Na dlouhých rovinkách v Montrealu se síla motoru projeví podstatně více, než tomu bylo minule v Monaku. Proto zde jejich plánují nasadit novinky. Honda již ohlásila "znatelné" vylepšení, Renault nezůstane pozadu.
"Máme novou specifikaci motoru. Musíme ještě potvrdit nasazení, protože ujetá vzdálenost u všech aut není stejná, takže uvidíme, kde a kdy přesně tuto novou specifikaci nasadíme. Myslím, že máme dostupných šest motorů, jež jsou v posledním stupni dodavatelského řetězce," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, šéf Renaultu.
"Takový je plán, ale nejsem si jistý tím, zda to bude nejlepší je nasadit u všech šesti vozů, obzvlášť u Red Bullu. Musíme se na to podívat. Vždy s týmy pracujeme jako partneři ve snaze dosáhnout ten nejlepší výsledek v sezóně," poukazuje Abiteboul na svého zákazníka, který přemýšlí o přechodu k Hondě.
Red Bull by se tím přiblížil na hranici penalizace, protože letos je možné v průběhu sezóny nasadit beztrestně pouze 3 spalovací motory, turba a MGU-H. Totéž by se pak mohlo týkat i Renaultu či Alonsa u McLaren.
"Půjde o drobný nárůst výkon, i když víme, že nebudeme jediní. Jde zejména o ICE [spalovací motor], kde můžeme očekávat vyšší výkon. Na to se je třeba soustředit, a my se na to také celý rok a možná i ten příští budeme soustředit," pokračuje šéf Renaultu.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner vítá jakékoliv vylepšení pohonné jednotky: "Doufáme ve spolehlivé MGU-K. V Montrealu dojde k drobnému vylepšení. Momentálně potřebujeme každý kousek, pro nás jde tedy o ohromně důležitou věc."