Ve 12:00 našeho času jako první na dráhu vyrazil Grosjean na nové ultra-měkké směsi následovaný Palmerem a týmovým kolegou Gutiérrezem. V úvodu testovali "Halo" ochranu na svých vozech Alonso, Hamilton a Hülkenberg, zatímco Red Bull se objevil ověnčený přístroji pro měření aerodynamiky.
Alonso byl v prvních pokusech sice nejrychlejší na konci dlouhé rovinky (304 km/h), jeho týmový kolega Button však nezačal dobře - se svým McLarenem zůstal stát kvůli závadě palivového systému nedaleko boxů a komisaři použili virtuální safety car. Tým přivezl nové přední křídlo s většími zářezy ze středu do klapek, na okrajích přibyl další otvor, takže je osmiprvkové.
Po 12 min předvedl první rychlé kolo Rosberg: 1:47,936 min (308 km/h), Hamilton začínal o 20 s pomaleji - oba na ultra-měkkých pneumatikách. Lewis se po dalším ostrém kole ale dostává o 0,436 s před něj (1:47,436 min, 310 km/h). Räikkönen s Ferrari zatím ztrácel 2 sekundy.
Po 18 min narazil při výjezdu z garáže Sainz do boxové zídky a poškodil si přední křídlo. Toro Rosso přivezlo několik posledních novinek, Singapur by měl být jejich nejlepší šancí na body ze zbývajících závodů. Stejnou hrubky vyrobil Pérez - také přišel o část předního křídla během výjezdu z boxů.
Rosbergovi se daří mírně zrychlit (1:47,743 min, 317 km/h), na třetí a čtvrté příčce se usazují Ferrari - Räikkönen (1:48,770) a Vettel (1:49,182 min), Verstappen je s Red Bullem pátý i přes kontakt s bariérou (1:49,182 min) - všichni na ultra-měkkých pneumatikách.
Po půl hodině Ferrari přidává - Vettel jde na druhé místo mezi Mercedesy (1:47,731) a Räikkönen ze svého času ubírá 8 desetin (1:47,955 min). Sebastian během svého pokusu hlásí: "Obrousil jsem zeď na výjezdu z dvacítky, ale jde jen o kosmetiku."
Red Bull Ricciardovi odmontoval měřící sadu Pitotových trubice z obou stran vozu, Daniel zvládá kolo za 1:48,096 min. Před Rosberga se na třetí místo dostává Verstappen (1:47,467) po rekordu ve 2. sektoru. O pět min později přidává rekord v 3. sektoru a je nejrychlejší ze všech (1:47,335 min). Poté všichni vracejí své první sady pneumatik Pirelli.
Po kratší přestávce první příčku zajišťuje Mercedesu Rosberg (1:46,513 min), a to dokonce na měkké směsi, která je zde tou nejtvrdší. Zlepšuje se o více než 8 desetin sekundy.
Na výjezdu ze zatáčky č. 20 tentokrát tvrdě narazil do zdi Alonso, jenž je zatím na super-měkkých pneumatikách sedmý (1:48,394 min), Button na měkkých desátý (1:49,615 min). Trať by měla McLarenu sedět kvůli nižším nárokům na motor.
Vettel žádá o zmírnění jasu svého displeje, pak předvádí sílu Ferrari, když na ultra-měkké směsi zrychluje o 1,1 sekundy na 1:46,287 min. Rosberg je o čtvrt sekundy pomalejší.
Red Bully však nezahálejí a cpou se na první a druhou příčku - Verstappen 1:46,229 a Ricciardo po rekordech ve všech sektorech 1:45,872 min - půl sekundy před Mercedesem. Max (1:45,823 min) jeho čas dokáže ještě o 0,049 s vylepšit, takže si prohazují pořadí. Oba na utra-měkké směsi, zatímco Mercedes krouží s vyšším množstvím paliva na měkké.
Toro Rosso je na 6. a 7. místě před McLarenem, jehož Button si po hodině stěžuje na "velmi, velmi nízkou přilnavost a příliš velkou nedotáčivost" svého vozu. Po menší úpravě hlásí: "Druhý a třetí rychlostní stupeň jsou pod plynem velmi bídné." Hamiltonovi je v kokpitu pro změnu vedro: "Pod mým pravým kotníkem je stále velmi horko."
Force India vybízí Péreze, aby zamířil do boxů a nechal vychladit brzdy: "Pneumatiky ušetříme pro delší jízdu." Mexičan je ale při chuti: "Nemůžu odjet ještě jedno kolo?" "Mohl bys, ale podepsalo by se to na našich měkkých pneumatikách, na čase při dlouhé jízdě," odpovídá mu inženýr.
Třináct minut před koncem bourá v zatáčce č. 18 před podjezdem pod tribunami Rosberg, jenž po zablokování předních kol a smyku končí v bariéře. Dokáže vycouvat a pomalu míří s poškozeným vozem a defektem levého kola do boxů - schází mu přední křídlo.
Ke konci se dokázal mírně zlepšit pouze Räikkönen (1:47,185), zatímco se ostatní věnovali poznávání pneumatik při delších jízdách s větším množstvím benzínu. Na postup výše ze sedmého místa to ale nestačilo.
Nejrychlejšího času tedy dosáhl Red Bull, Vettel s Ferrari na Verstappena ztrácel už skoro půl sekundy, rychlejší z Mercedesů Hamilton dokonce 6 desetin sekundy. Prožívá Mercedes v Singapuru podobnou krizi jako loni nebo v prvním tréninku jen skrývá svou formu? To nám více objasní další trénink, který začíná v 15:30 hod našeho času. Papírově by nás mohl čekat nejtěsnější závod sezóny.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 318 km/h; 2. Rosberg 317 km/h; 3. Massa 316 km/h; 4. Vettel 315 km/h; 5. Ricciardo 315 km/h; 6. Bottas 314 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:45,823 / - |
2. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:45,872 / +0,049 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:46,287 / +0,464 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:46,426 / +0,603 |
5. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:46,513 / +0,690 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:46,890 / +1,067 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:46,936 / +1,113 |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:47,683 / +1,860 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:48,044 / +2,221 |
10. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:48,109 / +2,286 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:48,202 / +2,379 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:48,214 / +2,391 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:48,359 / +2,536 |
14. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:48,453 / +2,630 |
15. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:49,595 / +3,772 |
16. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:49,615 / +3,792 |
17. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:49,794 / +3,971 |
18. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:50,263 / +4,440 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:51,112 / +5,289 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:51,479 / +5,656 |
21. | 31 | Esteban OCON | fra | Manor Racing MRT | 1:52,379 / +6,556 |
22. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ