FIA sice v Montrealu přidala třetí DRS zónu, i přesto se během Velké ceny Kanady moc nepředjíždělo a někteří fanoušci ji kvůli tomu označili za nudnou, byť poskytla vyrovnané souboje na špici i uprostřed pole.
Vedoucí představitelé Formule 1 hledají řešení, proto pro příští rok schválili úpravu aerodynamických předpisů (zjednodušení předních křídel, brzdových kanálků, deflektorů, hlubší zadní křídla pro posílení DRS efektu), skutečná náprava podle sportovního ředitele F1 ale zřejmě přijde až v roce 2021 s novými pravidly.
Sergio Pérez, který je v šampionátu se 17 body dvanáctý (loni skončil sedmý), po závodu v Kanadě přemýšlel, co je příčinou současné situace: "Netuším, co se děje. Nevím, jestli to je tím, že jsou teď auta kvůli Halo tak těžká a je to náročné jezdit těsně za sebou."
"Rozdíl, který potřebujete k předjetí, je šílený. Dokud Pirelli neudělá něco dramatického, čekají nás nudné závody jako doposud. Myslím, že Halo je masivní věc. Ale nechápu, proč je předjíždění opravdu tak těžké," uvádí mexický pilot, jenž dojel v neděli se ztrátou 1 kolo na 14. pozici.
Frustrovaný lídr šampionátu Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady dokonce prohlásil: "Jakmile se přiblížíte k někomu jinému autu, tak víte, co se s těmito křápy stane. Ta auta jsou sama o sobě skvělá, ale v závodě to jsou křápy."