Toro Rosso v novém designu, atraktivní STR12 byl představen v Barceloně

Toro Rosso STR12 Renault | foto: Scuderia Toro Rosso

Desítka bude kompletní, tým z Faenzy dnes v 18:00 oficiálně představí svou letošní novinku Toro Rosso STR12. Ovšem s ohledem na okolnosti předcházející to už nebude tak velké překvapení, jako v některých předchozích případech.

Poslední typ týmu sídlícího v italské Faenze už totiž "vyvenčil" monopost při středeční akci v Misanu, jednalo se o stále populárnější "filming day". Pro záložní stáj Red Bullu, jak bývá Toro Rosso často nazýváno, to ale nebyla šťastná premiéra, protože na trati strávil pouhých 25,2 km. Z těchto důvodů také byla dnešní premiéra odložena.

Z akce tedy bylo vytvořeno video, ve kterém ale de facto vůz nakonec neuvidíme. Na Twitteru byly umístěny designy přileb obou pilotů a spousta dalšího materiálu, který se ovšem přímo k novému STR12 nevztahuje. 

Napětí před očekávanou prezentací... | foto: Scuderia Toro Rosso

Nakonec v boxové uličce Circuit de Catalunya zapózoval už známý monopost Toro Rosso STR12 Renault s oběma piloty v pozadí. Také on se řadí do rodiny "žraločích ploutví", v jeho barevném provedení na první pohled uhodí do očí jiné pojetí znaku na krytu motoru. Podle první názorů odvedl technický tým v čele s Jamesem Keyem slušnou práci, rovněž se líbí nové zbarvení.

Carlos Sainz pózuje u nového STR12 v pit lane na Circuit de Catalunya | foto: Scuderia Toro Rosso

"Přední část vozu je zcela nová se šípovitým předním křídlem a větším prostorem kolem přední části šasi, což generuje větší přítlak. Stejně tak tomu je i vzadu, máme širší šasi, vyšší difuzor, zadní křídlo je nižší a širší. Něco z vozu se opírá o poznatky z minulého roku, ale jiné oblasti vyžadují kompletně nové myšlení. S ohledem na pravidla bylo nutné prozkoumat i takové komponenty, které v minulosti nebyly dovoleny," uvedl k novému vozu Brendan Gilhome.

Toro Rosso STR12 Renault je poslední vůz, který chyběl do mozaiky sezóny 2017 | foto: Scuderia Toro Rosso

"Bude opravdu zajímavé sledovat, co nastane, protože jedna z prvních otázek, když jsme začali auto pro rok 2017 vyvíjet, byla - čím dosáhneme toho, aby bylo dobré. Změna aerodynamiky je zjevná, je milé mít trochu více svobody. Od roku 2009, kdy došlo k omezení pravidel, jsme jí nikdy tolik neměli. Museli jsme založit své rozhodnutí na tom, jaký máme vývojový potenciál a pak stanovit další cíle, o kterých jsme byli přesvědčeni, že jsou správné. Pokud se podíváme na úroveň dnešních technologií v aerodynamických tunelech a CFD, řekl bych, že týmy jsou stále méně náchylné k tomu, aby se dopustily nějaké významné chyby," přispěl se svým názorem James Kay.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy