Nový Red Bull RB13 prošel nárazovými testy, Newey má obavy o předjíždění

Jeden z grafických návrhů možného vzhledu Red Bullu RB13 | foto: Sean Bull

Konstruktér Red Bullu hovoří o úspěšných přípravách nového vozu na sezónu 2017, o tom, jak se mu nová pravidla zamlouvají a jak je v Milton Keynes spokojený.

Konstruktér Red Bullu včera na výstavě Autosport International potvrdil, že jako poslední z povinných nárazových zkoušek nového monopostu RB13 prošel nos, což jim v minulých letech činilo před začátkem sezóny potíže: "Úspěšně jsme prošli nárazovými testy nosu. Nyní je návrh víceméně hotový a všechno je ve výrobě." Datum prezentace vozu rakouská stáj ale ještě neoznámila.

Její úspěchy v roce 2017 se podle něj budou hodně odvíjet od pokroku Renaultu, který zcela přepracoval svou pohonnou jednotku včetně systému pro rekuperaci energie (ERS).

To s sebou nese jisté riziko v podobě počáteční nižší spolehlivosti, u Red Bullu jsou ale s výsledky jejich motorového partnera spokojeni. Ve Viry těží ze spolupráce s Ilmorem vedeným zkušeným Mariem Illienem a v novém šasi ho testují na tzv. virtuální testovací dráze (VTT), na níž v reálném čase testují kompletní šasi s motorem i s převodovkou. Společnost AVL ji údajně postavila za 30 mil. Eur.

Změna v pravidlech podle něj "není tak velká" jako v roce 2009, přestože dojde k razantnímu zvýšení přilnavosti i přítlaku a zrychlení vozu. "Změny se mi líbí, protože myšlenkou je porozumět dopadu těchto inovací lépe než vaší soupeři. A možná s tím souvisejí nové příležitosti a možná jsou v pravidlech věci, kdy to, co je řečeno a co je zamýšleno, není totéž. Někdy v nich můžete najít díry...  Změna v pravidlech je skvělá a nikdo neví, co v této sezóně může přijít."

Nová pravidla přinášejí nové příležitosti. Našel v nich Newey další skulinu? | foto: Red Bull Content Pool

Nová pravidla zrychlí auta, ale zřejmě podle něj také ztíží přejíždění: "Rychlé zatáčky jako Copse na Silverstone se budou projíždět pod plným plynem i během závodu. Rychlé zatáčky tedy budou spíše rovinkami než rychlými zatáčkami. Kvůli tomu budou auta náročnější na ovládání a dají zabrat krčnímu svalstvu, což je podle mě dobře. Všichni piloti během zimy usilovně trénují, aby měli silnější krk.

To vzbuzuje lehké obavy o předjíždění, protože brzdná dráha bude moc krátká. Samozřejmě se to bude dát vyřešit přes DRS. I když DRS přejíždění pomáhá, tak podle mě ale působí, že si na takové manévry lidé moc nevzpomenou."

Práci u svého současného zaměstnavatele si Newey pochvaluje a o přestupu jinam neuvažuje: "Život je u Red Bullu fajn, jde o dobrý tým. Rád tam pracuji, panuje tam příjemná atmosféra a loni jsme prožili dobrou sezónu. I když nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale oproti předchozímu ročníku šlo o pokrok."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy