Mercedes obětního beránka hledat nebude. Poučení z Baku ale bere vážně

Kritické místo na voze Mercedes projde patřičnou úpravou | foto: Pirelli

Jednou někdo prohlásil, že je v podstatě jedno, jestli pilotovi uletí kolo nebo se mu vysype zpětné zrcátko, důležité je, nakolik taková záležitost ovlivní jeho celkový výkon a jaký má vliv na konečný výsledek. U Mercedesu už to vědí.

Pokud bychom prošli bohatým archivem Grand Prix, našli bychom spoustu případů, kdy zcela triviální věc znamenala rozhodující potíže. Někdy pilota ovlivní natolik, že prohraje důležitý souboj, jindy se podaří důsledky eliminovat. Namátkou vyberu Vittoria Brambillu v Monaku 1977, kterému během závodu sklouzla přes oči ochranná kukla pod přilbou. Ital ji za jízdy musel čas od času vytlačit zpátky a dle svého mínění tak přišel o lepší výsledek. Naproti tomu Alan Jones v Argentině 1980 musel do depa na bleskovou zastávku, protože se mu na chladič nalepil igelitový sáček. Sedmivteřinový pit-stop ale zvládl a o vítězství nepřišel.

Lewis Hamilton měl v Baku dveře k vítězství dokořán. Jenže přišly problémy s opěrkou hlavy (headrest) a následná zastávka u mechaniků, výměna a poté jízda mezi soupeři znamenaly pro Brita zásadní zpoždění, takže do cíle dorazil až za Sebastianem Vettelem. V Brackley došlo k pečlivému zkoumání, kde byl "zakopán pes" a zjistilo se, že délka pojistných čepů na zadní straně opěrky, kde dochází k uchycení celého zařízení, byla oním kritickým bodem. 

Toto Wolff nehodlá hledat viníky | foto: Daimler AG

Šéf Mercedesu Toto Wolff se nechal slyšet, že se s podobným problémem setkal tým vůbec poprvé. Vyslovil rovněž názor, že nejpravděpodobnější příčinou selhání pojistného mechanismu byly kratší kolíčky než u soupeřů. Rovněž se ale ostře ohradil proti otázce reportéra Sky Sport Teda Kravitze, zda bude hledat viníka vzniklé situace. 

"O takovém problému jsem ještě neslyšel. Ale zdá se, že ony kolíčky, které měly zapadnout do děr, byly z nějakého důvodu příliš krátké. Nikoho z toho neviním a ani nedopustím, aby se někdo pokoušel nějakým způsobem hledat odpovědnou osobu. Tento tým vyhrál třikrát šampionát, takže nebudu ukazovat prstem na konkrétního jedince," prohlásil Wolff s tím, že důležitější je soustředit se na to, aby se podobné potíže neopakovaly.

Mercedes nicméně reagoval na události z Grand Prix Ázerbajdžánu a konstrukci pojistných čepů změní, aby byly mimořádně bezpečné a tým se mohl spolehnout, že opěrka hlavy bude pevně fixována na svém místě v obou vozech. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy