Před začátek se hodně hovořilo o tom, kdo tady překoná Mercedes. Nejvyšší šance se dávají Red Bullu, který byl v Barceloně nejrychlejší v relevantním 3. sektoru, před úřadující mistry světa by se mohlo dostat i Ferrari, na jejichž práci s ERS systémem si zde FIA po stížnostech soupeřů posvítí pomocí upraveného softwaru řídicí jednotky. Proto jsme s napětím sledovali, jaké výkony budou týmy od počátku předvědět.
Piloti vyrazili v 11:00 hod za slunečného počasí a příjemných teplot (vzduch 21 °C, trať 33 °C) k instalačním okruhům a dvojice Mercedesu na ultra-měkkých a Williamsu na hyper-měkkých pneumatikách hned po 4 min zajely měřená kola: Sirotkin 1:19,249, Stroll 1:19,186, Bottas 1:17,299 a Hamilton 1:18,413 min.
Pirelli poprvé do závodního víkendu nasadilo hyper-měkkou směs, která by mohla být až o sekundu rychlejší než ultra-měkká, jež zde debutovala před 2 roky. Týmy nasazující tento víkend poprvé v sezóně 2018 aerodynamické balíky pro vysoký přítlak kvůli tomu očekávají překonání traťových rekordů (možná až pod 1:10 min?).
Po čtvrthodině se na čele usadil Bottas s časem 1:14,347, jeho týmový kolega byl s odstupem 4 desetin druhý. Ricciardo vzápětí předvedl sílu Red Bull, když Fina s Mercedesem o čtvrt sekundy překonal, na rozdíl od něj ale už měl hyper-měkkou směs.
Nováček Sirotkin sice úvodní kola zvládl bez potíží, ale po 16 minutých narazil a s poškozeným pravým zadním kolem zamířil k mechanikům. Jedenáctý Alonso si stěžoval za "příliš dlouhý brzdový pedál" a rovněž skončil v boxech. Spokojen není ani Räikkönen: "Nevím, co se děje, ale zadní se chovají fakt špatně, pravá zadní pneumatika jakoby neměla žádnou přilnavost," komentuje svá první kola na hyper-měkké směsi.
Po necelé půlhodině Red Bully navýšily svůj náskok na čele poté, co Verstappen zajel kolo za 1:12,723 a Ricciardo za 1:13,139 min (oba na hyper-měkkých pneumatikách). Třetí Vettel už byl o 1,2 s zpět, čtvrtý Bottas ztrácel 1,5 s, zatímco Grosjean na výjezdu ze zatáčky Tabac lehce políbil svodidla.
McLaren se v 1. tréninku trápil. Alonso si stěžoval na brzdění i při dalším výjezdu, tým ale "po hardwarové stránce na nic nepřišel." Poté jej stáhl: "OK Fernando, je nám líto, ale budeme muset sundat podlahu, abychom to prošetřili. Nemáme řešení, které by umožnilo jezdit bezpečně." Vandoorneovi řekl, že ještě může kroužit, ten ale odpověděl: "OK, ale myslím, že auto je celkem neovladatelné."
"Drobné" potíže řešili také u Haasu, Grosjean s Magnussenem ujeli celkově jen 20 kol. V garáži Red Bullu se prozměnu pracovalo na voze Ricciarda. Mechanici se věnovali jeho podlaze a kontrolovali, zda mu správně funguje DRS mechanismus.
Mercedes v polovině tréninku znovu obul hyper-měkké pneumatiky a zaútočil. Hamiltonovi (1:13,038) to po prvním pokusu stačilo jen na druhou příčku, Bottasovi (1:13,708) na čtvrtou, ale v tom druhém se už dostal do čela - 1:12,480 min. Svůj čas mohl v další kole ještě vylepšit, po rekordu v 1. sektoru ale v tom prostředním ubral.
Toho využil ambiciózní Verstappen (1:12,280) a Brita v zajímavém duelu na dálku o 0,2 s překonal. Krátce nato tvrdě probrzdil v St. Devote, kde musel využít únikovou uličku. Zpět zacouval a komisaři se jej rozhodli vyšetřovat kvůli tomu, že se na trať nevrátil bezpečným způsobem.
Dvacet minut před koncem se před něj propracoval také Ricciardo (1:12,126) a již v 1. tréninku jasně překonal loňský nejlepší kvalifikační čas. Red Bull s excelentní mechanickou přilnavosti potvrzovuje svoji formu a obavy soupeřů. Hamilton s Mercedesem končí třetí, za ním se na čtvrté a páté příčce řadí jezdci Ferrari: Vettel s Räikkönenem. Nejlepší ze zbytku světa je Sainz s Renaultem, jenž předčil i Bottase.
Deset minut před koncem se ještě na chvíli dostal s opraveným vozem ke slovu Alonso na hyper-měkké směsi, aby prověřil všechny systémy. Dostal se přitom z poslední příčky na 17., jeho týmový kolega Vandoorne skončil o 0,4 sekundy před ním čtrnáctý. Španěl včera uvedl, že cílem McLarenu je třetí část kvalifikace a něco mezi "pátým až desátým místem."
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:12,126 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:12,280 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:12,480 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:13,041 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:13,066 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:13,456 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:13,502 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:13,717 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:13,943 |
10. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:13,962 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:14,000 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:14,134 |
13. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:14,240 |
14. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:14,291 |
15. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:14,379 |
16. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:14,521 |
17. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:14,637 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:14,782 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:15,206 |
20. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:18,801 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ