Šéf stáje Toro Rosso Franz Tost je jedním z těch, který se domnívá, že výrazně lepší prostředí v F1 může nastat pouze tehdy, pokud budou mít všichni účastníci startovního pole možnost pracovat na " podobné finanční úrovni". Sice se domnívá, že tolik kritizovaný model přerozdělování finančních prostředků se příchodem nového majitele F1 Liberty Media může změnit, ale rovněž dodává, že opravdu zásadní změnu můžeme čekat až v roce 2020, kdy vyprší smlouvy týmů s vlastníky komerčních práv.
"Je to neodůvodnitelný postup, dávat týmům jako Toro Rosso či dalším mnohem méně peněz než těm ostatním. Ano, lze říci, že lidé chodí na F1, protože chtějí vidět Ferrari, Red Bull, zkrátka všechny špičkové týmy. To je pravda, ale pokud zde nebudou i soukromé týmy, lidé na závody přestanou chodit, protože se stanou nudnými. Fanoušci si přejí vidět F1 s deseti až dvanácti týmy. Proto si myslím, že přerozdělení peněz by se mělo změnit v mnohem spravedlivější systém. Musíme zlepšit show, přijít se zajímavějšími, více napínavými závody, více předjíždět. Ale to je možné pouze tehdy, pokud budou všechny týmy pracovat na podobné finanční úrovni," nastínil svou vizi šéf týmu z Faenzy.
Nová pravidla nestačí
Všeobecně se uvádí, že nová pravidla přijatá před touto sezónou, představí divákům rychlejší vozy, které budou co do pilotování obtížnější. Ozývají se ale také hlasy, že kvalita závodění především díky sníženému opotřebování pneumatik utrpí a potenciální předjíždění se naopak sníží. Tost je jedním z těch, kteří se domnívají, že přijaté předpisy kvalitu závodění nijak neovlivní.
Přestože předsezónní testy v Barceloně naznačily, že dříve dominantní Mercedes by mohl čelit těsnější výzvě dalších týmů, rodák z rakouského Trinsu, který před dvěma měsíci oslavil 61. narozeniny, je přesvědčen o tom, že Stříbrné šípy jsou opět "jasně vpředu" a varuje, že opět bude při závodech málo zábavy.
"Vypadá to, že Mercedes má nadále výhodu - a pokud tomu tak bude i v průběhu roku, tak zažijeme stejně nudný šampionát jako předtím. Jejich převaha nemá nic společného s novými pravidly, s vyšším přítlakem v zatáčkách. Jsou-li napřed, tak také budou a kvůli silnému motoru bude ještě obtížnější je dohnat," varuje Tost.
Příliš drahé motory
Tost také znovu zopakoval myšlenku prosazení parity ohledně pohonných jednotek až ke zmrazení jejich vývoje. Podle jeho názoru je i v tomto případě vynakládáno zbytečně moc peněz, což je další bod, který vede k rozdílům mezi první a druhou garniturou týmů F1.
"Už nemáme systém vývojových žetonů - nyní stojí vývoj konkrétní částky a zákazník - tedy týmy - je musí uhradit. A platíme za ně opravdu moc. I pouhá polovina stávající částky by byla příliš vysoká. Proto by bylo dobré vývoj motorů dříve nebo později zmrazit. Až budou výrobci na stejné úrovni, poklesnou i náklady. Máme teď krásné monoposty s pneumatikami, které by mohly něco vydržet, což je fantastické. Ale ještě to chce zajímavé závody. Musí existovat boje na trati. To chtějí lidé vidět, aby se šampionát rozhodl v posledním závodě, pokud to je možné, nebo aspoň v předposledním. V loňské sezóně jsme měli štěstí, protože na konci byl v Abú Zabí úžasný závod, ale chtělo by to, aby se do něj zapojilo více týmů, ne jenom jeden," přeje si Tost.
Tým zveřejnil plán testů
Toro Rosso rovněž v minulých dnech oznámilo, že indonéský pilot Sean Gelael absolvuje testy v Maďarsku před letní přestávkou a rovněž se objeví po sezóně 2017 při tradičních jízdách v Abú Zabí. Ale svůj program u Toro Rosso začne už ve dnech 18. a 19. dubna v Bahrajnu při prvních testech v průběhu sezóny.
Dvacetiletý mladík má za sebou dvě sezóny v F3 (2013 a 2014), kdy dosáhl 28. resp. 18. místa. Předtím debutoval ve Formuli Renault 3.5. V roce 2016 absolvoval svou první sezónu v GP2, v níž skončil na 15. místě celkové klasifikace. Letos pojede v přejmenované F2 v týmu Arden.