"Lewise jsem jako hrozbu v podstatě vůbec nevnímal. Samozřejmě jsem viděl, jak hned přede mnou zamířil do boxů, takže tu zastávku musel dohnat, ale myslím si, že to letos nebylo poprvé, kdy jsme u alternativní strategie pozorovali určité výhody," popisuje pilot Ferrari.
Do závodu startoval na opotřebených super-měkkých pneumatikách, na nichž postoupil do poslední části kvalifikace, zatímco Hamilton začínal na čerstvé měkké směsi, a tudíž mu rychlejší super-měkká zbyla pro druhý a poslední stint, v němž exceloval.
"Ta strategie samozřejmě není moc atraktivní, když startujete vpředu, může však být velmi atraktivní, když jste mimo pozici, což on byl. Pak máte očividně výhodu. Myslím, že dráha ke konci zrychlovala a super-měkká pneumatika byla jasně rychlejší, celkově je ale férové uznat, že byl Lewis velmi rychlý," pokračuje Vettel.
Slabina Ferrari - rychlost na rovinách?
"Myslím, že pro nás, jak jsem řekl včera, to bylo velmi příjemné vidět, že jsme v kvalifikačním režimu tak blízko. Musíme být féroví také sami k sobě - ztrácíme na rovinkách. To bylo výraznější u Valtteriho, když se dostal v určitou chvíli do aerodynamického stínu," poukazuje čtyřnásobný mistr světa na slabinu Ferrari.
"Bylo mi řečeno, že jsme v prostředním sektoru o půl sekundy rychlejší, ale kvůli očividné ztrátě na rovinkách jsme zajížděli po celý závod víceméně stejná kola. Bylo to velmi těsné. Samozřejmě, že když jste tak blízko, jako byl ve své pozici Valtteri, tak potom trochu více ztrácíte v prostředním sektoru a získáváte na něco v závěsu, takže těžko říct."
Poté se Vettel vrací k Hamiltonovi: "Ne, nemyslím si, že představoval skutečnou hrozbu. Samozřejmě mi v jednu chvíli řekli, že stahuje Kimiho, ale my jsme věděli, že to pro něj bude velmi těžké dostat se před něj."