Polský pilot minulý týden na Hungaroringu ujel 622,1 km, což odpovídá vzdálenosti více než dvou velkých cen. Svým časem 1:18,850 min zaostal za Sebastianem Vettelem s Ferrari o 1,448 sekundy a obsadil čtvrtou příčku. I když se svým výkonem nebyl 100% spokojený, tak si jej u Renaultu velmi pochvalovali.
Zcela totiž rozptýlil pochybnosti o tom, zda by po svém zranění dokázal jezdit s moderním vozem F1 na okruhu s prudkými zatáčkami. "Na tuto otázku můžete klidně zapomenout. Nemá problém jezdit s hybridními vozy," popisuje pro brazilské Globo Penteado.
I když na piloty Ferrari před sebou moc neztrácel, tak podle něj mohl být Robert o poznání rychlejší: "Nejdůležitější věcí je, že Kubica neměl palivo jen na jedno kolo." Navíc závěrečná simulace kvalifikace na ultra-měkkých pneumatikách byla v závěru dne přerušena červenými vlajkami.
"Další věcí, která vyčnívá, je počet kol, která ujel - odpovídají dvěma závodům. Bylo 40 stupňů a Robert nevystoupil a nestěžoval si na vyčerpání," upozorňuje inženýr Renaultu na dobrou fyzickou kondici jezdce.
Tým ani nemusel složitě přepracovávat řízení vozu či návrh volantu. "Neměl žádný problém. Požadovali jsme po něm mnoho změn na volantu, a on to všechno zvládl v normálním čase," prozrazuje o Kubicově maďarském testu Penteado.