Po vyčerpávající analýze toho, proč Stříbrné šípy ztratili v Monaku svou konkurenceschopnost, se inženýři zaměřili také na dopad dlouhého rozvoru jejich letošního monopostu F1 W08 EQ Power+. Deset dní pracovali na směny 24 hodin v kuse a potvrdili, že k tomu svým dílem tento rys přispěl.
Zároveň však z průzkumu vyplynulo povzbuzení, že na rychlých tratích můžou očekávat výhodu oproti soupeřům, která díky vyššímu přítlaku pramenícímu z větší plochy podlahy převáží veškerá negativa.
"Před 18 měsíci jsme se rozhodli, že budeme věřit delšímu vozu, jenž by mohl vytvářet vyšší výkonnost a přítlak než kratší auto. S novými pravidly, širšími pneumatikami a zátěži na zavěšení šlo o koncept, kterému jsme se věnovali. Teď mám to nejdelší auto," potvrzuje sportovní ředitel Toto Wolff.
"Na úzkých městských okruzích to může být nevýhodné, ale ta nevýhoda je malá ve srovnání s výhodou, kterou získáváme na velkých, rychlých tratích. Celkově to je u závodního vozu o nalezení toho nejlepšího kompromisu pro 20 závodů, a ne o optimalizaci pro jediný závod.
V minulosti jsme viděli, že některé týmy byly velmi konkurenceschopné pouze v Monaku, nebo že byly velmi konkurenceschopné v Monze či ve Spa. Je to tedy o kompromisu, a my jsme v minulých letech zatím odvedli velmi dobrou práci," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
Podle Bottase za potížemi v Monaku bylo kromě delšího rozvoru zejména nastavení: "Myslím, že delší rozvor měl minimální vliv. Tým provedl simulace a propočty a v tomto případě šlo jen o malý problém - větší byl v nastavení. Hodně jsme se toho o našich potížích naučili a zřejmě jsme se jen trápili se správným nastavením pro okruh.
Také šlo o typ trati, která lépe sedí autu Ferrari. Zdá se, že v Monaku našli mnohem lepší vyvážení než my, a když jako pilot najdete dobré vyvážení a odjedete s důvěrou mnoho kol, může to způsobit velký rozdíl," vysvětluje Bottas.
Pokud podle něj najdou dobré nastavení, pak je jejich auto nejrychlejší - v posledních závodech se ale často v nalezení svého optima trápili. "Myslím, že auto je obecně mechanicky i aerodynamicky citlivé. Všechno je to o tak drobných detailech, že když dáte dohromady správně, pak máme nejrychlejší vůz na roštu. Když ne, pak je to těžší," dodává Bottas.