Volkswagen vysílá Domenicaliho na schůzku ohledně budoucích motorů F1

Stefano Domenicali léta šéfoval závodnímu týmu Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Skupina Volkswagen vysílá na schůzku ohledně úpravy motorových pravidel šéfa automobilky Lamborghini Stefana Domenicaliho, jenž před léty vedl v F1 stáj Ferrari.

Mezinárodní automobilová federace pozvala týmy tento pátek do Paříže na schůzku ohledně budoucích motorů používaných ve Formuli 1 od roku 2021. Dorazí zástupci současných výrobců - Hondy, Ferrari, Mercedesu a Renaultu, ale také automobilky, které ve vrcholné disciplíně motorsportu momentálně nepůsobí.

Za VW nemá dorazit šéf Audi Dieter Gass, jenž bude na závodech Formule E v Mexiku, ale šéf Lamborghini Domenicali, byť německá skupina nemá v dohledné době zájem o návrat do F1 - v současnosti ji více trápí dopady skandálu kolem podvádění s emisemi, tzv. "Dieselgate" aféry. Těžko by nyní před svými akcionáři za skokového nárůstu nákladů na kompenzace obhajovala vstup do drahé F1.

Přesto chce mít neustále přehled o vývoji v královské třídě, aby nezmeškala důležité trendy a mohla být zapojená do rozhovorů, jakmile by vývoj v oblasti motorů nabral příhodný směr. Domenicali má z F1 rozsáhlé zkušenosti, dobré kontakty a nedávno před nástupem k Lamborghini zpracoval pro Audi studii proveditelnosti týkající se vstupu do F1, proto je tím správným mužem pro účast na schůzce svolané do Paříže.

Domenicali nyní působí jako ředitel Lamborghini | foto: Lamborghini

Prezident FIA Jean Todt sice návrat k hlučnějším desetiválcům z minulosti vyloučil, změně se však nebrání: "Uvědomuji si, že jde o citlivou otázku. F1 je vlakovou lodí motorsportu a musí držet krok s technologickým vývojem průmyslu. Na druhé straně to musí být vyvážené, aby sport zůstal udržitelný. Stroje jsou dnes příliš sofistikované." Podle něj jsou moc drahé také současná auta, náklady podle něj ničí závodění. Nelíbí se mu příliš velké rozdíly, jež jsou letos mezi týmy patrné.

Šéf Red Bullu Christian Horner klade v rámci rozhovorů o změnách motorů důraz na zvuk: "Nejlépe znějícím vozem v Melbourne byl 12 let starý Minardi, který měl ve své době nejhůře znějící motor a byl beznadějně nekonkurenceschopný," uvedl na tiskové konferenci v Melbourne.

Částečně s ním souhlasí i sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff: "Když se podíváme na budoucí generaci motorů, tak si myslím, že v minulosti se nekladl na zvuk dostatečný důraz. Pokud bychom tedy dokázali skloubit skvělou, dostupnou technologii s vysokým výkonem a dobrým zvukem, pak bychom opravdu splnili jednu z položek."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy