Do úvodního tréninku, jenž kvůli časovému posunu začínal v Singapuru v 16:30 hod místního času, zasáhli testovací piloti Giovinazzi (u Haasu) a Gelael (u Toro Rosso), závodníci Magnussen se Sainzem tentokrát odpočívali. Ráno nad okruhem pršelo, do začátku však již byla dráha suchá - teplota vzduchu dosahovala 29 °C a trať 34 °C.
Jako první na trať v 10:30 h našeho času vyrazil Wehrlein se Sauberem, s měřeným kolem se zapsal nejdříve Bottas (1:48,770 a 299 km/h na rovince) na super-měkkých pneumatikách po 12 min - jeho týmový kolega Hamilton byl v prvním pokusu o 7 desetin pomalejší (1:49,498 a 296 km/h).
Vandoorne, jehož MGU-K dokázala Honda opravit (výměnou hnací hřídele), a proto by se měl vyhnout penalizaci, na chvíli jezdce Mercedesu rozdělil (1:49,259 a 286 km/h), oba mu však brzy odskočili - Bottas na 1:45,307 (300 km/h na rovince) a Hamilton narazivši na vozy vyjíždějící z boxů na 1:46,553 min (301 km/h); všichni na super-měkké směsi. Gelael na ně ztrácel přes 8 sekund.
"Dej nám vědět, jestli chceš nějaké elektronické úpravy," vybízí Mercedes Bottase. "Prozatím to je dobré, ale trať se hodně zlepšuje," odpovídá finský pilot, který tento týden prodloužil smlouvu s německým týmem. V opakovaných záběrech si všímáme, že zachytil smyk ve vysoké rychlosti. Provoz na dráze houstne.
Problémy s motorem má Hülkenberg u Renaultu, tým mu nařizuje rychle změnit na volantu některá nastavení a Nico těsně míjí zeď. Hamilton si spravuje chuť a jde do čela - 1:44,236 min. Brzy tak překonává nejrychlejší čas loňského tréninku 1:45,823 min.
Dobrou rychlost Red Bullu prokazuje po 30 min Ricciardo (1:44,579 min; 295 km/h) a Verstappen, jenž s časem 1:44,058 předčí Hamiltona. Na rovince sice jel jen 292 km/h, ale stejně jako jeho týmový kolega si pomohl ultra-měkkými pneumatikami.
"Vypadá to, že Ferrari budou na městském okruhu favorité před Mercedesem. Ale když se podíváte na Monako, tak my jsme tam zas tolik neztráceli, a to naše auto ještě zdaleka nebylo tak dobré jako nyní. Proto si myslím, že tady můžeme být celkem konkurenceschopní," řekl Max před tréninkem.
Smyk dostává Ericsson i Grosjean, bez poškození ale pokračují. Potíže však hlásí Stroll svému Williamsu: "Mám problém s motorem." Pomalu míří ke svým mechanikům. Stáj po chvíli zjistila, že jej zradila spíše převodovka, Kanaďana pak už na trať nevyslala.
Bottas, stejně jako většina ostatních jezdců, přezouvá také na ultra-měkké pneumatiky, je ale o 0,15 s pomalejší (1:43,434 min; 305,5 km/h). První místo si bere zpět až Hamilton s časem 1:42,904 min. Ferrari se v polovině tréninku drží o sekundu zpět.
McLaren ztrácející 2 vteřiny žádá Alonsa, aby po vyjetí z boxů odjel jedno zahřívací kolo, než se pokusí o to rychlé. "Sakra, to jako fakt?" ptá se nevěřícně Španěl na 14. příčce, zatímco Vandoorne je devátý.
Bottas ve svém ostrém pokusu tvrdě probrzdil a po přejetí přes obrubník musel korigovat velký přetáčivý smyk. "Je po pneumatikách," hlesl do rádia po sedmém kole na své sadě ultra-měkké sadě. Čas mu zatím stačí jen na třetí místo, o dvě desetiny za ním se drží Ricciardo.
Půl hodiny před koncem zrychluje Verstappen (1:42,805 min; 296 km/h) na čerstvé sadě ultra-měkkých pneumatik a opět si prohazuje místo s Hamiltonem.
Alonso se dostává na šesté místo (1:43,759 min) - o půl sekundy před osmého Vettela, tým ale hlasitě upozorňuje, že nemá "žádný výkon." McLaren byl v Maďarsku 4. nejrychlejší týmem a také zde očekává, že bude velmi silný.
"Chtěl by sis dát ještě jeden pokus?" táže se Alonsa inženýr. "Ne, prosím ne!" odpovídá jezdec. Z boxové zídky mu říkají: "V současné době jsi ve výsledcích sedmý." "No, mohli bychom být první," reaguje Alonso týmu. Těžko říct, jak to v tuto chvíli myslel.
Vettel po nasazení nových ultra-měkkých pneumatik poskakuje před svého týmového kolegu na pátou příčku (1:43,701 min). Náramně se daří Ricciardovi, který kolo zvládá ještě rychleji než Verstappen - 1:42,489 min (298 km/h).
Gelael je o 3,3 sekundy za Kvjatem a stěžuje si na pravé přední kolo. "Tlaky v pneumatikách jsou OK," odpovídá mu Toro Rosso. Zatím je osmnáctý před oběma Saubery.
Vettel (1:42,598 min; 296 km/h) se v závěru dostává na druhé místo mezi piloty Red Bullu, což je pro fanoušky Ferrari příslibem dobrého víkendu. Čtvrtá pozice patří Hamiltonovi - Mercedes vypadá celkem dobře a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se měl v Singapuru nějak moc trápit.
Solidní kolo (1:43,423 min) zajel Pérez, který s Force Indií končí před Bottasem na páté příčce. Druhý trénink, který se pojede za reprezentativnějších podmínek z pohledu kvalifikace a závodu, nám toho o formě týmů prozradí více.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:42,489 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:42,598 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:42,610 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:42,904 |
5. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:43,423 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:43,434 |
7. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:43,734 |
8. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:43,759 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:44,101 |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:44,220 |
11. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:44,340 |
12. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:44,961 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:45,053 |
14. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:45,084 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:46,456 |
16. | 50 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Haas F1 Team | 1:46,782 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:47,190 |
18. | 38 | Sean GELAEL | idn | Scuderia Toro Rosso | 1:47,570 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:47,699 |
20. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:47,886 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ