Ferrari se nevzdává spojení s tabákovým koncernem

Nápis Marlboro na vozech Ferrari už neuvidíte, ale spojenectví trvá nadále | foto: Scuderia Ferrari

Je to zvláštní situace. Máte sponzora, který podporuje vaší činnost a tudíž by si zasloužil zveřejnění, jak se sluší a patří. Jenže nově uzavřený kontrakt se tomuto pravidlu vymyká, protože jde o tabákový koncern, jehož reklama je už dlouhodobě zakázaná.

Tabákový gigant Philip Morris a potažmo jeho značka Marlboro je s Formulí 1 spjat už dlouhou dobu. Mnozí z nás ještě pamatují jeho první útok v týmu BRM, který podporoval tři roky, než přešel do stáje McLaren, u níž pak setrval další dvě desítky let. V roce 1972 také vznikl Marlboro World Championship Team, jehož náplní byly individuální smlouvy s většinou pilotů startovního pole.

Momentálně podporuje Philip Morris stáj Ferrari, ačkoliv to na voze nebo kombinézách pilotů nikde nemůžeme vidět. Tabáková reklama byla v F1 zakázána v roce 2007, ovšem u Ferrari - podobně jako dříve u většiny dalších týmů - vyzkoušeli propagaci Marlbora prostřednictvím symbolického čárového kódu na krytu motoru. O tři roky později však i u Ferrari spadla klec: bdělé oči cenzorů označily toto řešení za sublimární reklamu a barcode musel pryč.

Čárový kód, klička Marlbora, která vydržela tři roky | foto: Scuderia Ferrari

Navzdory tomu se více než čtyřicetileté spojenectví Marlbora a Ferrari nezhroutilo. To už Marlboro v italském týmu povýšilo na post titulárního sponzora (1997) a vazba na Ferrari je dnes připomínána kombinací červené a bílé barvy. Vozy z Maranella, věrné svému titulu "rudé oře", byly převážně celé červené. Určité výjimky lze vystopovat, například v roce 1975, kdy došlo ke spojení Ferrari-Marlboro, byl celý aerodynamický kryt motoru, lidově zvaný "komín", také bílý.

Den po závodě v Monze Ferrari ve svém prohlášení uvedlo, že ve velmi krátkém termínu potvrdí další dlouhodobý kontrakt bez přesného uvedení jeho trvání. Předchozí smlouva italské stáje F1 a společnosti Philip Morris měla vypršet na konci tohoto roku, ale během trvání obchodního partnerství se předpokládalo, že bude opět obnovena. Svou zásluhu na tom bezpochyby má i bývalý člen marketingového týmu Philip Morris a současný šéf závodní stáje Ferrrari Maurizio Arrivabene

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy