V Austrálii se oba bílo-červené vozy sponzorované automobilkou Alfa Romeo kvalifikovaly až do deváté řady, v Bahrajnu se dostal Marcus Ericsson na 17. příčku a v závodě překvapivě vyjel dva mistrovské body.
V Ázerbájdžánu Leclerc po startu z 13. místa šokoval dojezdem do cíle na 6. pozici před Fernandem Alonsem s McLarenem. Od té doby se dostal na body čtyřikrát a třikrát v poslední pěti závodech postoupil do poslední části kvalifikace (Q3).
"Myslím si, že díky nám vypadal větší, než ve skutečnosti byl - i když byl velký," hodnotí Leclerc pokrok svého týmu. "V prvním závodě jsem zkrátka nezajel dobře, takže výkonnost byla kvůli mě pochopitelně horší, než měla být."
"Potom pokrok od Baku až doposud je dán zejména díky vozu a tomu, jak jsme se s ním zlepšili. Stále tedy jde o velký krok. Teď jsme v posledních několika velkých cenách byli velmi blízko Q3, což je moc dobrým znamením a celému týmu to dodává velkou motivaci," pokračuje mladý pilot.
Sauber, jenž letos začal využívat aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari, tak do letní přestávky nasbíral 18 bodů, což je více, než za předchozí dva ročníky dohromady (5 + 2). První část sezóny 2018 tedy Leclerc hodnotí jako "neuvěřitelnou. Když se podívám na to, kde jsme byli poslední dva roky a kde jsme v této první části, tak je to lepší, než jsme mohli snít."
Na svůj talent upozorňuje zejména v kvalifikacích: "Vždycky jsem na kvalifikaci velmi tvrdě pracoval. Jde zřejmě o můj oblíbený okamžik víkendu. Vždycky si opravdu užívám, když během kvalifikačního kola posouvám limity, což v posledních závodech vycházelo hodně dobře," dodává Leclerc.