Do druhého tréninku vlétl ve 21 hod našeho času za slunečného počasí (teplota vzduchu 23 °C, asfalt 47 °C) jako první Vandoorne, jenž dopoledne zvládl jen 3 kola. McLaren si všiml nějaké anomálie v datech a chtěl o zkontrolovat.
Za volant se konečně dostali také Ericsson, místo kterého ráno jezdil Giovinazzi, Gasly vystřídal Gelaela a Ocon Celise.
Magnussen dosáhl po prvních třech min času 1:21,669 min, trénink však byl na 10 min přerušen po smyku jeho týmového kolegy Grosjeana. Ten sice s poškozenou pneumatikou pokračoval, ta mu ale rozbila část podlahy a traťoví komisaři museli uklízet trať od spousty úlomků.
To vyhovovalo Vettelovi, jehož Ferrari kvůli změnám nastavení stále nebylo připraveno, po přestávce ale vyrazili, zatímco Francouz s Haasem se na trati už neobjevil.
Po přerušení se k výjezdu chystal Vandoorne, jenže od semaforu se už kvůli uvolněnému nerozjel: "Auto ujíždí do boku," hlásil týmu. Mechanici jej tedy zatlačili zpět do boxů a závadu hned opravili.
K dispozici měl stále jen staré křídlo, zatímco Alonso vyskočivši na ultra-měkkých pneumatikách do čela jezdil s novým, které měl už v Austinu. McLaren v Mexiku nové díly pro Stoffela nemá. Honda před začátkem dopolední části oběma vyměnila motory.
Po 17 min dostal smyk Hamilton. Pneumatiky si prodřel, ale dojel bez poškození vozu do boxů. Za dalších 5 min se ozval Vettel s tím, že mu něco ve voze prasklo: "Musí to být kyselina nebo něco... mohl by to být hasicí přístroj, nejsem si jistý." Zpomalil a žádal o novou kombinézu.
Video: Přípravy Alonsova vozu s novým křídlem na 2. trénink (zdroj: McLaren)
Do čela se pak dostaly Red Bully na měkkých pneumatikách: Ricciardo zvládl kolo za 1:18,769 min (na rovince dosáhl 349 km/h), Verstappen byl o 39 tisícin pomalejší (na rovince o 3 km/h).
Hamilton se dostal s Bottasem na ultra-měkké směsi ale brzy před ně, lídr šampionátu dosáhl času 1:17,932 min (349 km/h). Na druhou příčku postoupil po 37 min Räikkönen s Ferrari na použité měkké směsi - 1:18,142 min (347 km/h), na Lewise mu scházely 2 desetiny.
Tomu Mercedes připomínal: "Nezapomeň, že v pomalých kolech potřebujeme buď plný nebo jemně sešlápnutý plyn. Něco uprostřed způsobuje výpadky ve výkonu."
Ricciardo ale krátce poté potvrdil, že Red Bullu trať sedí, když vedoucí Mercedes na ultra-měkkých pneumatikách (nenechte se zmást špatnou grafikou FOM či oficiálního livetimingu ukazujícího na měkké) překonal o 0,131 s - 1:17,801 min. Vettelův čas na super-měkké směsi 1:18,051 min byl sice lepší jeho týmového kolegy, stačil mu ale jen na 4. místo.
Třetí Verstappen si stěžoval na podivné chování motoru při přidávání plynu. Jeho jízdy skončily po jeho závadě předčasně, ale nešlo o žádné drama - ve voze měl páteční motor, který měl na kontě již spoustu kilometrů a podle Hornera stejně "žral více oleje než benzínu." Na potíže s pohonnou jednotkou Renault na konci rovinek si v závěru stěžoval i Hartley.
Smůlu měl Gasly, který po 10 kolech musel kvůli poruše pohonné jednotky Renault předčasně skončit. Slušnou práci odváděl Alonso, jenž svůj McLaren dostal na 7. příčku - 1:18,508 min (342 km/h na rovince). Na nejrychlejšího mu přitom scházelo jen 7 desetin sekundy.
V poslední půlhodině piloti rozjeli závodní simulace, časy proto už moc neklesaly. Nejrychlejší kolo tak zůstalo Ricciardovi, Hamilton skončil těsně za ním. Ferrari zásluhou Vettela patřila až 4. pozice se ztrátou čtvrt sekundy.
Nejlepší ze zbytku světa byl překvapivě Alonso s McLarenem, jenž předčil Force Indie, Renaulty, Williamsy, Tora Rossa i Haasy. Zdá se, že v Mexiku máme zaděláno na těsnější souboje než v předchozí velké ceně.
Přehled všech časů na kolo: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:17,801 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:17,932 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:17,964 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:18,051 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:18,142 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:18,299 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:18,508 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:18,728 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:18,775 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:18,822 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:19,060 |
12. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:19,206 |
13. | 39 | Brendon HARTLEY | aus | Scuderia Toro Rosso | 1:19,423 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:19,524 |
15. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:19,844 |
16. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:20,306 |
17. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:20,318 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:20,362 |
19. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:21,745 |
20. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:25,526 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ