Proč Mercedes nepostavil aerodynamicky optimální auto na rok 2017? Owen vysvětluje důvody

Auto Mercedesu pro sezonu 2017 nebylo z důvodu nejasného směru dalšího vývoje pravidel aerodynamicky optimální | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes se snaží vyrobit auto, které sám popisuje jako z 90 % auto ze sezony 2017. Jen připomeňme, že rok 2017 byl prvním rokem nových pravidel.

Dominantní tým V6 hybridní éry v F1 dokázal v roce 2017 vyhrát jak jezdecký tak i konstruktérský titul už čtvrtý rok v řadě. Mercedes teď ale připustil, že s prvním autem postaveným podle nových pravidel nechtěli mířit tak vysoko. Hlavní designer, John Owen, se teď o Mercedesu W08 rozmluvil pro britský F1 Racing, když řekl, že auto mělo větší flexibilitu, která byla zohledněna do návrhu jeho předchůdce, W07. 

"Vytyčil jsem si cíl postavit 90 % auta pro sezonu 2017. Mohlo by to vypadat divně, že jsme neusilovali o 100 %, ale problémem, kterému čelíte při jakékoliv změně pravidel, je to, že si nemůžete být jistí ohledně výzev, kterým budete čelit v průběhu doby - jak se pravidla vyvinou, jestli se gumy nebudou chovat jinak, než jste čekali," říká John Owen.

"Je zde hodně neznámých, takže cílíte na auto, které by mohlo pokrýt co možná nejvíce rozdílných podmínek, musíte pak ale akceptovat, že by to nemuselo být na špici optimalizace. My jsme do auta zabudovali hodně změn, schopnost reagovat na věci, které jsme viděli. Bohužel většinu věcí, které jsme museli adaptovat, jsme neviděli, že přicházejí. Takže jsme během roku měli hodně kompromisů pro věci, které jsme nechtěli změnit, ale ty co byly třeba změnit, s těmi jsme trochu bojovali."

Lewis Hamilton dokázal s Mercedesem W08 vyhrát šampionát | foto: Daimler AG

Podle Owena přichází největší prostor pro optimalizaci auta během druhého nebo třetího roku nových pravidel. Proto tato pozdní změnu, které tým čelil, by byla mnohem víc problematická, pokud by přišla o rok dříve. "Co myslím [90% autem] znamená, že auto je docela prostorné. Důvodem pro to bylo, abychom měli manévrovací prostor během vývoje designu auta," říká Owen.

"Nevěděli jsme, kam nás aerodynamický vývoj zavede - nebylo nám jasné, ve kterých oblastech bude potřeba aerodynamicky vůz více vyvinout a které už jsou naopak aerodynamicky vyčerpané. Když si vytvoříte prostor, abyste mohli posouvat komponenty a nemusíte pak při každé změně přicházet s kompletně novým řešením, tak je to docela moudré. 

Zažili jsme jednu změnu na pohonné jednotce na poslední chvíli. Díky naší filozofii jsme jí dokázali dobře zpracovat. Pokud by se to stalo u auta z roku 2016, pak bychom museli náš design doslova překopat. Bylo super mít tento prostor 'k dýchání'. Pro další auto si však můžeme dovolit být více agresivní."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy