Hamilton odpoledne znovu nejrychlejší, Ferrari ztrácí 3 desetiny. Alonso poslední

Lewis Hamilton je ve Španělsku zatím k nezastavení | foto: Mercedes AMG F1 Team

BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku předvedl stejně jako dopoledne Lewis Hamilton, tentokrát svého týmového kolegu Valtteriho Bottase předčil o 9 setin. Soupeři Stříbrným šípům ale byly blíže, Kimi Räikkönen se svým Ferrari ztrácel jen tři desetiny, Red Bully kolem 7 desetin. Dvacetjedna kol po výměně pohonné jednotky konečně zvládl také Fernando Alonso.

Ve 14 hodin za slunečného počasí vyjíždí jako první Magnussen s Haasem na středně-tvrdých pneumatikách, následují jej Grosjean s Pérezem a Palmerem. Dráha je o 18 °C teplejší než dopoledne.

Pilot s Haasem si však hned stěžuje, že "něco není v pořádku" a že nemá žádnou přilnavost. Jeho čas 1:31,495 min tomu odpovídá. Americký tým nějakou dobu na hrátky s brzdami Carbone Industrie zapomene, protože nedokáže vyřešit určité potíže, které s nimi má. V následujících závodech tedy bude nastupovat s produkty italské společnosti Brembo.

Na čele se po 5 min usazuje Pérez (1:25,033) s Force Indií, na rovince dosahuje 314 km/h, Haasy jsou o 9 km/h rychlejší. Palmer má potíže s nedotáčivostí uprostřed zatáček a je o 1,2 s pomalejší (na rovince 316 km/h).

Vettel se ve svém prvním pokusu dostává na 1. příčku - 1:24,655 min (324 km/h na rovince), snadno jej překonává jeho týmový kolega Räikkönen - 1:23,143 min. Z boxové zídky mu radí, aby chladil motor. Všichni piloti se zatím drží na středně-tvrdé směsi.

Po čtvrthodině se konečně objevují Mercedesy. Hamilton dostává smyk v šikaně, Bottas ale jede čistě a je před Ferrari - 1:23,062 min (320 km/h). Lewis své kolo opravil, ale je z toho až třetí místo - 1:23,619 min (320 km/h).

Po 23 min projíždí Verstappen štěrkovou zónu za velmi rychlou zatáčkou č. 9. "Najednou mi to ustřelilo uprostřed zatáčky," povzdechne si. Jeho inženýr mu odpovídá, že šlo o střih větru.

Alonso se po výměně pohonné jednotky (dostal nový spalovací motor, turbo i oba motorgenerátory) dostává na dráhu až po 25 min. Dává si však jen 2 instalační kola a mizí v garáži.

Ferrari po půlhodině přecházejí na měkké pneumatiky a simulaci kvalifikace, přidávají se k nim ostatní. Räikkönen si bere zpět 1. příčku (1:21,112 min a 327 km/h), Vettelovi schází desetina vteřiny (1:21,220,  324 km/h na speed trapu a 5,1 G v zatáčce č. 9).

Mercedesy však dokládají svou převahu, Hamilton je o 3 desetiny rychlejší a dostává se na 1:20,802 min, Bottas je jen o 9 setin za ním. Pátou příčku okupuje Hülkenberg o 9 desetin zpět (1:21,687 min a 318 km/h na rovince). Hned za ním je jeho týmový kolega Palmer (1:21,992 min), Renault je v kvalifikačním režimu ve formě.

Red Bully je ale v polovině tréninku překonávají, na páté místo se dostává Verstappen (1:21,438 a 323 km/h) a na šesté Ricciardo (1:21,585 a 323 km/h). Většina se pak začíná věnovat delším jízdám s vyšším množstvím paliva, aby zjistila, kolik toho měkké pneumatiky v nedělním závodě vydrží.

Alonso se po 55 min dostává podruhé na trať, na rozdíl od ostatních o simulaci kvalifikace nemá zájem, ale snaží se ujet co nejvíce kol na středně-tvrdých pneumatikách. Španěl sarkasticky komentuje: "Nový motor mi připadá dobrý. Je mnohem pomalejší než dříve, to je úžasné!"

Potíže se krátce nato objevují u Räikkönena, Ferrari mu dává pokyn: "Musíš zpomalit a zajet do boxů. Máme problém s motorem." Kimi projíždí boxy, ale nezastavuje. Zdá se, že potíže na dálku vyřešili: "Zlehka na plný plyn." "Jsou tam nějaké úlomky," hlásí ale Fin po průjezdu zatáčkou č. 9. A má pravdu.

Ředitelství závodu půlhodinu před koncem trénink na pár minut přerušuje kvůli úlomkům ze Sainzova vozu červenými vlajkami. Alonso toho využívá a přechází na měkké pneumatiky.

Na fungování nové Force Indie si v závěru stěžoval Pérez. Na otázku inženýra: "Jaké je vyvážení?" odpověděl slovy: "Přední část vůbec nefunguje. Vyvážení je velmi špatné." S časem 1:22,722 min (319 km/h) je až 14. za Vandoornem (1:22,693 min a 314 km/h).

Nejrychlejší byly odpoledne znovu Mercedesy, které představily nejvíce novinek, ale soupeři jim jsou o něco blíže: třetí Räikkönen je s Ferrari o tři desetiny zpět, pátý Verstappen s Red Bullem ztrácí 6 desetin sekundy. Pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu před Williamsem drží Renaulty, oba jeho piloti jsou v top 8.

Přehled všech kol: PDF.

GP Španělska (Circuit de Catalunya)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:20,802 / -
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:20,892 / +0,090
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:21,112 / +0,310
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:21,220 / +0,418
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:21,438 / +0,636
6. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:21,585 / +0,783
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:21,687 / +0,885
8. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:21,992 / +1,190
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:22,015 / +1,213
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:22,265 / +1,463
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:22,371 / +1,569
12. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:22,520 / +1,718
13. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:22,693 / +1,891
14. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:22,722 / +1,920
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:23,007 / +2,205
16. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:23,082 / +2,280
17. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:23,221 / +2,419
18. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:23,236 / +2,434
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:23,599 / +2,797
20. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:24,077 / +3,275

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy