PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Vettel se nechce vymlouvat

Lewis Hamilton si užívá vítěství na pódiu po závodě v Kanadě | foto: Pirelli

Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Tohle bylo jedno z nejvíc vzrušujících kol, které jsem letos jel. Byl tu velký tlak. V prvním kole jsem měl dobrý čas, ale udělal jsem chybu. Ten tlak je dán nutností zahřát pneumatiky, ale kole se neustále zlepšovala. Při výjezdu z poslední zatáčky jsem si jen v duchu říkal a opravdu hodně doufal, že to bude stačit. Je tu i dost Britů a mých fanoušků, takže to mi dodává energii. Kvalifikace by měla být přesně taková. Tým odvedl skvělou práci. Zítra to bude dlouhý a těžké závod, ale jsme v té nejlepší možné pozici pro start.

Valtteri Bottas, 2. místo
Jsem zklamaný. Jel jsem si pro pole position. Ale to poslední kolo nebylo úplně perfektní, trápil jsem se s pneumatikami a jejich teplotou. Lewis zajel skvělé kolo. Já nezajel dost dobré. Neměl jsem přilnavost, před červenou vlajkou bylo vše v pořádku. Nakonec jsem zklamaný, cílem bylo jednoznačné být dnes první. Ale i tak jsem pyšný, oproti tréninkům jsme udělali pár změn, upřímně zpočátku jsme byli ztraceni, ale otočili jsme to jako tým a máme skvělé startovní pozice. Z toho mám velkou radost. Zítra budeme bojovat a pokusíme se o další double pro tým.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Lewis a to jeho kolo, něco takového jsem ještě nikdy neviděl. Nebyl jsem úplně v klidu, ale hodně jsme pracovali a s mechaniky a inženýry provedli zlepšení, které je neuvěřitelné. A co se Lewise týče, to, co dnes předvedl - nemyslím, že by to dokázal i někdo jiný. Je fantastický. Ten rozdíl na ostatní, to je jen čistě Lewis.

FERRARI

Kimi Räikkönen, 3. místo
Bylo to lepší než předtím. Nicméně i tak bylo těžké zahřát pneumatiky a přimět je fungovat. Naštěstí na té poslední sadě pneumatik jsem se cítil lépe, i když to pořád nebylo perfektní. Pokud je vyměníte, můžete jet o dost rychleji.

Sebastian Vettel, 4. místo
Tento výsledek je v pořádku, ale celkově nejsem moc spokojený. Ranní trénink nám nepomohl, ale to není omluva. Najeli jsme hodně kol. Nakonec jsem byl na trati sám a nikdo přede mnou, kdo by mi pomohl a já nejel v závěsu v posledním sektoru. Ale nejsem zastáncem výmluv. Mohl jsem jet rychleji, nicméně třetí místo asi bylo maximum. Ten náskok byl větší, než kdokoliv očekával.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Není to moc pěkné být pátý. Samozřejmě problém v poslední části kvalifikace nebyl ideální, ale měl jsem potíže už v Q2 s omezovačem. A v posledním kole na konci, kdy šlo o všechno, jsem byl o dvě desetiny rychlejší, ale potom přišel problém se synchronizátorem převodovky a ztratil tak kvůli tomu dost na rovinkách. To bolelo. Musíme se na to podívat a vyřešit, protože to by se stávat nemělo. Můžete vidět, že máme víc koňských sil, což je dobré, ale vždycky chcete víc. Jsem zklamaný, protože jsme měli být třetí. Nicméně jsme udělali krok vpřed.

Daniel Ricciardo, 10. místo
Trošku jsem políbil... teda škrtnul zeď. Vyjel jsem ze zatáčky až moc rychle a snažil jsem se to udržet, ale nevyšlo to. Nebyla to chyba té zdi. (smích) Je to prostě škoda, cítil jsem, že jsme dnes mohli být v nejlepší trojce, jelikož auto je velmi slušné. Mercedesy byly rychlé, ale na Ferrari jsme možná měli. Nakonec je z toho ale desáté místo. Uvidíme, co přinese zítřek.

Christian Horner, šéf týmu
Po tak slibných trénincích je to možná trošku zklamání být pátí a desátí. Je to škoda, Max jel o tři desetiny lépe, ale potom ztratil čas v zatáčce číslo sedm kvůli převodovce a nemohl se tak už zlepšit. Daniel ťukl do bariéry, a všichni víme, že tady se to neodpouští. Doufali jsme ve víc, ale snad z těchto pozic budeme mít dobrý závod, který bude bez pochyb velmi akční.

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 6. místo
Byla to dobrá kvalifikace. V mém posledním kole to byl velký tlak, byl jsem 100 metrů od cílové čáry, když se objevila červená vlajka. Jsme hodně blízko Red Bullům, ale ještě ne dostatečně. Jsou tu v F1 dvě kategorie a my jsme v té druhé, ale uvidíme. Trápí nás pneumatiky, jsou tu hodně tvrdé. A my jsme na ně tvrdí a u několika týmů jsme viděli, jak do nich zkoušeli dostat energii. Kvůli červené vlajce jsme měli jen jeden pokus a tak jsem do toho musel jít naplno. Musíte brzdit hodně pozdě a to je jedna z mých silných stránek. Nemáme rychlost, jako jsme měli loni. Myslím, že musíme spoléhat na chyby ostatních, abychom se dostali na pódium, ale snad to bude skvělý závod.

Esteban Ocon, 7. místo
Je to mé nejlepší kvalifikační umístění v kariéře. S dneškem jsem velmi spokojený. Udělal jsem malou chybu v mém nejrychlejším kole, ta mě pak asi stála ještě jednu pozici, ale i tak se pořád jako tým zlepšujeme. Dnes se muselo jezdit na hraně - třikrát jsem škrtl o zeď. To jsem včera nedělal, ale dnes jsem tomu chtěl dát vše. Jsme tak v dobré pozici pro zítřejší závod, ale tady se může stát úplně vše. Je to tu hodně zrádné. Silné první kolo může rozhodnout. Nejdůležitější je ale dojet, jelikož jen pak můžete získat nějaké body. Rychlost na to máme, takže doufám, že zajedeme slušné výsledky.

Rob Fernley, zástupce šéfa stáje
Další skvělý výkon našeho týmu, díky kterému jsme ve velmi dobré pozici. Auta byla rychlá již od prvního tréninku, navíc se nám podařilo konstantně zlepšovat nastavení. Tato trať nám hraje do karet a je skvělé, že jsme naši rychlost dokázali zúročit. Je těžké předpovídat, co se zítra stane, může to být docela nářez. Budeme se snažit na cokoliv rychle reagovat a získat body.

WILLIAMS

Lance Stroll, 8. místo
Bylo to skvělé, zatím se nám daří. Již v prvním tréninku jsem se v autě cítil velmi sebevědomě. Seděla mi trať, vyvážení a tak dále. A dneska se to dobře sešlo. V Q3 jsem sice udělal pár chybek oproti mému kolu v druhé části. Trochu se změnila teplota a nedařilo se mi optimálně zahřát gumy, takže z toho bylo takové prapodivné kolo. I tak jsem ale naprosto spokojen.

Felipe Massa, 9. místo
Nebyla to zrovna skvělá kvalifikace. Hodně jsme zápolili s pneumatikami. Navíc jsem měl problémy dobře najíždět do zatáček. Lépe se mi jezdilo na použitých pneumatikách než s novou sadou. Navíc nám moc nepomohla červená vlajka. Lance ale odvedl skvělou práci. Dokázal ze sebe dostat skvělé kolo. Dnes byl ve formě a dokázal lépe pracovat s pneumatikami. Nyní se musíme soustředit a je třeba vše odladit pro zítřejší závod. Už se těším a věřím, že to bude lepší než dnes.

Paddy Lowe, technický ředitel
Jsme šťastní, že jsme dostali obě auta do Q3. Oba piloti jezdili skvěle. Bylo to hodně náročné, jelikož se špatně odhadovala teplota gum. V Q3 jsme měli pro Felipeho dvě sady a na každých odjel dvě zaváděcí kola. Pak jsme chtěli, aby si dal dvě měřené. Přišla ale červená vlajka, takže měl studené pneumatiky. Lance využil jen jednu sadu a chtěli jsme, aby si zajel alespoň jedno zahřívací kolo, ale bylo málo času, takže osmé místo je maximum, co mohl zajet. Je ale dobře, že se nám podařilo dostat oba piloty dopředu. Teď se již jen můžeme těšit na zítřek.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 11. místo
Myslím, že jediná možnost se dnes dostat do první desítky bylo jet v závěsu za někým a pomoci si s pneumatikami, jako se to pořadilo mně v první části. To bylo mega kolo a byl jsem pátý. Ale potom už jsem neměl šanci to zopakovat, ale jel jsem čistá kola. Jsem s tímto výsledkem spokojen. Zítra si nemůžeme být ničím v Baku stoprocentně jistí, ale pokusíme se samozřejmě o maximum a uvidíme.

Carlos Sainz, 12. místo (15. místo po penalizaci)
Když si nejste jistí, tak se vždy jezdí hůře. Zítra to bude lepší. Vše se ještě změní. Věděli jsme, že to bude náročný víkend. Necítím se v autě a na tomto okruhu úplně ve své kůži, to pak hraje velkou roli. Sebevědomí je tu zásadní a já o nemám, to mě pak stojí dvě desetiny, ty by mi tu hodně pomohly. A navíc, jak mi připomínáte, budu startovat až z 15. příčky. Budeme muset ještě zapracovat na voze, chová se v každé zatáčce jinak.

Jody Egginton, šéf výkonnosti vozu
Změny v nastavení provedené přes noc poskytly očekávaný výsledek. Také jsme zvládli žluté vlajky bez větších potíží. I když Carlos měl smůlu, protože to ovlivnilo jeho nejrychlejší kolo. Pneumatiky z ranního tréninku a jejich chování naznačovalo, že delší stint v první části by mohl být flexibilní a vyplatilo se nám to. Zvolili jsme pro druhou část stejný přístup. Ale pár desetin nám chybělo na další postup. Daniil se také dostal do provozu. To je zklamání, ale tento výsledek znamená, že si můžeme vybrat pneumatiky pro start a cílem je z toho udělat výhodu. Auto je vyvážené, takže se pokusíme zítra posunout kupředu.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 14. místo
Postihl mě problém s elektronikou, kvůli němu jsem přišel o výkon a vůz pak na konci Q2 nebyl schopen znovu vyjet. Je to dost náročná a choulostivá trať, viděli jsme spoustu případů, kdy piloti museli zajet do boxů. Zítra chceme zaútočit a pokusit se bodovat. Tento víkend nebude vůbec snadný, ale čeká nás dlouhý závod, takže je třeba zůstat na míči a využít jakékoli možnosti.

Joylon Palmer, 20. místo (18. místo na startu)
Cítím se dobře, dobře se mi tu jezdí. Trať je ale hodně náročná. Teď musíme zamakat na autě, abychom ho dostali do formy. Je to tu hodně zrádné a loni byli všichni hodně zmatení.

Určitě není ideální zůstat bez šance jet kvalifikaci, ale došlo pravděpodobně k úniku paliva, které se vzňalo a bohužel poškodilo vůz natolik, než abych mohl odpoledne nastoupit. Zítra začnu na startu zezadu nebo z boxové uličky. Mohl bych tak mít lepší pozici, kdyby vpředu ve startovním roštu došlo k nějakým problémům. Doufám, že se mi podaří zdolat nějaké soupeře v prvním kole, pak už se může stát cokoliv.

Alan Permane, sportovní ředitel
Jolyon nemohl absolvovat kvalifikaci kvůli požáru svého automobilu kvůli úniku paliva v posledním tréninku. Nico se bezpečně dostal do Q2, ale jeho auto mělo problémy s elektronikou. Takže v obou prostorách garáže byl dnešní den daleko od ideálních podmínek. 

Nečekáme nijak zvlášť velké opotřebení pneumatik, takže ani nepředpokládáme, že by proběhlo více zastávek v boxech. Oba vozy startují víc zezadu, než jsme očekávali, takže se může stát cokoliv. Pořád jsme na dost slušném místě, abychom získali z této pozice nějaké body.

HAAS

Kevin Magnusse, 13. místo
Byla to dobrá kvalifikace, když vezmeme, jak to během víkendu pro nás vypadalo. Nedaří se nám tu, možná jsme tu na této trati nejslabší z celého roku. Takže po penalizacích dvanácté místo - s tím myslím můžeme být spokojeni. Bude to těžké, ale udělám maximum.

Romain Grosjean, 17. místo
Nedaří se nám, je to tu hodně náročné. Máme problémy s vyvážením a navíc je tu hodně hladký asfalt, což nám dělá potíže. Máme prostě nízkou přilnavost - stejně jako v Rusku. Nechci si tu ale stěžovat, musím  na sobě zamakat a přizpůsobit se podmínkám. Špatně se mi tu pracuje s gumami a nemám tak žádnou odezvu. Musím to zlepšit.

Günther Steiner, šéf týmu
Myslím, že 13. a 17. místo, z čehož se stane o místo lepší umístění po všech penalizacích, bychom po ranním tréninku nečekali. Řekl bych, že jsme to zvládli a dostali se do dobré pozice, abychom zítra mohli zase bodovat. Rozhodně se o to pokusíme.

SAUBER

Pascal Wehrlein, 15. místo
Jsem spokojen, že jsme postoupili do Q2. Rozhodně jsme co se výkonnosti udělali pokrok oproti včerejšku. Moje nejrychlejší kolo bylo z našeho úhlu pohledu dobré, a nemohli jsme čekat na této trati umístění ve druhé části kvalifikace. Jako vždy se pokusím o maximum, abychom zítra získali uspokojivý výsledek.

Marcus Ericsson, 18.  místo
Byl to pro mě náročný den. Zvlášť co se práce s pneumatikami a podmínkami na trati s vysokými teplotami týče. Udělali jsme proti tréninku pokrok, zmenšili jsme ztrátu na nejbližší soupeře. V kvalifikaci bylo dobré, že se Pascal posunul do Q2, bohužel pro mě to nestačilo, ale i tak to byl pro tým pokrok. Jsem optimistický, že zítra se to také bude zlepšovat.

MCLAREN

Fernando Alonso, 16. místo (19. místo po penalizaci)
Nechtěli jsme opotřebovat pneumatiky, na závěr jsme sice zkusili jedno rychlé kolo, ale nešlo to. Začneme jako poslední a předposlední, šlo nám jen o vyzkoušení vozu. Budeme se snažit zajet co nejlepší závod, ale realita je taková, že na první desítku moc nemáme. Bude to hodně náročná závod, bude třeba jet bez chyb, abychom se vyhnuli případné kolizi. Navíc startujeme poslední, o to to pak bude těžší. Budeme se snažit zajet slušný výsledek, ale žádné jasné cíle si nedáváme.

Stoffel Vandoorne, 19. místo
Myslím, že toto místo by tu bylo souzeno. Neproběhla žádná překvapení. Zaměřili jsme se na závod, dnešek toho moc neznamená. Čekali jsme, že se tu budeme trošku trápit, neměli jsme tu od začátku rychlost, takže uvidíme, jak to zítra půjde. Je to náročný okruh, dlouhé rovinky znamenají, že brzdy i pneumatiky chladnou a je těžké zvládnout správně brzdné zóny. Jsou tu však rozhodně příležitosti, viděli jsme vyjetí a nárazy téměř po celý víkend, takže se pokusíme z toho těžit.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Je to zklamání, věděli jsme, že kvůli penalizacím kvůli motoru u obou pilotů budeme na chvostu, ale to není nikdy uspokojivé. Hlavně se zaměřujeme na vývoj vozu pro závod, ale chtěli jsme předvést slušný výkon, ale hlavní je pro nás zítřek. Viděli jsme tu dost incidentů, takže se z toho pokusíme udělat výhodu a využít toho k posunutí vpřed. Jsme závodníci a chceme to zítra zvládnout správně.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy