Integrace ochrany kokpitu byla podle Force Indie za tak krátký čas náročná

Ochrana kokpitu na loňském voze | foto: Sahara Force India

Zavedení nové ochrany kokpitu typu Halo týmům při návrhu nových vozů dělalo starosti. Podle Force Indie šlo o náročnou záležitost, která má negativní dopad na hmotnost i aerodynamiku monopostů.

FIA pro sezónu 2018 schválila povinné zavedení ochrany Halo, které bude nasazena také v nižších formulových sériích. Pozdní specifikace a přísnější zátěžové testy pro týmy představovaly výzvu kvůli nárůstu hmotnosti a dopadu na aerodynamiku.

"Halo vytvořilo časový tlak. Konečné specifikace jsme dostali velmi pozdě, nelze však podceňovat ani dopad. Váží 14 kg a zátěžové testy FIA jsou přísné. Je s tím hodně práce," vysvětluje provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Pak dochází i k aerodynamické škoda, která je větší, než jsme si mysleli."

Očekává se, že se stáj brzy přejmenuje a ze svého názvu vypustí spojení s Indií (zřejmě na Force One či Force GP). Ke svým největším soupeřům letos řadí stále Williams.

Force India by chtěla i letos minimálně udržet čtvrté místo mezi konstruktéry, soupeři podle ní však budou silnější | foto: Sahara Force India

"Mají stejný motor jako my, nyní i Paddy Lowea a Dirka de Beera - lidi z Mercedesu a Ferrari. Přinášejí zkušenosti z vítězných týmů. Máme lepší jezdecké složení, ale pokud přijdou s opravdu dobrým vozem, tak to může udělat rozdíl," vypočítává Szafnauer.

Mezi jejich soupeře letos řadí i McLaren a Renault, který chce zlepšit své motory: "Nalili do svých projektů spoustu peněz a vzali hodně lidí. My máme výhodu v Mercedesu, není ale tak velká, jak si hodně lidí myslí," dodává.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy