Sauber touží po bodu. Nespoléhá na vlastní rychlost, ale na dva vnější faktory

Felipe Nasr v Malajsii | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber potřebuje nutně bodovat, aby se dostal na desáté místo a získal vysokou finanční prémii za to, že skončí mezi týmy v první desítce. Jeho jezdec Felipe Nasr ale uznává, že to bude těžké a že k tomu bude v následujících závodech potřebovat štěstí či pomoc safety caru.

Před švýcarským týmem se nachází Manor, který svůj jediný bod zásluhou Pascala Wehrleina vybojoval v Rakousku. Pokud by se ale podařilo skórovat i jemu, dostal by se díky lepším dílčím výsledkům (čtyři dvanáctá místa) před svého britského rivala.

Aby se vyhnul své druhé sezóně bez jediného získaného bodu v posledních třech letech, na to má ještě pět pokusů. Problémem je, že mu po převzetí novými majiteli (Longbow Finance) stále schází rychlost a to se nezmění zřejmě ani v Japonsku, kam má přivézt novou podlahu.

"Máme několik menších vylepšení, která míří do Japonska, tam přehodnoťme, jak na tom budeme," vybízí Nasr. "Potřebujeme jen trochu štěstí, potřebujeme, aby nám nahrál safety car. Momentálně se musí sejít vnější faktory, a pak můžeme získat bod, protože čistě svou vlastní rychlostí na to nemáme, já ani Marcus [Ericsson]."

Sauber potřebuje získat alespoň bod, aby se dostal před Manor | foto: Manor Racing

Poslední závod v Malajsii nedokončil oficiálně podle závady brzdového systému brake-by-wire. Při jeho návratu do boxů se však podle zvuku nezdál být v pořádku motor Ferrari. Jenže na svého dodavatele si nesmí stěžovat.

"Žel jsem musel v závodě skončit. Selhal nám systém brake-by-wire, proto jsme museli s vozem zajet do boxů. Stalo se to v 15. zatáčce. Pedál byl zkrátka příliš dlouhý," vysvětluje Nasr.

Sauber však bude muset prošetřit potenciální problém se spojkou, protože ani jednomu z jeho pilotů se v Sepangu nepovedl start. Prvotní rozjezd z místa byl dobrý, nikoliv však zrychlení ve druhé fázi.

V Sepangu se na startu oba vozy propadly, na vině je zřejmě spojka | foto: Sauber Motorsport AG

"Měl jsem příšerný rozjezd z místa. Bod záběru jsme během nájezdu na rošt získali, byl dobrý. Po startu jsem ohromně před 1. zatáčkou ztratil. Dívají se na spojku, Marcus měl podobný problém. Když se podíváte na opakovaný záznam, dobře jsme vystřelili, ale pak jsme tam zůstali - dalších 100 metrů jsme nezrychlovali, byla to fakt bída," přibližuje Brazilec.

Jeho týmový kolega Ericsson sice závod dokončil na 12. místě, během něj mu ale přestal fungovat nápojový systém, když teploty v kokpitu dosahovaly 60 °C: "Musel jsem zvládnout vzdálenost celého závodu bez jakýchkoliv tekutin. To bylo opravdu těžké."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy