Ve 14 hodin za slunečného počasí vyjíždí jako první Magnussen s Haasem na středně-tvrdých pneumatikách, následují jej Grosjean s Pérezem a Palmerem. Dráha je o 18 °C teplejší než dopoledne.
Pilot s Haasem si však hned stěžuje, že "něco není v pořádku" a že nemá žádnou přilnavost. Jeho čas 1:31,495 min tomu odpovídá. Americký tým nějakou dobu na hrátky s brzdami Carbone Industrie zapomene, protože nedokáže vyřešit určité potíže, které s nimi má. V následujících závodech tedy bude nastupovat s produkty italské společnosti Brembo.
Na čele se po 5 min usazuje Pérez (1:25,033) s Force Indií, na rovince dosahuje 314 km/h, Haasy jsou o 9 km/h rychlejší. Palmer má potíže s nedotáčivostí uprostřed zatáček a je o 1,2 s pomalejší (na rovince 316 km/h).
Vettel se ve svém prvním pokusu dostává na 1. příčku - 1:24,655 min (324 km/h na rovince), snadno jej překonává jeho týmový kolega Räikkönen - 1:23,143 min. Z boxové zídky mu radí, aby chladil motor. Všichni piloti se zatím drží na středně-tvrdé směsi.
Po čtvrthodině se konečně objevují Mercedesy. Hamilton dostává smyk v šikaně, Bottas ale jede čistě a je před Ferrari - 1:23,062 min (320 km/h). Lewis své kolo opravil, ale je z toho až třetí místo - 1:23,619 min (320 km/h).
Po 23 min projíždí Verstappen štěrkovou zónu za velmi rychlou zatáčkou č. 9. "Najednou mi to ustřelilo uprostřed zatáčky," povzdechne si. Jeho inženýr mu odpovídá, že šlo o střih větru.
Alonso se po výměně pohonné jednotky (dostal nový spalovací motor, turbo i oba motorgenerátory) dostává na dráhu až po 25 min. Dává si však jen 2 instalační kola a mizí v garáži.
Ferrari po půlhodině přecházejí na měkké pneumatiky a simulaci kvalifikace, přidávají se k nim ostatní. Räikkönen si bere zpět 1. příčku (1:21,112 min a 327 km/h), Vettelovi schází desetina vteřiny (1:21,220, 324 km/h na speed trapu a 5,1 G v zatáčce č. 9).
Mercedesy však dokládají svou převahu, Hamilton je o 3 desetiny rychlejší a dostává se na 1:20,802 min, Bottas je jen o 9 setin za ním. Pátou příčku okupuje Hülkenberg o 9 desetin zpět (1:21,687 min a 318 km/h na rovince). Hned za ním je jeho týmový kolega Palmer (1:21,992 min), Renault je v kvalifikačním režimu ve formě.
Red Bully je ale v polovině tréninku překonávají, na páté místo se dostává Verstappen (1:21,438 a 323 km/h) a na šesté Ricciardo (1:21,585 a 323 km/h). Většina se pak začíná věnovat delším jízdám s vyšším množstvím paliva, aby zjistila, kolik toho měkké pneumatiky v nedělním závodě vydrží.
Alonso se po 55 min dostává podruhé na trať, na rozdíl od ostatních o simulaci kvalifikace nemá zájem, ale snaží se ujet co nejvíce kol na středně-tvrdých pneumatikách. Španěl sarkasticky komentuje: "Nový motor mi připadá dobrý. Je mnohem pomalejší než dříve, to je úžasné!"
Potíže se krátce nato objevují u Räikkönena, Ferrari mu dává pokyn: "Musíš zpomalit a zajet do boxů. Máme problém s motorem." Kimi projíždí boxy, ale nezastavuje. Zdá se, že potíže na dálku vyřešili: "Zlehka na plný plyn." "Jsou tam nějaké úlomky," hlásí ale Fin po průjezdu zatáčkou č. 9. A má pravdu.
Ředitelství závodu půlhodinu před koncem trénink na pár minut přerušuje kvůli úlomkům ze Sainzova vozu červenými vlajkami. Alonso toho využívá a přechází na měkké pneumatiky.
Na fungování nové Force Indie si v závěru stěžoval Pérez. Na otázku inženýra: "Jaké je vyvážení?" odpověděl slovy: "Přední část vůbec nefunguje. Vyvážení je velmi špatné." S časem 1:22,722 min (319 km/h) je až 14. za Vandoornem (1:22,693 min a 314 km/h).
Nejrychlejší byly odpoledne znovu Mercedesy, které představily nejvíce novinek, ale soupeři jim jsou o něco blíže: třetí Räikkönen je s Ferrari o tři desetiny zpět, pátý Verstappen s Red Bullem ztrácí 6 desetin sekundy. Pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu před Williamsem drží Renaulty, oba jeho piloti jsou v top 8.
Přehled všech kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:20,802 / - |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:20,892 / +0,090 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:21,112 / +0,310 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:21,220 / +0,418 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:21,438 / +0,636 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:21,585 / +0,783 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:21,687 / +0,885 |
8. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:21,992 / +1,190 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:22,015 / +1,213 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:22,265 / +1,463 |
11. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:22,371 / +1,569 |
12. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:22,520 / +1,718 |
13. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:22,693 / +1,891 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:22,722 / +1,920 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:23,007 / +2,205 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:23,082 / +2,280 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:23,221 / +2,419 |
18. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:23,236 / +2,434 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:23,599 / +2,797 |
20. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:24,077 / +3,275 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ