkými směsmi. Ty ale nejsou označené a inženýři nevědí, s jakou konstrukci či směsí jezdí.
Pirelli ve zbývající testech pomůže ještě Renault po Velké ceně Japonska a Sauber po Velké ceně Mexika. K rozhodujícímu testu dojde po Velké ceně Abú Zabí, po níž se na dráze ještě jednou sejdou všechny týmy.
Příliš velký rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostí
Výrobce pneumatik se snaží vyřešit otázku příliš velkého šetření pneumatik, jak jsme viděli například v Singapuru, kde piloti v závodě jezdili o více než 10 sekund na kolo pomaleji než v kvalifikaci.
"Je dobré zjistit, co je tím správným směrem pro budoucnost. Momentálně nemám řešení, je však důležité se poučit z toho, co se přihodilo, ne jen jít vpřed, aniž bychom se ohlédli zpět," uznává manažer Pirelli Mario Isola.
"Musíme pečlivě analyzovat dat, protože existuje riziko, že bychom změkčovali a změkčovali a pneumatiky by měly vyšší degradaci. Výsledkem by bylo jen šetření pneumatik. Musíme to vyhodnotit. Letos jsme byli s hyper-měkkou směsí celkem agresivní, agresivní jsme byli také na ostatních okruzích. A viděli jsme, že závodní tempo někdy nebylo na té správné úrovni, protože pilot museli řídit degradaci," dodává šéf Pirelli, které bude o další smlouvu s Formulí 1 od roku 2020 bojovat se společností Hankook (Michelin o vstup zájem nemá).