Honda se omlouvá pilotům McLarenu za vzniklé potíže

Hasegawa se pilotům McLarenu omluvil za potíže | foto: McLaren

První dva dny testů musely být pro McLaren doslova očistcem. Alonso toho první den najezdil pouhých 29 kol, Vandoorne o den později sice čtyřicet, ale podstatnou část testů strávili piloti McLarenu v boxech. Honda se jim za tuto nepříjemnost hluboce omlouvá

První den deklarovala Honda závadu v olejovém systému, který kvůli složitému přístupu nebylo možné včas vyměnit. V úterý pak nově nainstalovaná jednotka PU selhala, takže bylo nutné ji vyměnit za původní, kterou dávali mechanici přes noc dohromady. Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy, ve svém prohlášení uvedl, že se cítí před piloty McLarenu provinile.

"Samozřejmě nejsme nadšeni, že máme poruchy, ale i to je test - litujeme ale obou pilotů. Musíme pečlivě zjistit, co se v motoru stalo, zvláště v druhém testovacím dni," zdůraznil Hasegawa s tím, že jakmile bude známá příčina včerejšího selhání, rozhodne se o tom, zda bude nutné udělat případnou specifikaci pro Melbourne. "Zatím nám nejsou známé přesné důvody selhání, proto jsme doposud nic nezměnili. Dokud tohle nebudeme vědět, nemůžeme říci, co se stane. Ale jsem si jist, že tento problém budeme do Melbourne schopni vyřešit," ujišťuje příznivce McLarenu Hasegawa. Ti se na sociálních sítích pustili do velké kritiky a připomínali minuloroční testy, kdy měl McLaren rovněž problémy.

McLaren měl v pondělí velké prodlevy | foto: McLaren

Na otázku, jakou specifikaci Honda použije pro druhou řadu testů od příštího pondělí do čtvrtka Hasegawa odpověděl: "To opravdu závisí na problému, který se odehrál včera. Ale předpokládám, že bychom měli použit opět stejnou specifikaci jaká byla připravena pro Melbourne," dodal Hasegawa.

Rozladění v týmu

Velice zklamán byl i Eric Boullier, šéf McLarenu. Věřil ve zlepšení a byl nemile překvapen, jak rychle Honda s přepracovaným motorem selhala. Přesto se snaží najít pozitiva a po dnešních testech mohla být jeho tvář o něco jasnější, i když nejistota stále přetrvává.

"Máme mnoho potíží. Žádná z nich není zásadní, ale ještě nevíme, ani pan Hasegawa, nikdo z nich, co se stalo. Motor byl včera odeslán do Japonska. Dnes už jsme mohli pracovat lépe, měli jsme pár drobných zádrhelů, podobných jako v první den. Honda připravila nový layout, takže se nějaké problémy daly čekat, ale zatím nic elementárního," zachovával Boullier klidný výraz.

Boullier asi musel Alonsa hodně uklidňovat | foto: McLaren

Problém s olejovou nádrží

Podle Hasegawy byla závada, týkající se olejového systému snadno odstranitelná a dala se vyřešit přímo na místě, jenom přístup byl velice komplikovaný a stál mnoho času. Podle jeho slov je nyní potřeba zmírnit neopodstatněné obavy. 

"Zatím je možné pokračovat s aktuálně modifikovanou olejovou nádrží, ale pochopitelně že během sezóny se budeme systém snažit nadále zlepšovat. Takže pokud to bude možné a naskytne se příležitost, představíme některé další modifikace olejové nádrže, ale zatím si nemyslím, že by pro to nastal správný čas," dodal Hasegawa.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy