A jak vlastně ta 1. kvalifikace probíhala? Prvním jezdcem na trati byl, jako vedoucí muž průběžného pořadí, Kimi Raikkonen. Přesto, že byl lehce dlouhý v Aqua Mineralli, jeho jízda přes obrubníky byla velice tvrdá a rychlá. Ale jak moc, měly napovědět až časy dalších jezdců. Druhým pilotem na trati byl Raikkonenův týmový kolega Coulthard, jenž byl hned na 1. mezičase pomalejší, na druhém pak ztratil již přes 3 desetiny, ale v posledním úseku byl rychlejší a ztrátu na cílové čáře snížil na 179 tisícin vteřiny. Alonso zajel první úsek zatím nejpomaleji a i v cíli byl po čisté jízdě až za oběma piloty McLarenu se ztrátou přes 6 desetin vteřiny. Prvním Italem na trati byl Fisichella, který zaostal na prvním úseku jen minimálně. Na druhém mezičase byl dokonce o 3 setiny vteřiny rychlejší, ale v poslední třetině okruhu probrzdil a stačilo to až na třetí čas. První pětici uzavíral Jarno Trulli, jenž začal poměrně pomalu, přesněji nejpomalejším prvním mezičasem a ani na druhém svoji ztrátu nezlepšil. V cíli byl nejpomalejší, když okruh zajel skoro o sekundu pomaleji než v tu chvíli nejrychlejší Raikkonen.
Druhou část kvalifikace otevřel Juan Pablo Montoya. Hned na prvním úseku byl výrazně rychlejší a sílu motoru proměnil v náskok 3 desetin. Na druhém úseku přidal další desetinu a přes chybu v posledním úseku šel do vedení s náskokem 65 setin vteřiny. Prvním zástupcem domácího týmu Ferrari byl Barrichello, jenž byl velmi rychlý, ale přece jen na Montoyův 1. mezičas lehce ztratil. Na druhém úseku však pekelně přidal a získal necelou půl sekundu k dobru. Montoyu na prvním místě nakonec vystřídal s náskokem 4 desetin. Michael Schumacher následoval hned vzápětí. Perfektním prvním úsekem a agresivně zajetým druhým šel do vedení s náskokem 2 desetin, které zdvojnásobil na cílové čáře a jízdou na limitu zvedl ze sedadel všechny věrné tifosi rudého týmu. Předposledním v této skupině byl jeho mladší bratr Ralf, jenž byl na prvním mezičase ještě rychlejší. Na druhém sice ztratil a chyboval lehce i ve třetím úseku. V cíli z toho však byl čas lepší týmového kolegy a tak byly za dvěma vozy Ferrari oba Williamsy a za nimi dva vozy McLaren Mercedes. Druhou pětku uzavřel Frentzen. Přes vyzrálou, rychlou a čistou jízdu se ukázal handicap staršího motoru především na druhém úseku, přesto se Němec posunul jako 10. startující na 7. pozici před Fisichellu.
Poslední dějství zahájil Ralph Firman s druhým vozem Jordan. Po velké chybě v šikaně za Aqua Mineralli z toho byla prozatímní 15. pozice s časem lepším než da Matta s Toyotou. Verstappen zužitkoval své zkušenosti na této trati v poměrně čistou jízdu, která však stačila pouze na do té doby poslední místo. Pizzonia s druhým Jaguarem byl pomalejší kolegy Webbera a přes velmi agresivní průjezdy zatáček se musel spokojit až se 14. časem. Předposledním jezdcem na trati byl Brit Justin Wilson s Minardi. Již na prvním úseku ztratil 1,3 vteřiny a dle průjezdů bylo vidět, že vůz není správně vyvážen. Po mírném výletu do trávy na cílové rovince z toho bylo jen poslední místo, i když jen s mírnou ztrátou na kolegu Verstappena. Sympatický Panis předvedl čistou jízdu, která však žádné překvapení nepřinesla, Nedopustil se žádné okem viditelné chyby, ale jeho čas stačil pro zítřejší 2. kvalifikaci jen na 12. místo.