Další zbytečná ztráta? Vyhozený šéfkonstruktér motorů Ferrari začne pracovat u Mercedesu

Motor Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Lorenzo Sassi, kterého loni v létě vyhodil šéf Ferrari Sergio Marchionne, začne brzy pracovat pro Mercedes. Pomůže mu k dalším úspěchům jako jiný zkušený inženýr, jenž musel před léty Maranello opustit?

Následuje tak šlépěje konstruktéra šasi Alda Costy, jenž musel opustit Maranello po neúspěšném útoku na titul v sezóně 2010, poté se však dočkal většího podstatně většího ocenění i úspěchů u Stříbrných šípů.

Sassi byl zodpovědný za vývoj motoru, který se v průběhu roku nešel podle plánu. Velká snaha Ferrari minimálně se dotáhnout na úroveň Mercedesu ve druhé části sezóny 2017 nebyla úspěšná, a stáj tak nenavázala na silný začátek, kdy se Mercedes v některých podnicích navíc trápil se svým šasi a pneumatikami. V klíčových fázích se u Ferrari objevily také problémy se spolehlivostí.

Konstruktér motorů tak putoval na nucenou dovolenou, po které se objeví v Brixworthu, kde posílí tým Andyho Cowella, jenž má na starosti vývoj pohonných jednotek Mercedes. Bude představovat cenný přírůstek, protože přinese informace o technickém vývoji u Ferrari, jeho schopnostech, nové kultuře pod Marchionnem a technickým šéfem Mattiem Binottem.

Ferrari se ve druhé části sezóny zhoršilo, za očekáváním zaostal také vývoj pohonné jednotky | foto: Pirelli

Stáj z Maranella se bude letos snažit bezpochyby stavět na skvělém voze, který postavila loni, zatímco Mercedes se bude snažit zkrotit svou loňskou primadonu a zapracovat na jejich slabinách. Čeká nás tedy znovu zajímavé bitva, a to i na poli pohonných jednotek, kde má německý tým stále navrch.

Ve předchozích čtyřech sezónách přispěly k jeho čtyřem titulům v řadě za sebou. Kromě vysokého špičkového výkonu se Stříbrné šípy těší z nejlepších kvalifikačních módů, díky kterým zajíždí až o půl sekundy na kolo rychlejší časy (krátkodobě je využívá i v průběhu velkých cen), ale také z výborné spolehlivosti v závodech, která má minimální dopad na jeho výkonnost.

Ferrari loni stáhlo náskok Mercedesu v kvalifikacích, kdy také vylepšilo své módy a získalo několik pozic na čele startovního roštu, další pokrok v této oblasti ale bude klíčový, protože po stránce šasi se toho letos moc nemění, i když všichni hlásí z aerodynamických tunelů velké zisky výkonnosti během zimy.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy