Týmy budou při testech svou formu skrývat, varuje šéf Pirelli

Paul Hembery v Soči | foto: Pirelli

Monoposty pro sezónu 2017 by měly jezdit zhruba o pět vteřin lepší časy na kolo, než tomu bylo loni. Díky širším křídlům a pneumatikám by auta měla mít mnohem větší rychlost hlavně v zatáčkách. Na rovinkách se naopak čeká mírné zpomalení.

Šéf Pirelli ale nevěří, že týmy při testech v Barceloně, které proběhnou na přelomu února a března, ukážou reálnou výkonnost monopostů. Většina týmů prý bude jezdit lidově řečeno na půl plynu, aby neprozradily zbytečně moc informací.

"V Barceloně opravdu ještě nebudeme vědět, na čem týmy vlastně jsou. Nikdo nebude ukazovat své trumfy. Většina z nich se bude snažit svou reálnou výkonnost zamaskovat. Nebo budou vyloženě zmatení, jelikož nebudou třeba vůbec dosahovat výkonů, které budou předvádět týmy jezdící na půl plynu. Až v Číně nebo Bahrajnu se ukáže pravá síla všech monopostů," komentuje situaci šéf Pirelli.

Paul Hembery také věří, že díky menší degradaci pneumatik a až o 25 % lepší přilnavosti bude méně zastávek během každého závodu. Z testů, které byly provedeny s loňskými auty, ale nevzešly úplně očekávané výsledky - hlavně co se týče přítlaku.

"Problémem je, že jsme testovali s auty, které jsou o pět vteřin pomalejší, než monoposty, které uvidíme v Barceloně. Co se týče samotných směsí, tak to pro nás byl docela oříšek, protože máme velmi malý vzorek dat. Čísla se úplně neshodují s tím, co jsme očekávali. Možná, že jsme ale byli jen příliš konzervativní," pokračuje Hembery.

Red Bull během posledního dne testů nových pneumatik v Abú Zabí | foto: Pirelli

Testy pneumatik do extrémních podmínek by měly proběhnout v následujících dvou měsících. Pirelli v současné době diskutuje se třemi nejlepšími stájemi startovního pole - Ferrari, Red Bullem a Mercedesem - ohledně participace jejich loňských monopostů v rámci testování těchto směsí.

"Budeme pokračovat s vývojem pneumatik do deště i během sezóny, což je něco, co bylo dříve zakázáno. Během posledních tří let proběhly snad jen tři testovací dny. Nyní máme až 25 dní během sezóny, takže se na tom bude ještě pracovat a něco se bude měnit. Chceme hlavně zlepšit samotné zahřívání těchto gum. Restarty závodů budou nyní probíhat jako klasické starty a pneumatiky nebudou dostatečně zahřáté.

Bude to jako v GP2, kde se nepoužívají ochranné obaly, a proto je třeba mít gumy, které se rychle zahřejí. Tyhle testy budeme dělat v únoru a březnu. Nyní se snažíme přesvědčit nějaký tým, aby nám ze svého muzea poskytl loňský monopost a půjčil nám ho k dalším přípravám," zakončuje šéf jediného dodavatele pneumatik v současné F1.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy