V boxech nejrychlejší Mercedes, Red Bull předvedl skvělé dvojzastávky i strategii

Max Verstappen přijíždí do boxů | foto: Pirelli

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2018 v boxech a kdo měl nejrychlejší zastávku? S jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?

Nejrychlejší výměnu pneumatik předvedli mechanici Mercedesu, když to u Bottase v 19. kole zvládli za 2,1 sekundy. Valtteri tak strávil v boxové uličce nejkratší čas ze všech pilotů, což mu pomohlo k tomu, aby se v první části závodu dostal na první místo před Vettela. Hamiltona o kolo dříve přezuli za 2,4 s.

Parádní výkon jsme viděli u Red Bullu, který si hned dvakrát troufl v závodě na dvojzastávku. Náročný úkon bravurně zvládl, všechny čtyři výměny kol se pohybovaly v rozmezí 2,5 - 2,9 s. Lidé jsou přitom pod tlakem, pokud dojde k zaváhání u prvního jezdce, doplácí na to i ten druhý čekající za ním.

Logicky využili výjezdu safety caru k nasazení čerstvých měkkých pneumatik, ke stejnému kroku mělo sáhnout Ferrari i Mercedes, kteří se hlídali a zůstali u jednozastávkové strategie. Takto ale Red Bullu darovali šanci na vítězství, kterou Ricciardo využil.

Většina pilotů startovala na pomalejších měkkých pneumatikách, pro začátek na ultra-měkkých se dobrovolně rozhodl jen Hartley - piloti Red Bullu, Renaultu, Pérez i Grosjean museli, protože na nich postoupili včera do poslední části kvalifikace.

Polovina pole stavěla pouze jednou, do dvou zastávek šli piloti Force Indie, Red Bullu, Renaultu, Toro Rosso a Grosjean se Sirotkinem. Teploty dráhy dnes byly o 20 °C vyšší, což nahrálo pestrým strategiím, ovlivněným dlouhou safety-car fází, která umožnila snížit opotřebení a degradaci u jezdců, kteří během ní nezamířili do boxů.

Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách zvládl Hamilton - 38 kol představovalo 66,7 % velké ceny. Na měkkých vydrželi Alonso s Ericssonem 29 kol, na ultra-měkkých Gasly s Oconem 25 kol.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy