Mercedes tvrdě pracuje na úspoře hmotnosti svého monopostu F1 W08 EQ Power+, protože byl na začátku letošní sezóny znatelně nad minimálním předepsaným limitem 728 kg. Úspora 10 kg se přitom v časech na kolo projevuje zrychlením přibližně o 0,35 sekundy.
Týmu se už podařilo něco shodit, v oblasti lepšího vyvážení monopostů prostřednictvím umísťování závaží má však stále rezervy. Hamilton se proto kvůli tomu rozhodl obětovat pití během závodů, což mu pomáhá ušetřit 1 - 2 cenné kilogramy. A může to být ostatně i důvodem, proč v rádiu zněl ke konci Velké ceny Španělska dost vyčerpaně, když ve snaze porazit Sebastiana Vettela jezdil na limitu.
Na dotaz, jak to bylo fyzicky náročné, odpověděl: "Myslím, že záleží na tom, jaký závod máte. V mnoha z nich kvůli momentálnímu způsobu závodění, kdy šetříte palivo, jako například v Rusku, kdy jsem na to nemohl tlačit, protože se auto přehřívalo. Zatímco dnes... od 1. zatáčky do konce to byla jízda naplno"
"Například v 1. stintu používáte všechno, co máte. Držet se Sebastiana, to byl zabiják. Také už s sebou nevozím pití, abych ušetřil váhu, proto během závodu nepiju. V závěru jsem využil všechno, co zbylo, když jsem skočil na svůj tým, a má tepová frekvence sahala až po strop. Když jsem vystoupil z auta, tak to bylo dobré, ale ten skok... Nevím, jestli to ještě někdy udělám. Byl jsem po něm trochu unavený," komentuje Hamilton.
Sportovní ředitel Toto Wolff k jeho vyčerpanému hlasu v rádiu uvedl: "Myslím, že to jen dokreslovalo, jak moc na to tlačil. Když musíte těsně následovat druhé auto, tak samozřejmě nemáte takovou aerodynamickou výhodu jako kluk před vámi. To je těžké. Dal do toho všechno a vy jste to v rádiu mohli slyšet."