MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byl to prozatím fantastický víkend a je úžasné sem přijet už po jedenácté. Je to jakoby to bylo včera, když jsem tu jel poprvé v roce 2007. Byla to skvělá jízda a jsem moc pyšný na tým, tato změna pravidel byla obrovská a představovala velký tlak na všechny. Kluci pracovali tvrdě, aby bylo auto, jaké mám dnes. Valtteri také odvedl skvělou práci během své první kvalifikace s námi a je to pro tým skvělé. Těším se na závod a je to mezi námi pochopitelně hodně těsné, takže to bude opravdu těsné.
Valtteri Bottas, 3. místo
Třetí místo rozhodně není ideální, z výsledku nijak šťastný nejsem. Co mě těší a na co jsem hrdý, čeho jsem se svým vozem dosáhl. Seznámil jsem se s ním krátce při testech, ale je milé vidět, jak se tato práce vyplatila a jak se zdá, budu tento rok hodně v popředí, což je pro mě v F1 nová éra. Nezajel jsem ani jedno perfektní kolo, takže nejsem úplně spokojen, ale zítra je den, který se počítá. Vypadá to, že na startech jsme byli silní, takže snad si tuto formu z tréninků udržíme a budeme mít čistý závod a získáme dost bodů.
Jako tým jsme nechtěli, aby se mezi nás vklínilo jiné auto. Jako věčný optimista jsem v tuto chvíli trochu zklamaný, ale věřím, že zítra dosáhneme dobrého výsledku. Pro sebe jsem nastavil laťku hodně vysoko, dnes jsem ji nepřekonal, ale ještě je před námi dlouhý zítřejší závod.
Toto Wolff, šéf týmu
První a třetí místo je opravdu dobrý způsob, jak zahájit sezónu, kterou provází tolik změn. Podle nových předpisů nebyly žádné záruky a po testech jsme věděli, že Ferrari je velmi silné. Bylo to vzrušující, zažít takovou bitvu o pole-position, zvláště v posledním kole Q3 bylo jasné, že to bude s Ferrari velký boj. Lewis celý víkend doslova létal a je skvělé ho viděl na prvním místě, Valtteri může být poněkud zklamaný, že přišel o druhé místo o několik setin. Ale nelze čekat, že při prvním víkendu bude všechno dokonalé, při každé jízdě se zlepšuje a jeho čas ještě přijde, o tom není pochyb.
Nyní musíme dát hlavy dohromady, připravit se a uvidíme, co přinese zítřek. Ať to dopadne jakkoliv, je to teprve první část odpovědi na otázku ohledně celkového obrazu konkurence. Ze všeho nejvíc doufám, že uvidíme pořádnou bitvu, kterou si fanoušci užijí, a začne nová éra tohoto sportu.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Rozhodně si myslím, že máme dobré auto. Podle mého pracujeme dobře jako tým a věci se zlepšují. Samozřejmě je dobré vidět, že to funguje a auto je dobré. Včera to byl nic moc den, ale jistota ve vůz tu je už od testů a dnes jsme ji myslím opět ukázali. Stoprocentně jsem spokojen se svým kolem nebyl, byl jsem spokojen s koncem, ne moc se začátkem, tam jsem něco ztratil, ale Lewis zajel skvělé kolo, takže si nemyslím... Rád bych, ale nemyslím, že byla pole position na dosah.
Kimi Räikkönen, 4. místo
Ani jedno z mých kol nebylo moc dobré, prostě jsem nebyl schopen zajet ani jedno pořádně. Při prvním výjezdu to bylo trochu chaotické. Nedopadlo to podle našich představ, já k tomu nepřispěl, takže jsem pořád něco doháněl. Je to určité zklamání, ale pořád jsem čtvrtý, první kvalifikace je za námi, teď nás čeká závod.
Máme jistotu, že náš balíček funguje - ještě je třeba něco dodělat, ale to platí pro všechny. Austrálie je velice specifické místo, takže počkejme a uvidíme, co se stane, až se dostaneme na normální okruhy, zatím je to všechno v pořádku. Je zřejmé, že to nebyl z mé strany ideální den, ale stalo se.
RED BULL
Max Verstappen, 5. místo
Samozřejmě, že to není dobrý výsledek. Ale po dosavadních problémech a testech v Barceloně jsem v podstatě tušil, co přijde, takže jsme podali asi nejlepší výkon, jakého jsme byli schopni. Vyvážení vozu je dost problematické, kdykoliv jsme něco změnili, dopad vede buď k přetáčivosti, nebo k nedotáčivosti, a v podstatě vždy ztrácíme tempo. Pořád nám chybí výkon, ale ztrácíme i v úrovni přilnavosti. Myslím, že se nemůžeme rovnat Mercedesu a Ferrari. Potřebuji kvalitní start, protože po stránce rychlosti na tyto dva týmy nestačíme - v tomto směru jsem realista.
Daniel Ricciardo, 10. místo (nehoda)
Incident byl velmi rychlý, cítil jsem, že zadní část už je na limitu, začala se "stěhovat" ven z trati. Snažil jsem se ten smyk podchytit, ale nepodařilo se mi to. Je to důsledek vyššího přítlaku a větší přilnavosti, když ji ztratíte, je vše mnohem agresivnější - to potkalo právě mě. Ještě se musím naučit porozumět vozu, nemyslím, že bych se nějak často potkával s bariérou, takže i to je pro mě určité novum. Auta díky větší přilnavosti lépe sedí ve stopě, ale když uděláte chybu, hned vás důrazně potrestají.
Christian Horner, šéf týmu
Je to pro Daniela frustrující, bohužel ztratil kontrolu nad zadní částí auta v Q3 při první jízdě v zatáčce č.14 a vypadá to, že mechanici před sebou mají kus práce, aby vše bylo připraveno včas. Max dnes z auta dostal maximum. Je vidět, že na Mercedes a Ferrari máme stále co dohánět, ale zítra je závod a jsme pátí, proto věřím, že se dokážeme posunout.
HAAS
Romain Grosjean, 6. místo
V testování jsme si nebyli jisti, jak si stojíme, a neměl jsem nejlepší pocit. Ale přijeli jsme sem a kluci odvedli neuvěřitelnou práci, aby mi dali auto, které opravdu mnohem lépe reaguje na mé řízení, a byl jsem spokojen. Během víkendu jsme se zlepšovali, tvrdě pracovali. Víme, že všechny tři týmy (Mercedes, Ferrari, Red Bull) jsou v tuto chvíli neporazitelní, ale být hned za nimi je úžasné. Samozřejmě máme pomoc od Ferrari, což je velká věc, jejich motor, převodovka a tak, ale klobouk dolů před kluky, kteří na tom makali.
Kevin Magnussen, 17. místo
Ve 12. zatáčce jsem oběma koly vyjel mimo trať - opravdu mě to otrávilo. Měl jsem rozjeté dobré kolo, až do téhle chvíle. Vlastně obě má kola byla dobrá, proto jsem tolik zklamaný. Měl jsem se umístit mnohem výš. Zítra bude těžké bojovat v závodě o lepší pozici. Ale stát se může cokoliv, takže zítra se pokusím být co nejlepší.
Dobrou věcí je, že auto vypadá konkurenceschopně. Romain se dostal do Q3, což ukazuje potenciál vozu. Jsem si jist, že se mu mohu hodně přiblížit, kdybych to nezpackal. Asi jsem se moc soustředil, abych zajel dobře. Věděl jsem o několika místech, která bylo nutné vyřešit, a když něco takového děláte v kvalifikaci, není to optimální.
Bylo by hezké to udělat v tréninku, ale už se stalo a já všechno zkazil dvěma výlety mimo trať. Poprvé to to bylo na rovince, když jsem zkoušel, jaký je limit vozu. Podruhé jsem chtěl vpředu větší přítlak, ale nefungovalo to dobře. Je to nepříjemné, když potom vidíte, že vůz je dobrý. Vadí mi, že nejsem v popředí, měl bych lepší šanci na body.
Günther Steiner, manažer týmu
Pro Romaina je to skvělý víkend, bohužel ne tak pro Kevina. Měli jsme problémy s vozem, nepodařilo se nám najít dobré vyvážení, takže ve volném tréninku byl špatný. Kevin zatím nezkoušel ultra-měkké pneu, takže do kvalifikace vstupoval s neznámým pocitem. Nevyšlo to. Ale v třetím tréninku jsme dosáhli dobrého pokroku, takže výsledky přijdou.
Pro Romaina dopadlo vše ideálně, zvládl první kolo, druhé pak na špičkové úrovni. To, co předvedl, je fantastické. Je to naše nejlepší kvalifikace - šesté místo za top týmy. Pro nejmladší tým na startovním roštu opravdu výborné. Doufám, že zítřejší závod zvládneme, jsme na to připraveni. Vůz se zdá být dost rychlý na rovinkách, doufejme, že se i Kevin posune ve startovním poli vzhůru. I z místa, odkud odstartuje, můžeme myslet na body. Pokud se dobře povede start, může to dopadnout všelijak. Pro všechny je to nový začátek a já věřím, že uspějeme. Těžko něco předvídat, ale uděláme všechno co nejlépe. Vpředu to bude zajímavé, vypadá, že oproti předchozímu roku se rozdíly zmenšily. Takže uvidíme, co se stane.
WILLIAMS
Felipe Massa, 7. místo
Byla to dobrá kvalifikace a jsem spokojen. Je to první kvalifikace roku a poprvé jsem použil ultra-měkkou sadu pneumatik, protože jsem neměl včera možnost. Celkově jsem spokojen. Šesté místo by bylo skvělé, ale Romain zajel moc dobré kolo a nebyl jsem schopen ho porazit. Ale v závodě můžeme bojovat a těším se.
Lance Stroll, 19. místo
Den začal náročně a bylo těžké se z toho dostat. V tréninku to byl jen letmý dotek a mělo to řadu následků. Kvalifikace byla ve spěchu a nezvládli jsme vše, co jsme měli v plánu. Přesto tým odvedl skvělou práci, takže moc děkuji. Myslím, že na dnešek musíme zapomenout, protože jinak byla rychlost dobrá. Bude to dlouhý závod a musíme na to jít chytře, přes noc se na to podíváme a uvidíme. Chci to hodit za hlavu a přesunout se k závodu, který bude s ohledem z chvostu zajímavý.
Paddy Lowe, technický ředitel
Bohužel to nebyl skvělý den pro Lance, kvůli nehodě. To byl špatný začátek a těžko se napravoval. Na autě byla spousta práce a celá zadní část se měnila, stejně jako přední zavěšení. Tým pracoval tvrdě, ale času do kvalifikace nebylo moc. A pod tlakem a nedostatkem času si myslím Lance vedl dobře a zajel čas. U Felipeho to byl vlastně dobrý den. Doufali jsme v první desítku po ranním tréninku a daty ze včerejška. Byla to dobrá kvalifikace a celkem těsná, ale zvládl to skvěle a je sedmý. Myslím, že může bojovat o doby. Pro Lance to realisticky bude těžké, ale získá zkušenosti. Gratuluji týmu za postavení tohoto auta, které od prvního závodu může silně bojovat v první desítce.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 8. místo
Můžeme dnešek nazvat dobrým, ale ne perfektním. Začali jsme daleko od dobrého vyvážení oproti včerejšku, chyběla stabilita a museli jsme na to tlačit. Nezačalo to dobře, ale dopadlo to dobře. Dostat se do Q3 bylo náročné a hodně těsné, ale vyšlo to a jsem spokojen. Tým může být také, oba vozy jsou v Q3. Je to dobré umístění a těším se. Už aby to bylo!
Daniil Kvjat, 9. místo
Je dobré, že jsme se dostali do Q3 a můžeme být spokojeni. Zmeškali jsme trošku testování v Barceloně, takže se stále zlepšujeme a přes noc jsme udělali pokrok a podařilo se zajet dobré kolo i když to bylo mezi auty hodně těsné. Pro všechny to bylo náročné, protože trať si tu dělá co chce, takže musíte co nejrychleji sbírat informace a učit se. A to se podařilo. Tým vše udělal bez chyby a chci jim pogratulovat. Takže jsme zkrátka spokojeni a těším se, že díky pokroku jsme rychlí a že to přeneseme do zítřejšího dobrého závodu.
James Key, technický ředitel
Jak jsme si mysleli, bylo to hodně těsné. Je skvělé, že jsou oba vozy v první desítce, to je skvělá práce. Neměli jsme nejlepší start kvůli vyvážení, ale zlepšovali jsme se každým kolem. Oba jezdci odvedli profesionální práci a udělali, co museli - cílem byla první desítka a to se podařilo. Povzbudivé jsou i jejich časy, které byly hodně podobné.
To od nich čekáte a dodali to. Počítá se však zítřek a před námi jsou dvě auta, které bychom rádi dostali. Chceme být nejlepší ze zbytku za čelními týmy a cíl je tak jasný. Zároveň jsou však i za námi konkurenceschopná auta, takže se těším na vzrušující a očekávám, že těsný, závod.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 11. místo
Je to zklamání jen tak těsně zmeškat první desítku, bylo to méně než desetina sekundy. I tak to není špatná startovní pozice a můžeme získat body. Střed pole se zná být hodně vyrovnaný a budou to těsné souboje. Opotřebení pneumatik tu není velké a bude těžké najít správný rytmus. Těžko se tu předjíždí, zvlášť s těmito širšími auty, ale budu bojovat. Chci začít sezónu dobře a jsem odhodlán.
Esteban Ocon, 14. místo
Celou dobu jsem se tento víkend učil a nejsem s kvalifikací nijak zvlášť spokojen. Ano, poprvé jsem se dostal do Q2, ale auto mělo větší potenciál. Hodně jsem se naučil, i když jsem na Sergia ztrácel a to především v Q1, potom to bylo lepší. Bohužel jsem udělal malou chybu v posledním kole a mohl jsem být možná výš. Bylo to hodně těsné a bude to boj po celý rok, protože i malý rozdíl může znamenat velký propad.
Ale pozitivní jsme, že jsme vůz zlepšili a poučili se a to nám pomůže. Do závodu půjdu s tím, že věřím v dobrou příležitost bojovat o body. Výzvou bude už nová startovní procedura a to může věci zamotat. Těším se!
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Potenciál na Q3 tu byl, ale Sergio neměl čisté kolo a jen těsně se to nepodařilo. Esteban se stále sžívá s týmem a rychle se učí. Přijal skvělý přístup a lepší se a vím, že od něj můžeme čekat více. Bude to dlouhý závod, tak uvidíme. Cílem jsou body pro obě auta.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 12. místo
Byla to solidní první kvalifikace s týmem. Jen pár desetin od první desítky a bylo to možné, i když jsem se trápil s vyvážením a přilnavostí v mém nejrychlejším Q2 kole, takže to nevyšlo. Je těžké předvídat, co se zítra stane, ale vím, že je to hodně těsné a bude to zajímavý souboj. Cílem jsou body.
Jolyon Palmer, 20. místo
Měl jsem problém s přívodem paliva v první jízdě. Druhé kolo bylo v tomto víkendu první s malým množstvím benzínu a na ultra-měkkých pneumatikách a auto se chovalo strašně. Včera jsem havaroval, ale vůz byl dobrý. Dneska to byla katastrofa. Jsem o sekundu pomalejší než ve svém druhém kole v 1. tréninku. Brzy jsou hrozné, vyvážení je příšerně, trakce je strašná. Bude to dlouhý závod...
Alan Permane, závodní ředitel
Byla to pozitivní kvalifikace, i když je frustrující, že jsme se nedostali do první desítky, protože rychlost to byla. Nico odvedl skvělou práci a byl blízko Williamsu, Haasu i Toro Rosso, takže očekáváme dobrý boj. Je jasné, že jsme udělali obrovský pokrok přes zimu a můžeme od auta čekat víc.
Jo byl zklamán a musíme se podívat na data a auto, protože měl jasně na víc. Zítra to bude zajímavé a uvidíme, jak to dopadne. Cílem jsou pro Nica body. Jo má před sebou kus práce a nemáme co ztratit, když budeme ambiciózní se strategií.
MCLAREN
Fernando Alonso, 13. místo
Myslím, že jsem dostal z auta maximum a v tom směru jsem spokojen. Ale není moc co oslavovat při zisku třináctého místa. Nebyli jsme si jisti, jak si stojíme co se konkurenceschopnosti a spolehlivosti týče. Dokázali jsme jet víceméně bez potíží a jsme třináctí. Musíme pár závodů počkat, než budeme opravdu moci říci, jak to vypadá, ale je před námi dlouhá cesta.
Vzhledem k tomu, jak jsme opustili Barcelonu, kde jsme toho moc nenajeli, jsme nyní vyladili vůz a dostali z něj maximum. Takže s tím jsem spokojen. Jak jsem již řekl dříve, pracoval jsem ještě tvrději než obvykle, dorazil dříve a jsem sekundu před týmovým kolegou. Takže je to jeden z víkendů, kdy se vám podařilo vše. Ale jsme třináctí, a to je smutné.
Nezáleží, jestli se dostaneme do první desítky. Jeden, dva, pět či bez bodů - pro mě toho moc nezmění. Já chci být na pódiu a vyhrávat - a nejsme v té pozici. Uděláme maximum, ale abychom byli pravidelně na pódiu, budeme potřebovat pomoc soupeřů, protože nejsme dost konkurenceschopní.
Stoffel Vandoorne, 18. místo
Měl jsem problém s tlakem paliva a první pokusy musel zanechat. Je to škoda, protože po ranním tréninku šly věci správným směrem a cítil jsem se dobře. Ale je to těžké, když máte jen jednu příležitost zajet čas, protože riskujete a musí to vyjít. I tak jsme udělali pokrok. Já i Fernando se cítíme lépe a tak na to můžeme více tlačit. I tak máme ale před sebou kus práce, ale z potenciálu, který jsme ukázali, si můžeme odnést pozitiva a věřím, že to bude dobrý závod.
Eric Boullier, závodní ředitel
Fernando dnes ukázal svoji zkušenost a spolu s jeho rychlostí zajel perfektní kolo, které mělo být lepší než třinácté. Ale faktem je, že naše auto víc nedokáže, Fernando dostal maximum, takže bravo.
Stoffel měl problém s palivem, ale zůstal klidný a zajel dobré kolo za frustrujících a stresujících podmínek. Je osmnáctý, ale stejně jako Fernandovo - to kolo bylo lepší než to. Víme, že nejsme tam, kde bychom potřebovali - spolehlivost ani rychlost, ale problémy řešíme a jsem rád za atmosféru a ducha, který panuje v McLarenu i Hondě. Dobrá práce kluci. Zítra to pro nás asi bude náročné, ale pokusíme se o maximum.
SAUBER
Marcus Ericsson - 15. místo
Byla to opravdu velmi slušná kvalifikace. V průběhu celého víkendu jsme tvrdě pracovali ve snaze maximálně využít našeho balíčku změn. Podařilo se mi zajet dobré kolo v Q1, do druhé části jsem nastoupil dobře, ale pak jsem byl trochu moc široký v zatáčce 9, takže jsem tam ztratil rozhodující desetinu. Patnáctá pozice je pro zítřejší závod dobrým výchozím postavením.
Antonio Giovinazzi, 16. místo
Pro mě je to opravdu zvláštní den, jet svou první Grand Prix při zahajovacím závodě. Se svým výkonem jsem opravdu spokojený, na Q2 mi chybělo jen několik desetin. Zítra to bude dlouhý závod, v Melbourne se může přihodit cokoliv. Chci předvést to nejlepší, co je v mých silách.