Dvaadvacetiletý mladík, který strávil loňský rok v barvách Manoru a postaral se o malou senzaci v Grand Prix Rakouska ziskem mistrovského bodu, prodělal nepříjemnou nehodu 21. ledna letošního roku. Po několika lékařských vyšetřeních mu konečně bylo povoleno usednout do kokpitu a absolvovat první testovací kilometry, ale oproti plánovanému rozpisu za něj do odpoledních jízd nastoupil Marcus Ericsson. Wehrlein dopoledne absolvoval 47 kol a jeho nejlepší výkon 1:23,336 stačil dopoledne na předposlední místo. Za ním zůstal jen technickými problémy sužovaný Palmer.
Pokud se Sauber nerozhodl svého pilota šetřit, jediným rozumným vysvětlením by mohly být další zdravotní problémy. V tomto směru musíme čekat na vyjádření týmu - ten zatím poskytl médiím docela jinou, neméně zajímavou informaci.
Už minulý týden si švýcarská stáj "půjčila" pro testování Itala Antonia Giovinazziho, který byl předtím jmenován třetím a testovacím pilotem Ferrari. Nyní Sauber zkouší zajistit si jako případnou rezervu dalšího pilota z oblasti Maranella, konkrétně úřadujícího šampiona GP3 Charlese Leclerca. Devatenáctiletý rodák z Monte Carla si loni čtyřikrát vyzkoušel kokpitu Haasu a ve hře je stále možnost, že se mladík k americkému týmu připojí rovněž na pozici testpilota, ale zatím nepadlo žádné rozhodnutí.
Pokud by se potvrdily Wehrleinovy zdravotní, nebo jakékoli jiné problémy, mohl byl Leclerc dostat příležitost ve čtvrtek, i když to by měl v Barceloně zrovna probíhat "mokrý" test. Není vyloučeno, že reprezentant Monaka, který si na Silverstone minulý rok vyzkoušel i Ferrari, bude v případě dohody k dispozici ještě v jednom ze zbývajících dní.