Podle zástupce šéfa týmu Boba Fernleye bude nutné řešit především aerodynamické problémy. Podle něj je korelace mezi testy ve větrném tunelu a tratí rozdílná především ve středně rychlých a pomalých zatáčkách. Proto doufá, že nové úpravy, které tým chystá na Grand Prix Španělska, pomohou.
"Víme přesně, o co se jedná. Technický ředitel Andy Green a tým zjistil, že existuje problém s korelací, což jsme věděli už v Barceloně. Příčiny jsme zjistili, zvolili jsme řešení a teď je to jen otázka výrobního procesu. Doufáme, že se v Barceloně prosadíme a opět se dostaneme na dřívější pozice. Problémem je aerodynamika. Stačí udělat docela malou změnu, která ovlivní různé oblasti, musíte se vrátit zpět, provést opravu a poté vytvořit novou součástku. Nová podlaha a další části by měly být hotové pro Barcelonu," popisuje situaci Fernley.
Devětapadesátiletý Brit připouští, že hlavním problémem vozu je nedostatek potřebné rychlosti. Nadějně však vzhlíží ke Grand Prix v ruském Soči, protože by díky testům v Bahrajnu měl být problém zčásti eliminován.
"Ano, existuje i řada dalších otázek, půjde o zásadní změnu, ale její součástí bude i korekce některých bodů, které jsme měli nebo jsme k nim došli při testech v Barceloně. Piloti si stěžovali na nestabilní vozy, na proměnlivý přítlak a s tím spojené problémy s nájezdy a výjezdy z pomalých a středně rychlých zatáček. Zvláště v Bahrajnu to bylo markantní, v Rusku nás nejspíš čeká to samé, ale můžeme něco vyzkoušet. Nemůžeme to zcela vyřešit, ale lze dopady zmírnit," dodává Fernley.
Jak to vidí Gary Anderson
"Force India je tým, který se snaží o konzistentní přístup. To může představovat určitý problém, protože pokud každý závod představuje nové dobrodružství, můžete mít potíže s posunem vpřed. Problém separace proudění vzduchu naznačuje mnohé. Může mít za důsledek mnoho příčin, neboť všichni hovoří o strukturách proudění vzduchu podél vozu. V podstatě musí vůz fungovat jako celek - ty tam jsou doby, kdy se izolovaně vyvíjela jen jedna oblast.
Každá součást funguje v takzvaném "ground effect". Přední křídlo, koncovky křídel, oblast úzké přídě, přední hrana podlahy a difuzory jsou oblasti, které jsou pro tento "přízemní efekt" nadmíru důležité. Vždy je těžké získat plnou korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, zejména proto, že samotný povrch trati a zvláště teplota může proudění vzduchu zásadně ovlivnit.
Také další aerodynamické složky mohou proudění vzduchu ovlivňovat a týkat se jednoho z oněch kritických efektů. Pak může být opravdu těžké zjistit, odkud ten problém pochází. V krátkodobém horizontu můžete problém izolovat, je správné, abyste ho řádně zaobalili. Ale v dlouhodobém úseku je s ohledem na výkon lepší udělat nápravu přímo u zdroje. A to je přesně to, co Force India očekává ve Španělsku."