Pravidla výrobci pneumatik umožňují během sezóny s týmy testovat 25 dní. V Brazílii proběhly první diskuse, týmy ale návrh Pirelli z logistických důvodů nepřijaly - už tak mají totiž nabito s 21 plánovanými závody.
"Samozřejmě chápeme, že s kalendáře o 21 závodech to není jednoduché přijít na způsob, jakým to zorganizovat. Proto s týmy diskutujeme, abychom nalezli plán, který by byl dobrý pro ně a pro nás. Dokážu pochopit, že na počátku nebudou mít moc náhradních dílů, podle mě to ale není skutečný problém," říká pro motorsport.com technický ředitel Pirelli Mario Isola.
Italský dodavatel obutí bych rád v rámci zkvalitnění svých produktů testoval na různých tratích včetně těch mimoevropských, zmínky padly například o Austinu a Sepangu. To by musela odsouhlasit FIA, zatímco FOM by musela čekat s přepravou materiálu před závodem na tým, jenž by testoval.
Některé okruhy podle týmů navíc nejsou pro testování praktické - kvůli bezpečnosti uváděly například Interlagos. Také by chtěly, aby se jízdy s třemi vozy v rámci jednoho dne počítaly jako tři testovací dny, což se nelíbí Pirelli, jež by si rádo diktovalo vlastní plán, aby vývoj pneumatik rozložilo po celou sezónu.
"Potřebujeme odlišné tratě, protože musíme jezdit na hodně i méně náročných okruzích. Potřebujeme jízdy vyhrazené pro pneumatiky do deště a pro přechodné pneumatiky, proto samozřejmě musíme najít okruhy, kde bychom mohli skrápět dráhu. Máme tedy plán vývoje, který pokrývá šest či sedm měsíců," pokračuje Isola.
Dále vysvětluje, že chtějí během jednoho dne jezdit pouze s jedním vozem: "Chápu myšlenku, že když se bude jezdit s více než s jedním vozem, tak máte více zpětné vazby. My však preferujeme pouze jedno auto. Pak také můžeme testovat stejné řešení na odlišných vozech a okruzích více než jednou."
Pirelli s nimi jedná i o tom, jak rozložit 25 testovacích dnů mezi 11 týmů. Pokud s každým stráví 2 dny, zbydou jim 3 dny - jde tedy o to, jak je potom rozdělit.