Sauber prozradil taktiku na body a Wehrlein je spokojený

Marcus Ericsson s Pascalem Wehrleinem se v Austrálii cítí na body | foto: Sauber Motorsport AG

Německý pilot Pascal Wehrlein si před sezónou prožil malé martyrium. Zdánlivě nezávažná nehoda v exhibičním Race of Champions v Miami mu značně zkřížila plány, ale dle vlastních slov už je plně připraven na úvodní závod sezóny.

O nehodě dvaadvacetiletého mladíka při předsezónní lednové akci jsme zevrubně psali, čtenáři se mohli i na celý incident podívat. Navzdory tomu, že Pascal opustil v Miami svůj vůz po svých a nevypadalo to na nějaké dramatické potíže, hlavní slovo měli posléze lékaři a nepustili ho do první části předsezónních testů.

Šanci tak v kokpitu Sauberu dostal Antonio Giovinazzi, testpilot Ferrari, a i když Wehrlein k druhé části testů nastoupil, oproti původnímu programu první den skončil předčasně - zvládl pouze 47 kol. Dokonce se spekulovalo, zda ho opět nezastoupí náhradník, tentokrát se uvažovalo o Charlesi Leclercovi, ale Němec nakonec zbylý program zvládl.

Nicméně před australskou Grand Prix musela přijít ještě jedna důkladná prohlídka a finální dobrozdání mužů v bílých pláštích, zda je Pascal Wehrlein po nehodě, která ho postihla 21. ledna letošního roku, zcela fit. Hlavním problémem byly v Pascalově případě záda a namožené krční svaly. Dnes, tedy ve čtvrtek, dostal Wehrlein oficiální požehnání od lékařského týmu FIA, že je schopen závod absolvovat. Sám Wehrlein prohlásil, že možné neúčasti v závodě vůbec nebál.

Wehrlein byl posledním pilotem bez zajetého času | foto: Sauber Motorsport AG

"Neměl jsem žádné pochybnosti. Přes letošní zimu jsem hodně cvičil a připouštím, že pár týdnů jsem musel polevit a netrénoval tak tvrdě, jak bych si přál, ale už několik víkendů jsem zpátky v plném fyzickém zatížení. Ba dokonce, trénuji ještě víc než před nehodou, takže mi mé zranění paradoxně i trochu pomohlo," hodnotí situaci Wehrlein.

Sauber se cítí na body

Přestože oba piloti švýcarské stáje v průměru ztráceli na nejlepší testovací výkon Kimi Räikkönena na Ferrari kolem tří vteřin, byli spokojeni se spolehlivostí vozu, v tomto směru se řadili do popředí. A právě výdrž rok staré specifikace motoru Ferrari by mohla být rozhodující pro jejich první závodní představení v této sezóně. 

"Rozhodně nám to může pomoci. První závod je vždy velkou neznámou, protože obvykle ho poměrně dost velký počet pilotů nedokončí. V Barceloně jsme viděli, že některé týmy mají problémy se spolehlivostí, což může být položka v náš prospěch," doufá Wehrlein.

Marcus Ericsson se Sauberem během filmovacího dne v Barceloně | foto: Sauber Motorsport AG

Druhý pilot stáje Marcus Ericsson, který se v jejich barvách chystá na třetí sezónu, sice připouští, že start do testů byl poněkud těžší než obvykle, ale jinak cítí možnost, že by se Sauber pohyboval v závěru silného středu startovního pole. 

"Jedeme do Austrálie s cílem získat body. Opravdu si myslím, že to je možné. Nezáleží na tom, zda jsme a jak budeme v sobotu významně konkurenceschopní, pořád máme šanci v neděli zabodovat. Týmy měly určité potíže při testech, leccos u nich nefungovalo, čehož musíme rozhodně využít," přeje si Ericsson a určitě by byl rád, kdyby Sauber zopakoval úvodní závod sezóny 2015, kdy on sám dojel do cíle na osmé příčce a jeho kolega Felipe Nasr dokonce pátý. Je ale také pravdou, že tým se v Austrálii neprezentoval, tři piloti vůbec nenastoupili na start a další čtyři odpadli v jeho průběhu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy