PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari litují chyby Räikkönena, Hartley se omlouvá Gaslymu za nejděsivější zážitek kariéry

Sebastian Vettel se raduje z prvního místa po závodě v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel získal na okruhu v Baku pole position poté, za ním se zařadíly oba Mercedesu. Kimi Räikkönen chyboval a nakonec odstartuje šestý. U Toro Rosso padají omluvy kvůli velmi těsnému vyhnutí se velké kolizi.

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Cítil jsem, že je auto dobré a věděl jsem, že mám auto na to, aby dělalo, co chci. S prvním kolem jsem byl opravdu spokojen a naštěstí to stačilo. Bude to intenzivní a může se stát cokoliv, zřejmě i uvidíme safety car. Hlavní je, že je auto dobré a mělo by tomu být i zítra. Včera jsem se trápil a autu nevěřil a neměl rytmus, ale dnes, zapadlo to do sebe a zlepšovalo se to.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Měl jsem rychlost, ale prostě mi to uklouzlo na výjezdu z poslední zatáčky a na rovince všechnu tu rychlost ztratil. Bez té chyby bych byl na mnohem lepším místě, ale uvidíme, co se zítra stane. Byla to jen moje pitomost a můžu se jen podívat do zrcadla, je to bolestivé.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Byl to velmi dobrý souboj s Mercedesy. Nicméně co se Kimiho týče, je to škoda. Až do téměř poslední zatáčky mohl být na pole position. Ale takové je závodění a snad to příště bude lepší.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Bylo to těsné. Udělali jsme maximum, bylo to hodně blízko. Ztratil jsem trošku v posledním sektoru a Sebastian odvedl skvělou práci. Ferrari bylo celý víkend rychlejší a mají letos fenomenální auto. Ale já jsem moc rád, jakou práci náš tým odvedl a že jsme se od včera zlepšili. Jsme na čele a bojujeme. Musíme se zítra pokusit Sebastianovi zatopit.

Valtteri Bottas, 3. místo
Rozhodně můžeme s Ferrari zítra bojovat. Jsme nyní na čele s oběma vozy a startujeme kousek od sebe a závod zde v Baku může být šílený. Po včerejšku je to dobré a tým odvedl velmi dobrou práci s nastavením.

James Allison, technický ředitel
Jsem zklamaný, že naše auta nebyla dost rychlá na boj o pole position, ale je to solidní druhé a třetí místo, ze kterého můžeme zítra těžit. Můžeme být také spokojeni, že jsme vůz a jeho ovládání zlepšili. Tento okruh často přináší řadu incidentů a příležitostí a my se jich pokusíme zítra využít.

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Jsem spokojen, ale nebyl to lehký den. Ráno jsme nevyjeli na druhé sadě ultra-měkkých pneumatik kvůli žluté a červené vlajce a v kvalifikaci to bylo těsné, ale zvládli jsme se dostat do Q3. Tam jsem se dotkl zdi a druhý  pokus musel být čistý a naštěstí stačil na druhou řadu. Na městských okruzích je to vždy náročné a musíte jet na limitu. A najít vyvážení je náročné, ale budeme tvrdě závodit a snad se dostaneme na pódium. Těším se. Myslím, že první pětka startuje na super-měkkých a všichni se snažíme vyhnout ultra-měkkým při plné nádrži kvůli opotřebení v chladu. Takže strategie nám dává smysl. Také budu večer hodně jíst, aby mě zítra ten vítr neodfoukl. Vypadá to, že to bude pěkně šílené!

Max Verstappen, 5. místo
Kvalifikace byla ok, nic zvláštního, ale neztrácíme mnoho. Myslím, že máme dobrou šanci zítra bojovat. Snažili jsme se dostat do závěsu za někoho a získat tak čas a čekali jsme tak v garáži, zatímco ostatní již vyjeli a já nemohl zahřát pneumatiky, jak bych si přál. Na ultra-měkkých to není lehké, ale startujeme na super-měkkých, takže snad pojedeme delší stint. První pětka je na super-měkkých, takže nemyslím, že můžeme jet o moc déle, snad jen proti Kimimu, který je na ultra-měkkých. Ale uvidíme. Vítr byl dnes náročný a podle předpovědi to bude zítra ještě horší. Aerodinamika je na to velmi citlivá, tak uvidíme. Jsme v dobré pozici a může se toho hodně stát.

Christian Horner, šéf týmu
Slušná kvalifikace. Dostali jsme se pod tlak s Danielem v Q2, kdy jsme měli pocit, že jsme v suchu, ale byly z toho ještě nervy. V Q3 jeli oba piloti maximum, ale neměli jsme rychlost na to být výš, i když jsou to stále dobré pozice. A zde se dá rozhodně předjíždět.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 7. místo
Byl to dobrý den. Auto jelo dobře a užíval jsem si jej řídit. Zlepšili jsme vůz a tento výsledek jsme si zasloužili. Zítra musíme využít příležitost. Loni jsme viděli, co se tu může stát i díky safety caru a incidentům, takže musíme být trpěliví a vyhnout se potížím.

Sergio Pérez, 8. místo
Jsem spokojen a byl do pro tým dobrý den, i když jsme měli rychlost na to být výš. Nemyslím, že jsme získali maximum v tak komplikované kvalifikaci. Byla tam řada žlutých vlajek a vítr byl náročný a proto bylo hodně chyb. Až do Q3 jsem nezajel čisté kolo. Závod zítra bude o tom být ve správnou chvíli na správném místě a využít příležitostí. Okruh nám sedí a věřím, že máme potenciál. Dny jako tento je motivací pro všechny v týmu a dnes jsme ze středu pole byli nejlepší, ale počítá se závod.

Otmar Szafnauer, šéfinženýr
Sedmé a osmé místo je zasloužené a prokazuje, že tvrdá práce se nám vyplácí. Zlepšovali jsme vůz a tento okruh nám sedí a naši piloti to tu mají rádi. Kvalifikace je jen jedna část a čeká nás větší úkol a není to tu lehké. Získat solidní počet bodů bude náročné, ale uděláme maximum.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 9. místo (penalizace pět míst na startu)
Ráno jsme ztratili čas v tréninku, takže můžeme být rádi, že jsme se dostali s oběma vozy do Q3. Vyvážení auta nám úplně nevyhovovalo, ale dali jsme do toho vše a zítra to bude to stejné. Penalizace za výměnu převodovku není pěkná a musíme přijít s dobrou strategií a bojovat. Ale dá se tu předjíždět a asi se objeví i safety car, takže uvidíme.

Carlos Sainz jr. 10. místo
Bylo to slušné, mít oba vozy v Q3 ukazuje dobrý pokrok. Potřebujeme dobrý start a cílem je získat zase body. Může to být chaotický závod, takže musíme být připraveni a využívat příležitosti.

Alan Permane, sportovní ředitel
Můžeme být spokojeni. Kvůli problémům ráno v tréninku jsme rádi, že jsou oba naše vozy v první desítce. Naši soupeři o čtvrté místo v tabulce konstruktérů jsou za námi, což je dobré a musíme se soustředit na náš závod. Střed pole je těsný a Nico má penalizaci, nicméně závod je zde vždy náročný. Doufáme, že se posune a cílem jsou pro oba vozy body. Vítr je pro všechny otázkou a nic moc s tím nenaděláme. Je náročné to zvládnout, ale většinou se to schová za budovy, takže to snad nebude mít tak velkou roli.

WILLIAMS

Lance Stroll, 11. místo
Jsem moc spokojený. Udělali jsme velký pokrok, ale je zklamání, že jsme se nedostali do Q3 a jen tak těsně. Ale i tak je to dobré a děkuji týmu. Možná bylo možné, i když hodně náročné, vystrnadit Red Bull, ale tolik žlutých vlajek a náročná kvalifikace a až do poslední chvíle se mi nepodařilo čisté kolo, takže to bylo vlastně štěstí. S Q2 jsem byl spokojen. Tento okruh má ode všeho něco, rychlé rovinky, pomalé zatáčky, zdi, drama - je to dobré. Rád bych viděl více podobných okruhů, protože to je potom těsnější a vidíme,že i auta, která běžně nemají problémy, se jen těžko dostávají z Q2. Je to tu jiné a je to velká zábava.

Sergej Sirotkin, 12. místo
Je to skvělé zlepšení. Věděli jsme, že máme potenciál a musíme týmu za nepřetržitou a perfektní práci poděkovat, že jsme vůbec včas vyjeli do kvalifikace. Jsem moc rád, že se jim mohu odvděčit výsledkem jako je tento. Stále věřím, že to mohlo být ještě lepší, nejsem si jistý, že by to stačilo na první desítku, ale bylo by to blíž tomu, jak si stojíme. Děláme pokroky a dobrou práci a nyní jsou vidět i výsledky. Díky všem.

Paddy Lowe, technický ředitel
Jsme spokojeni, díky penalizaci se ještě o místo posuneme a rád bych poděkoval jezdcům. Dobrá práce, vzhledem k náročným podmínkám i provozu na trati, zvládli to dobře. Také Sergejovi mechanici připravili vůz včas a dobře. Zítra to bude náročný závod. V minulosti byl vždy hodně akční a budeme muset tvrdě bojovat, ale je tu šance získat body, tak uvidíme. 

MCLAREN

Fernando Alonso, 13. místo
Kvalifikace stále není naší silnou stránkou, ale na městském okruhu a zvlášť v Baku se toho většinou hodně děje. Není tu místo na chyby, je tu větrno, prach a zdi jsou blízko, nemůžete to přehnat. Také je to psychicky náročný závod. Zítra to bude šílené, ale i zábavné. Zdá se, že jsme zlepšili rychlost na rovinkách, ale i tak nám chybí přilnavost v zatáčkách. A kvůli větru jsme tu ztráceli i na rovinkách. Zítra by měl být vítr ještě silnější, takže bude důležité držet se ostatních aut, abychom mohli bojovat. Potřetí jsem se kvalifikoval třináctý a vypadá to, že odtud běžně bodujeme, takže snad to bude zítra jeden z těch dobrých dní.

Stoffel Vandoorne, 16. místo
Byl to náročný víkend. Kdykoliv jsem byl na trati, tak jsme byli ve špatnou chvíli na špatném místě - nebo se objevily žluté vlajky. Q1 bylo snad poprvé, kdy jsem zajel rychlý čas. Nakonec jsem byl s vozem spokojen, ale i tak chybí rychlost na rovinkách a musíme tak jet za někým, abychom z toho těžili rychlost. A to se mi nepovedlo. Ale závodní rychlost vypadá lépe a bylo tu hodně incidentů při brzdění, což je však naší silnou stránkou, takže to bude klíčové. Myslím, že to může být zítra dobré.

Eric Boullier, závodní ředitel
Je to solidní výsledek. Okruh má dlouhé zatáčky a pro nás to tak vždy v kvalifikace muselo být náročné. Ale i tak jezdci nic nepokazili po celý víkend a jsme tak pozitivně naladěni. Je to nepředvídatelný závod a tvrdě pracujeme a při brzdění je náš vůz dobrý, což by nám mohlo pomoci při zítřejším útočení. Fernando i Stoffel umějí kontrolovat svoji rychlost a šlápnout na to, když je třeba a nechat si rezervy a držet se od zdí. Těšíme se a určitě se zítra naskytnou nějaké příležitosti.

SAUBER

Charles Leclerc, 14. místo
Jsem moc spokojený. Měl jsem dobré kolo a dostal se do Q2, poprvé a to je skvělé. Tým odvedl skvělou práci a hodně jsem se toho za poslední týdny naučil a cítím se lépe. Udělali jsme pokrok při práci s pneumatikami, vyvážením a těším se na závod. Výsledek může ovlivnit řada věcí a změní se zřejmě i počasí, bude to rozhodně zajímavé. 

Marcus Ericsson, 18. místo
Měl jsem smůlu. Dělo se toho spousta a dostal jsem se i do provozu. Potom jsem probrzdil, zkusil jsem maximum a dal dohromady dobré kolo, ale nestihl jsem ho dokončit. Je to zklamání. Ale máme potenciál, což je pozitivní. Celý víkend jsme konkurenceschopní a jsme tak optimisticky naladěni a dáme do toho vše.

HAAS

Kevin Magnussen, 15. místo
Mohlo to být lepší, ale neměl jsem štěstí. Myslím však, že z patnáctého místa stále můžeme bojovat. Není to daleko od bodů. Jsem pozitivně naladěn. Jsou tu příležitosti. Stačí tu jen malá chyba a jedete rovně místo do zatáčky a pokud to někdo udělá, můžete získat pozici. Závod bychom neměli odpískat. Dál se soustředíme a snad to bude dobrý závod. Myslím, že je to bezva okruh a je zábava tu řídit. A přináší řadu možností.

Romain Grosjean, 20. místo (nezajel žádný čas)
Po zablokování kol jsem vyjel na výjezdovou cestu. Couval jsem a najednou nefungovala hydraulika. Nemohl jsem nic dělat, podřadit, přeřadit, nic. Zasekl jsem se na neutrálu a je to škoda, bohužel to byl konec. Před kvalifikací jsem věřil, že jsme to zvládli. Nicméně se tu dá předjíždět, takže uděláme maximum. Děje se toho většinou hodně a my máme v zásobě pneumatiky pro závod.

Günther Steiner, šéf týmu
Je to zklamání. Měli bychom na tom být lépe, ale když prší. Jsme patnáctí a dvacátí, což není to, co bychom chtěli a kde bychom měli být, ale uděláme maximum až do poslední zatáčky, abychom se dostali na body, je tady možné cokoliv.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 17. místo
Bylo to děsivé, nejděsivější moment v mé kariéře. Netušil jsem, zda mám jet doleva či doprava... Nevím, co se Brendonovi stalo, hodně zpomalil a já jel 320 km/hod, vážně... a on téměř zastavil... Snažil jsem se mu vyhnout a byl jsem si jistý, že havaruji. Už jsem se viděl ve vzduchu a nevím, jak se mi podařilo tomu vyhnout, ale bylo to děsivé. Možná měl defekt a jse si jistý, že to nebyl úmysl, ale byl v závodní stopě a netušil jsem, co udělá dál. Možná příště budeme potřebovat větší rozestup mezi našimi auty.

Brendon Hartley, 19. místo
Byla to katastrofa a jsem z toho pěkně otřesený. Nezajel jsem měřené kolo a potom se během mého kola objevily žluté vlajky. Nakonec jsem ťukl do zdi a věděl jsem, že mám potíže a zpomalil. Netušil jsem, že je za mnou Pierre tak blízko. Samozřejmě jsem jel poloviční rychlostí, snažil se přijít na to, v čem je problém a celé to pokazil. S tou zdí je to tak, že ji prostě nevidíte dopředu. Udělal jsem velkou chybu a moc se omlouvám. Dlužím mu tu omluvu, že jsem mu tam vjel, protože to mohla být velká nehoda. Jsem zklamaný, není to dobrý den.

James Key, technický ředitel
Hodně se toho dělo, ale ne v dobrém. Brendon nezajel čisté kolo kvůli žlutým vlajkám a musel svůj pokus vzdát. Pierre na druhou stranu jel slušné kolo, ale podmínky na trati se výrazně zlepšovaly a při svých pokusech by se posunul do Q2, bohužel Brendon byl před ním a měl defekt a málem z toho byla nehoda kvůli rychlostnímu rozdílu mezi nimi. Pierre to velmi dobře zvládl, ale bohužel bylo po pneumatikách i baterii a neměl už čas, takže měl po kvalifikaci. Je to škoda, protože rychlost byla slušná. Možná by nám nešlo o Q3, i když jen velmi těsně a to by bylo dobré. Ale těžko říci a startujeme z míst, na kterých nechceme být, avšak zároveň se toho tu v závodě často hodně děje a může se stát cokoliv. Naplánujeme si to a budeme doufat, že se zítra posuneme.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy