Druhý trénink ovládl Rosberg, Hamilton skončil předčasně stejně jako Grosjean

Nico Rosberg měl po druhém tréninku důvod k úsměvu | foto: Daimler AG

SINGAPUR - 2. TRÉNINK: V odpoledním čase z evropského hlediska se jel druhý trénink, ve kterém se spíše zkoušel závodní režim. Ke slovu přišly především ultraměkké pneumatiky, v závěru týmy zkoušely v této oblasti různé varianty.

Podmínky v Singapuru nebyly nijak překvapivé, snad jen vlhkost vzduchu, která atakovala hranici 75 % byla o něco nižší, než se čekalo. Jinak vzduch vykazoval 28°C, trať byla jen o něco teplejší (32°C).

Už tradičně se na trať vydaly jako první oba Manory, tentokrát byl nováček Ocon rychlejší než Wehrlein ale jejich časy 1:51,051 resp. 1:51,707 nebylo možné brát jako směrodatné. Na první část tréninku si většina pilotů nasadila superměkké pneumatiky, ale byly i výjimky jako v případě Verstappena, Vettela nebo Bottase. Konkrétnější měřítko nastavil Vettel (1:47,475), ale záhy ho soupeři začali odsouvat do pozadí. 

Do čela se po první desetiminutovce vyšvihl Hamilton (1:45,275) na superměkké směsi a nikdo ho nedokázal překonat. Ostatní piloti si zachovávali poměrně velký odstup, s výjimkou Ricciarda (1:45,620) se nedokázal nikdo dostat pod hranici 1:46,0. Někteří piloti měli problémy s tím se vejít do singapurských ulic, Fernando Alonso v závěru první desetiminutovky před nájezdem na most kontaktoval zadním pravým kolem bariéru, a protože Španělé drží basu, o osm minut později na tomtéž místě udělal to samé Carlos Sainz jr. Když jsme u Toro Rosso, jejich přání, aby se na singapurském Marina Bay tým výkonostně zvedl vypadal nadějně, Kvjat a Sainz jr. byli jednu chvíli dokonce na 2. a 3. místě a v prakticky pořád se drželi v závěru TOP 10.

Jenson Button v 2. tréninku | foto: McLaren

Dramaticky rovněž vypadala chvíli po Sainzově kontaktu s bariérou Ricciardova vteřina hrůzy, kdy se jeho Red Bull postavil napříč trati. Těsně před vypršením první dvacetiminutovky vyjel na trať poslední muž, u jehož jména chyběl zapsaný čas - Valtteri Bottas (1:48,676). Pak už jsme mohli zapsat průběžné pořadí po první půlhodině: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Pérez. Rosberg se pohyboval na osmém místě, Vettel byl až jedenáctý.

Hned na úvod druhé půlhodiny nasadili prakticky všichni ultraměkké pneumatiky a začali zkoušet kvalifikační simulaci. Nejlépe vyšla nejdříve Vettelovi, který překonal Hamiltonův výkon na superměkkých pneu, ale pak se dostal ke slovu Rosberg a nasadil limit, na který nikdo nestačil. Po několika pokusech se postupně celé pole zaměřilo na dlouhý závodní stint, většinou na ultraměkkých pneumatikách, ale časy se pohybovaly kolem 1:50,0 - 1:55,0.

Přestože se rychlost zpomalila, nevyhnuli se někteří piloti problémům - Ocon například před poslední vlásenkou otřel nejdřív levou zadní a poté i pravou zadní pneumatiku o bariéru, daleko hůř ale dopadl Romain Grosjean, který zhruba v polovině tréninku nezvládl nájezd na cílovou rovinku a v poslední zatáčce sklouzl jeho Haas do smyku a narazil zadní částí do svodidel. Francouz se dokázal z ošemetné situace "vyprostit" a s otlučeným spoilerem odkroužil celé kolo, v boxech ale mechanici zjistili škodu i na zadním zavěšení a Romain se tak mohl převléci do civilu.

Pokud někdo čekal zlepšení výkonů, zklamal by se. Jediným dramatickým momentem kromě několika drobných problémů, které většinou piloti hlásili do boxů, zaujal okamžik 25 minut před koncem tréninku, kdy Lewis Hamilton vystoupil ze svého vozu a odkráčel do "zákulisí". Jak uvedl tým, šlo o menší problém s hydraulikou, ale Lewis už se do kokpitu nevrátil. Během jízd si stěžoval na nezvykle velkou teplotu na pravé straně kokpitu.

V závěru tréninku zkoušely některé týmy alternativní složení směsí, takže došlo jak na superměkké, tak i měkké pneumatiky. Časy dosažené hodinu před koncem tréninku se však už neměnily. V samotném závěru, už po odmávnutí, měl problémy Fernando Alonso, vypadalo to na potíže s převodovkou, protože musel svůj vůz odstavit v první třetině trati. 

Navzdory pesimistickým poznámkám tak triumfoval Rosberg, ale jak většina zúčastněných podotýká, rozhodovat se bude až zítra.

Maximální rychlosti: 1. Verstappen 319 km/h; 2. Wehrlein 318 km/h; 3. Hamilton 318 km/h; 4. Massa 318 km/h; 5. Nasr 318 km/h; 6. Bottas 317 km/h.

Přehled všech měřených kol: PDF.

GP Singapuru (Singapur)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:44,152
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:44,427
3. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:44,532
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:44,557
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:45,161
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:45,182
7. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:45,275
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:45,507
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:45,779
10. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:46,029
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:46,063
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:46,574
13. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:46,727
14. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:46,856
15. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:46,960
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:47,161
17. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:47,166
18. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:47,531
19. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:48,391
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:48,487
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:48,505
22. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:48,823

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy