"Nejsem úplně velkým fandou nových okruhů, které se ve Formuli 1 teď objevují. Některé jsou hrozně daleko od města a fanoušci tak musejí dojíždět. Například, když jedeme do Číny, tak tam je spousta skvělých měst a plno lidí, ale na závod musejí dojíždět. Je tam sice skvělá trať, ale nechápu proč je tak daleko od města," řekl při facebookovém Q&A (otázky a odpovědi) panelu s partnerem stáje - firmou UBS.
"Myslím si, že budoucností jsou městské okruhy, to je můj odhad. Doufám, že se jich v kalendáři objeví více. Například New York by byl skvělou volbou. Spojené státy jsou obrovské a je tam pouze jedna velká cena," dodal trojnásobný mistr světa.
"Největším problémem Formule 1 a obecně motorsportu je, že si k němu lidé těžko hledají cestu. Pokud se chcete cítit jako Messi, tak jdete do obchodu, koupíte si kopačák a jdete si prostě začutat nebo se přidáte k nějakému týmu. Nemůžete si ale vyzkoušet to, co dělám já. Je nás pouze 22 na světe. Není tu žádná možnost, jak to lidem přiblížit. Navíc je pro lidi dost těžké si představit, jaké to vůbec je řídit monopost formule 1. Je to holt drsné.
Dalším problémem jsou jednotlivé závody v některých zemích, lokální fanoušci musejí čekat celý rok, než se k nim závod vrátí. Je to jako koncert. Člověk se na to těší, pak to v něm chvíli zůstává a nakonec na to zapomene. Já bych chtěl alespoň ještě jeden závod ve Státech.
Nyní jsou v kalendáři místa, kde vlastně nejsou žádní fanoušci. Proč tam tedy k sakru pořádáme velké ceny? Fanoušci dělají ze závodních víkendů to, čím jsou. Když jedete na Silverstone, tak tam je každoročně skvělý závod, jelikož tam jsou fanoušci, kteří vytvářejí nezapomenutelnou atmosféru. Myslím si, že je třeba najít místa, kde o závodění mají lidi opravdu zájem," zakončil Hamilton.