Nové přechodné pneumatiky jsou až o 7 sekund rychlejší, upozorňuje Pirelli

Vzorek přechodné pneumatiky Pirelli | foto: Sahara Force India

Týmy se toho dnes v deštivém počasí moc nenaučili. Podle Pirelli je však jedna věc zřejmá: letošní specifikace přechodných pneumatik, tzv. intermediálek, je výrazně rychlejší než ta z předchozího ročníku.

V prvním tréninku dosáhl Max Verstappen s Red Bullem času 1:50,491 min, což je o 7 sekund rychlejší, než jsme viděli loni v Šanghaji za podobných podmínek v 3. tréninku.

"Dnes debutovaly naše pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky. Pneumatika do deště se také liší ve své směsi. Cílem je poskytnout více přilnavosti. Její test nebyl kvůli nedostatku jízd nějak zvlášť důležitý, viděli jsme však, že nejlepší čas Maxe Verstappena byl o 7 sekund rychlejší než na přechodné pneumatice v Číně minulý rok," upozorňuje Mario Isola, ředitel automobilového závodění Pirelli.

Protože jsou oba druhy pneumatik letos nové, tak se liší i v bodu přechodu, kdy je nejlépe mezi nimi přezout (tzv. crossover). Týmy proto s nimi v prvním tréninku experimentovaly, druhý byl žel kvůli špatnému počasí zrušen.

Max Verstappen dnes za deště předvedl o 7 sekund rychlejší kolo než loni | foto: Red Bull Content Pool

Dnes 10 týmů zvládlo jen 473 km, což je ve srovnání s 5024 km před 2 týdny v Melbourne žalostné. Zítřek má být lepší, ale na neděli meteorologové hlásí déšť, proto týmy usilují o uspořádání Velké ceny Číny zítra (v pondělí to není možné, protože hned další víkend závodí v Bahrajnu), což se zástupcům FIA nelíbí.

"Předpověď počasí je pro příštích několik dnů stále nejistá, těžko tedy říct, co očekávat zítra a v závodu," dodává Isola.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy