Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Renault RE17 | foto: Craig Scarborough

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připustil, že podcenili své soupeře v oblasti vývoje pohonných jednotek. Zapůsobil na něj zejména letošní pokrok Ferrari, proto jsou odhodlaní jít v budoucnosti do většího rizika.



Formule 1 se nachází v páté sezóně po poslední velké změně pravidel, kdy přešla na přeplňované hybridní V6 motory s vyspělým systémem pro rekuperaci kinetické i tepelné energie. Na počátku měl obrovský náskok Mercedes, nyní jej předstihlo Ferrari. Renault je až třetím v pořadí, o kousek za ním zůstává japonská Honda.

"Řekněme to takto: jsem opravdu přesvědčený o tom, že jsme podcenili potenciál současných motorových pravidel. Máme za sebou čtyři roky těchto pravidel a po čtyřech letech byste mohli očekávat, že se vývojová křivka vyrovná," uvádí Abiteboul.

"Něco takového jsme viděli u Mercedesu. Aniž bych chtěl otevírat jinou debatu, tak jsme ohromeni nedávným zlepšením Ferrari, které ukazuje, že to je možné. Nevíme jak, ale je. Není to nic, co jsme v tomto časovém období čekali," pokračuje šéf Renaultu.

Ferrari dosáhlo se svou pohonnou jednotou velkého pokroku, v oblasti výkonu už předčí i dříve dominantní Mercedes | foto: Scuderia Ferrari

Ten nyní bude muset trochu změnit svůj přístup, aby se na špičku dotáhl a naplnil své mistrovské ambice. "Musíme přijmout větší kroky, více riskovat, ale to riskování musí být zmírněno, jelikož si nemůžeme dovolit přijít s produktem kompromitujícím spolehlivost," uvědomuje si Abiteboul.

Od příštího rok získávají cennou jezdeckou posilu v podobě Daniela Ricciarda, jenž opustí Red Bullu, který letos vyhrál tři velké ceny. Před sezónou sice pomýšlel na titul, nyní ale trochu propadá za Mercedes a Ferrari, které v průběhu sezóny nasadili významná vylepšení.

Šéf Renaultu přiznává, že mu neschopnost se dotáhnout na soupeře "působí skutečné starosti" a uznává, že svůj deficit i přes nasazování novinek spíše jen udržují poté, co v předchozích letech byli po stránce šasi a motoru "ohromně pozadu."

Renault musí ve vývoji šasi i motoru přidat, náskok soupeřů i přes veškerou snahu nestahuje | foto: Renault Sport F1

"Motor se zlepšuje, stejně jako šasi, ale žel se žádná z těchto ztrát nezmenšuje. Máme prostor pro zlepšení, zvýšení výkonu, přítlaku, přilnavosti a čehokoliv jiného, jenže to děláme stejným tempem, jako špičkové týmy, což zas není tak špatné," uvažuje Abiteboul, jehož tým podle něj na Ferrari a Mercedes v oblasti zdrojů ztrácí kolem "30 %."

Má je však Renault navyšovat, když od roku 2021 mají do hry vstoupit nová pravidla omezující rozpočty? "Bylo by to těžké je ohromně zvýšit, pokud byste je měli zase snížit. Rozpočtový strop bude klást důraz na efektivitu organizace. Ta je klíčem pro zrychlování toho, co musí Enstone učinit po stránce šasi. U motoru to je trochu jiné, je to spíše o zrychlení tempa, kterým ho vyvíjíme," dodává Abiteboul.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 25 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy