Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku | foto: Red Bull Content Pool

MONAKO - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy prvního tréninku v ulicích Monte Carla předváděli piloti Red Bullu Daniel Ricciardo a Max Verstappen, kteří o pár desetin předčili čtyřnásobného šampiona Lewise Hamiltona, Ferrari patří až 4. a 5. místo. Moc se nedařilo McLarenu, jehož hvězda Fernando Alonso kvůli problémů s brzdovým systémem brake-by-wire po pěti kolech zůstal odpočívat v garáži.

Před začátek se hodně hovořilo o tom, kdo tady překoná Mercedes. Nejvyšší šance se dávají Red Bullu, který byl v Barceloně nejrychlejší v relevantním 3. sektoru, před úřadující mistry světa by se mohlo dostat i Ferrari, na jejichž práci s ERS systémem si zde FIA po stížnostech soupeřů posvítí pomocí upraveného softwaru řídicí jednotky. Proto jsme s napětím sledovali, jaké výkony budou týmy od počátku předvědět.

Piloti vyrazili v 11:00 hod za slunečného počasí a příjemných teplot (vzduch 21 °C, trať 33 °C) k instalačním okruhům a dvojice Mercedesu na ultra-měkkých a Williamsu na hyper-měkkých pneumatikách hned po 4 min zajely měřená kola: Sirotkin 1:19,249, Stroll 1:19,186, Bottas 1:17,299 a Hamilton 1:18,413 min.

Pirelli poprvé do závodního víkendu nasadilo hyper-měkkou směs, která by mohla být až o sekundu rychlejší než ultra-měkká, jež zde debutovala před 2 roky. Týmy nasazující tento víkend poprvé v sezóně 2018 aerodynamické balíky pro vysoký přítlak kvůli tomu očekávají překonání traťových rekordů (možná až pod 1:10 min?).

Po čtvrthodině se na čele usadil Bottas s časem 1:14,347, jeho týmový kolega byl s odstupem 4 desetin druhý. Ricciardo vzápětí předvedl sílu Red Bull, když Fina s Mercedesem o čtvrt sekundy překonal, na rozdíl od něj ale už měl hyper-měkkou směs.

Nováček Sirotkin sice úvodní kola zvládl bez potíží, ale po 16 minutých narazil a s poškozeným pravým zadním kolem zamířil k mechanikům. Jedenáctý Alonso si stěžoval za "příliš dlouhý brzdový pedál" a rovněž skončil v boxech. Spokojen není ani Räikkönen: "Nevím, co se děje, ale zadní se chovají fakt špatně, pravá zadní pneumatika jakoby neměla žádnou přilnavost," komentuje svá první kola na hyper-měkké směsi.

Po necelé půlhodině Red Bully navýšily svůj náskok na čele poté, co Verstappen zajel kolo za 1:12,723 a Ricciardo za 1:13,139 min (oba na hyper-měkkých pneumatikách). Třetí Vettel už byl o 1,2 s zpět, čtvrtý Bottas ztrácel 1,5 s, zatímco Grosjean na výjezdu ze zatáčky Tabac lehce políbil svodidla.

McLaren se v 1. tréninku trápil. Alonso si stěžoval na brzdění i při dalším výjezdu, tým ale "po hardwarové stránce na nic nepřišel." Poté jej stáhl: "OK Fernando, je nám líto, ale budeme muset sundat podlahu, abychom to prošetřili. Nemáme řešení, které by umožnilo jezdit bezpečně." Vandoorneovi řekl, že ještě může kroužit, ten ale odpověděl: "OK, ale myslím, že auto je celkem neovladatelné."

"Drobné" potíže řešili také u Haasu, Grosjean s Magnussenem ujeli celkově jen 20 kol. V garáži Red Bullu se prozměnu pracovalo na voze Ricciarda. Mechanici se věnovali jeho podlaze a kontrolovali, zda mu správně funguje DRS mechanismus.

Mercedes v polovině tréninku znovu obul hyper-měkké pneumatiky a zaútočil. Hamiltonovi (1:13,038) to po prvním pokusu stačilo jen na druhou příčku, Bottasovi (1:13,708) na čtvrtou, ale v tom druhém se už dostal do čela - 1:12,480 min. Svůj čas mohl v další kole ještě vylepšit, po rekordu v 1. sektoru ale v tom prostředním ubral.

McLaren měl v 1. tréninku problémy, jeho piloti jezdit naplno | foto: McLaren

Toho využil ambiciózní Verstappen (1:12,280) a Brita v zajímavém duelu na dálku o 0,2 s překonal. Krátce nato tvrdě probrzdil v St. Devote, kde musel využít únikovou uličku. Zpět zacouval a komisaři se jej rozhodli vyšetřovat kvůli tomu, že se na trať nevrátil bezpečným způsobem.

Dvacet minut před koncem se před něj propracoval také Ricciardo (1:12,126) a již v 1. tréninku jasně překonal loňský nejlepší kvalifikační čas. Red Bull s excelentní mechanickou přilnavosti potvrzovuje svoji formu a obavy soupeřů. Hamilton s Mercedesem končí třetí, za ním se na čtvrté a páté příčce řadí jezdci Ferrari: Vettel s Räikkönenem. Nejlepší ze zbytku světa je Sainz s Renaultem, jenž předčil i Bottase.

Deset minut před koncem se ještě na chvíli dostal s opraveným vozem ke slovu Alonso na hyper-měkké směsi, aby prověřil všechny systémy. Dostal se přitom z poslední příčky na 17., jeho týmový kolega Vandoorne skončil o 0,4 sekundy před ním čtrnáctý. Španěl včera uvedl, že cílem McLarenu je třetí část kvalifikace a něco mezi "pátým až desátým místem."

GP Monaka (Circuit de Monaco)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:12,126
2. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:12,280
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:12,480
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,041
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:13,066
6. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:13,456
7. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:13,502
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:13,717
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:13,943
10. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:13,962
11. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:14,000
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:14,134
13. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:14,240
14. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:14,291
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:14,379
16. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:14,521
17. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:14,637
18. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:14,782
19. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:15,206
20. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:18,801

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy