Nejlepší sektory a maximální rychlosti kvalifikace: Kde Red Bull předčil Ferrari?

Předloňský souboj Ferrari a Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Kanady?

Nejkratší první sektor začíná na startovní/cílové rovince, obsahuje úvodní dvojici pomalých zatáček a středně rychlou šikanu 3/4, kde je důležitý aerodynamický přítlak a správné vyvážení vozu. Končí 145 m před zatáčkou č. 6.

Druhý sektor má podobný charakter - opět pomalá dvojice zatáček 6/7 s důrazem na dobrou trakci a středně rychlá šikana 8/9 s výjezdem opět těsně kolem zdi. Mezi zatáčkami 7. a 8. v něm FIA letos poprvé umístila DRS zónu.

Poslední třetí sektor začíná před brzděním do vlásenky, 190 m před jejím vrcholem. Po níž následuje 1 km dlouhá rovinka s měřením maximálních rychlostí (speed trap) - 250 metrů před poslední šikanou 13/14 na výjezdu lemovanou "Zdí šampionů."
 
Před ní začíná druhá DRS zóna (55 metrů za zatáčkou č. 12) a 70 metrů za ní druhá - obě sdílejí stejné místo detekce, jež se nachází na konci 2. sektoru - 110 m před zatáčkou č. 9.

Vzhledem k časovému posunu dnes časy nebudu více rozebírat a odkládat zveřejnění článku. Vettel s Ferrari byl nejrychlejší, jeho náskok ale nebyl velký. Verstappen jej předčil pouze v 1. sektoru, ve zbylých dvou zajel rekord Němec.

Red Bull si ale před Velkou cenou Kanady věří díky lepšímu závodnímu tempu, šetrnosti k pneumatikám a hyper-měkkým pneumatikám, pomoci nichž by se rádi po startu posunuli více dopředu (Ferrari a Mercedesy začínají na ultra-měkkých). Ricciardo dal jako jediný v Q3 dohromady ideální kolo, stačilo mu to však jen na 6. pozici.

Hamilton nedokázal zajet čisté kolo, byť si dopoledne myslel, že by možná mohl být nejrychlejší ze všech. "Nemyslím si, že by má výkonnost měla něco společného se starším motorem," uvedl po kvalifikaci. Jeho týmový kolega Bottas byl o 2 desetiny sekundy rychlejší.

Na rovince byl nejrychlejší Leclerc s motorem Ferrari - komisaři mu naměřili 329,3 km/h. Na pomezí sektorů byl jinak nejlepší Vettel, který oproti Räikkönen těžil z nové specifikace motoru.

Tu o víkendu představil také Renault i Honda ve svých vozech - Hülkenberg zaostal jen o 3,1 km/h, Hartley o 4 km/h za Leclercem. Mercedes sice jezdí se starším motorem, piloti Force Indie se i tak usídlili na druhém a třetím místě.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy