Již tento čtvrtek by se měli sejít organizátoři Velké ceny se zástupci vlády, aby prodiskutovali budoucnost malajsijské zastávky Formule 1. Dle tamního ministra mládeže a sportu, Khairy Jamaluddina, jsou náklady na pořádání bohužel moc vysoké a případné zisky značně omezené.
"Když jsme hostili první velkou cenu, tak to byla obrovská událost. Jednalo se o první grand prix v Asii mimo Japonské ostrovy. Nyní je tu spousta zastávek, a Velká cena Malajsie tak ztrácí na exkluzivitě. Navíc prodeje vstupenek a sledovanost jdou dolů. Cizinci radši navštíví Singapur, Čínů nebo Blízký východ. Návratnost tak není taková," okomentoval situaci Jamaladdin.
Krom špatných prodejů a nízké sledovanosti- letos prý byla vůbec nejnižší v celé historii GP- je tu také problém s titulárním sponzorem, firmou Petronas. Ta totiž nezažívá úplně dobré časy kvůli poklesu ceny ropy.
Malajsie má smlouvu na pořádání velkých cen až do roku 2018. Následně by dle Razlana Razaliho, ředitele Mezinárodního okruhu Sepang, bylo nejlepší dát si na pár let pauzu, jezdí se tam totiž nepřetržitě již osmnáct let .