Honda chystá větší vylepšení motoru, stihne ho přivézt do Kanady?

Pohonná jednotka Honda RA615H | foto: Honda

Honda po delší době připravuje vylepšení pohonné jednotky, její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa ale nedokáže s jistotou říci, zda ho stihne přivézt už do Kanady.

Japonská automobilka začala sezónu s velmi nespolehlivou pohonnou jednotkou, jejíž výkonnost byla navíc ještě horší než minulý rok. V továrně usilovně pracuje na jejím vylepšení, které by se mohlo objevit už příští víkend v Kanadě. Nezbývá ji ale dostatek času na kompletní otestování a ověření životnosti.

"Nevzdávám se, hodně se snažíme, abychom to stihli, ale až do čtvrtku před závodem nebudu moci nic rozhodnout," popisuje sportovní šéf Hondy. U současné specifikace přišli na zlepšení, není ale tak výrazné jako u připravované nové verze. "Z vylepšení už dostáváme vyšší výkonnost, rozdíl je ale velmi malý, takže to nemá cenu měnit motor za ten další."

S nasazením nové verze to je nejisté: "Nezačali jsme pracovat na nastavení. Pokud si nebudeme dostatečně jistí ohledně nastavení té specifikace, pak to může způsobit určité potíže s ovladatelností, nastavení je proto důležité. Máme ve vývoji některé další prvky. Můžeme ji nasadit, pokud ji budeme schopni nastavit a ověřit spolehlivost," pokračuje Hasegawa.

"Všechno ještě není připraveno. Některé faktory však ano. Možná zůstaneme u dalšího kroku motoru, i když ten krok je velmi malý. Nebo se pokusíme o další pokrok ve výkonnosti? Je to velmi těsné, pokud jde o nasazení velkého vylepšení v Kanadě," říká Japonec.

McLaren v Monaku postoupil po dalším vylepšení šasi s oběma auty do Q3, v neděli ale odjel opět bez bodu | foto: McLaren

Výraznější vylepšení se soustředí kolem motoru s vnitřním spalováním a turbíny: "ICE je největší oblastí, kde se potřebujeme zlepšit." Honda letos změnila pouze motorové mapy, nasadila úpravy za účelem zlepšení spolehlivosti a upravený sací a palivový systém.

McLaren, který jako jediný motory Honda používá, je letos posledním týmem bez bodu. "Kdyby existovala rovnost ve výkonu motorů, pak bychom byli s přehledem na horním konci. Pro druhou polovinu sezóny potřebujeme ten pokrok ze strany našeho partnera, abychom mohli předvádět skvělé výkony a získávat body," dodává závodní ředitel Eric Boullier.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy