Uplynulo pár desítek let a zdánlivě nemožné se stává skutkem. Vietnamští příznivci F1 by už příští měsíc mohli vidět monopost F1 na vlastní oči. Za celou akcí stojí holandská pivovarnická společnost Heineken a v její režii by měl ambasador David Coulthard zavítat do Hočiminova města a předvést tu v rámci akce Perfect experience with F1 (Dokonalá zkušenost s F1) starší model vozu Red Bull.
Heineken tímto představením sleduje ještě jeden cíl, posílení kampaně za odpovědné řízení osobních vozů nesoucí název When you Drive, Never Drink (Nikdy nepijte, když řídíte). Ta byla odstartována minulý měsíc v několika zemích a Vietnam mezi ně patřil. Součásti akce budou i hudební představení.
"Kampaň »Dokonalá zkušenost s F1« je pro nás důležitou příležitostí přispět v otázce spotřebitelského chápání k chování konzumentů alkoholu. F1 se vždy soustředila na heslo "Think before you drive" (Mysli, než vyjedeš). Na dalších akcích pořádaných ve Vietnamu hodláme klást důraz na nový slogan "When you Drive, Never Drink". Heineken se poté, co se stal v roce 2016 globálním partnerem Formule 1, zaměřuje na své odpovědné kampaně," uvedl Leo Evers, generální ředitel vietnamské pobočky Heinekenu.
Vietnamci by se však mohli v dohledné době dočkat i opravdového závodu, protože Liberty Media údajně pracuje na dohodě, podle níž by se v ulicích Hanoje měla konat Grand Prix Vietnamu. Je to vlastně původní záměr Bernie Ecclestonea, ale bývalý Boss F1 odmítl této asijské zemi udělit franšízu kvůli prakticky nulové historii motorsportu.
"Smlouva, kterou jsem mohl s Vietnamem podepsat, by činila 64 milionů dolarů. Ale jsem si jist, že Liberty Media se k tomuto kontraktu vrátí," uvedl minulý měsíc pro magazín Forbes Bernie Ecclestone. Zároveň je zřejmé, že o pořádání Grand Prix projevují eminentní zájem také Miami a do kalendáře F1 se chtějí vrátit i Argentinci.