Oproti jejich předchůdcům mají širší křídla, podlahu i pneumatiky, proto generují vyšší přítlak a přetížení v zatáčkách. Během testů v Barceloně byly o 3,366 sekundy rychlejší než minulý rok v kvalifikaci. Není divu, že si piloti museli zvykat a přizpůsobovat tomu svůj jízdní styl.
"Rozhodně jsem musel přizpůsobit určité věci ve svém jízdním stylu, volit trochu odlišné stopy a používat jiné jízdní techniky," prozrazuje Bottas. "Není to jen kvůli tomu, že jde o jiné auto s vyšší přilnavostí. Mechanicky se chová trochu jinak, což vyžaduje trochu času, pokud z auta chcete dostat absolutně vše.
Ale cítím, že jsem se toho strašně moc naučil, že z auta dokážu vyždímat víc a víc. Určitě toho ale stále přijde ještě více," pokračuje pilot, jenž po loňské sezóně přišel z Williamsu jako náhrada za mistra světa Nica Rosberga.
Očekává se, že s novými auty letos padne několik rekordů a že by mohla vyhovovat zkušeným pilotům, kteří závodili před změnami v roce 2009, kdy došlo ke snížení úrovní přítlaku. Co na to říká Bottas?
"Nemyslím si, že auta se oproti loňsku moc liší. Samozřejmě, že po změně pravidel máme více přilnavosti a že jsou pneumatiky trochu odlišné, ale neřekl bych, že mi najednou budou sedět více než někomu jinému. Jde o odlišná pravidla a odlišná auta, takže teprve začínáme," uvádí Fin.