Zástupci Hondy však prohlásili, že dříve než v roce 2018 nemají žádný "konkrétní plán" ohledně druhého týmu pro dodávky motorů. Jenže jak nás poslední dny a historie vůbec neustále ubezpečují, zítra může být všechno jinak.
Je tu totiž tým Sauber, který od roku 2010 používá pohonné jednotky Ferrari a v příštím roce, kdy mu kontrakt s italským dodavatelem vyprší, bude mít k dispozici letošní specifikace. Je celkem logické, že už v této době se začíná Sauber poohlížet po novém partnerovi. A nejeden zdroj se domnívá, že pokud by nebylo prodlouženo spojenectví s Ferrari, jevila by se Honda jako možný dodavatel pro švýcarský tým. Nasvědčuje tomu i fakt, že japonský výrobce rozšiřuje svou evropskou základnu v Milton Keynes, aby zvládl dodávky dvěma týmům.
"Připravujeme se na rozšíření dodávky pohonných jednotek pro více týmů od roku 2018, ale v tuto chvíli žádný konkrétní plán není. Ať nás osloví kterýkoli tým F1, budeme se takovou možností zabývat se vší vážností a stejně takové přijmeme i rozhodnutí," sdělil šéf projektu Honda F1 Jusuke Hasegawa. Zároveň dodal, že co se týče pokroku Hondy v letošním roce, zatím je spokojen tak na 50 %. Jako příklad obou pólu uvedl častější působení pilotů v první desítce na rozdíl od slabých výsledků při posledním závodním víkendu v Japonsku.
Honda už několikrát vyjádřila svou ochotu zásobovat vedle McLarenu další tým svými motory. V rámci nových pravidel by mohlo být teoreticky nařízeno, aby japonská automobilka poskytla motory týmu, který by neměl kotrakt s jiným dodavatelem agregátů pro následující sezónů.