První trénink v Austrálii ovládly Mercedesy, odkryli u Ferrari karty?

Mercedesy nastoupily v Austrálii s ploutvemi a dominovaly | foto: Mercedes AMG F1 Team

Fanoušci Formule 1 se konečně dočkali. Začíná 68. sezóna královské kategorie motorsportu, mimořádně očekávaná a vyhlížená díky radikálním úpravám pravidel, které by se měly podílet na opětovném návratu atraktivity a smazání dosavadního odstupu jednoho týmu od ostatních.

Jak už v posledních letech bývá zvykem, začínáme u protinožců, v australském Melbourne, kde se v Albert Parku pojede první závod sezóny 2017. V předsezónních testech na tom byli velice dobře piloti Ferrari, takže se očekávalo, zda v první část závodního víkendu potvrdí své výkony z barcelonského Circuit de Catalunya.

Jako by se piloti zpočátku rozhodli diváky šetřit - třetina startovního pole odjela instalační kola a pak se nad Albert Parkem rozhostilo ticho. Malé oživení přinesl Hamilton, jehož první dotaz do radiokomunikace byl - zda si může vyměnit závodní boty. Až po dvaceti minutách se poprvé v Melbourne dostala ke slovu časomíra, ovšem čas Lance Strolla na Williamsu byl vysloveně orientační - 1:33,380 (superměkká směs). Následovaly další pokusy, víceméně rozvážné, až se ke slovu dostal Valtteri Bottas, který první polovinu prvního tréninku ovládl výkonem 1:25,142. Za ním zůstali Ricciardo (1:25,515), Hamilton (1:26,478) a Räikkönen (1:27,160). Poměrně dost zaostal Vettel i Verstappen, ale šlo pouze o první část tréninku, ve kterém většina pilotů nasadila superměkké pneumatiky (oba piloti Ferrari zvolili pouze měkké).

Ferrari zatím vypadá jako na číhané | foto: Scuderia Ferrari

První sada byla vrácena, i druhou část zahájil jako první měřeným výkonem Stroll (1:27,219), ale pak se na okruhu objevili postupně oba piloti Mercedesu a vyzkoušeli si ultraměkkou směs. Bottas na chvíli převzal vedení časem 1:24,803, přestože v zatáčce Waite byl poněkud široký. Jenže se neradoval dlouho, Lewis Hamilton na téže směsi zajel nejlepší čas prvního tréninku. 

Překvapením byli určitě Ferrari boys, kteří navzdory velice povzbudivým časům z Barcelony tady ztráceli obvyklou vteřinu a něco, ovšem jedním slovem lze dodat, že se spokojili v druhé pasáži se superměkkými pneu. Ty však nasadil i Red Bull - a byl rychlejší. Zůstává tedy otázkou, do jaké míry poodkryly jednotlivé stáje karty.

Záď Haasu vypadala spíš jako větrná korouhvička | foto: Haas F1 Team

Jinak byl první trénink poněkud mdlý, prakticky celou jeho třetinu většina týmů strávila v garáži a vyčkávala, třeba Vandoorne vůbec v první polovině neměl měřený čas. Záběry na záď Haasu názorně ukázaly, jak mocnými vibracemi trpí jejich "žraločí ploutev". Moc se nevytáhla ani režie, které tři čtvrtiny tréninku trvalo, než se jí podařilo sladit zvuk s obrazem. Vypadalo poněkud směšně, když se pilot řítil plnou rychlostí po rovince a podle zvuku řadil dvakrát dolů...

GP Austrálie (Albert Park)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:24,220
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:24,803
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:24,883
4. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:25,246
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:25,372
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:25,464
7. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:26,142
8. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:26,168
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:26,183
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:26,276
11. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:26,450
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:26,514
13. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:26,734
14. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:27,116
15. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:27,348
16. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:27,656
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:27,667
18. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:28,539
19. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:28,585
20. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:28,695

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy