Rosberg bourá, Mercedes v krizi? V 1. tréninku jej překonávají Red Bully i Ferrari

Daniel Ricciardo v Singapuru | foto: Red Bull Content Pool

SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly v prvním tréninku Red Bully, které si brousí zuby na vítězství. Před Mercedes se protlačil také Sebastian Vettel - opakují se u mistrovského týmu podobné problémy jako minulý rok?

Ve 12:00 našeho času jako první na dráhu vyrazil Grosjean na nové ultra-měkké směsi následovaný Palmerem a týmovým kolegou Gutiérrezem. V úvodu testovali "Halo" ochranu na svých vozech Alonso, Hamilton a Hülkenberg, zatímco Red Bull se objevil ověnčený přístroji pro měření aerodynamiky.

Alonso byl v prvních pokusech sice nejrychlejší na konci dlouhé rovinky (304 km/h), jeho týmový kolega Button však nezačal dobře - se svým McLarenem zůstal stát kvůli závadě palivového systému nedaleko boxů a komisaři použili virtuální safety car. Tým přivezl nové přední křídlo s většími zářezy ze středu do klapek, na okrajích přibyl další otvor, takže je osmiprvkové.

Po 12 min předvedl první rychlé kolo Rosberg: 1:47,936 min (308 km/h), Hamilton začínal o 20 s pomaleji - oba na ultra-měkkých pneumatikách. Lewis se po dalším ostrém kole ale dostává o 0,436 s před něj (1:47,436 min, 310 km/h). Räikkönen s Ferrari zatím ztrácel 2 sekundy.

Po 18 min narazil při výjezdu z garáže Sainz do boxové zídky a poškodil si přední křídlo. Toro Rosso přivezlo několik posledních novinek, Singapur by měl být jejich nejlepší šancí na body ze zbývajících závodů. Stejnou hrubky vyrobil Pérez - také přišel o část předního křídla během výjezdu z boxů.

Rosbergovi se daří mírně zrychlit (1:47,743 min, 317 km/h), na třetí a čtvrté příčce se usazují Ferrari - Räikkönen (1:48,770) a Vettel (1:49,182 min), Verstappen je s Red Bullem pátý i přes kontakt s bariérou (1:49,182 min) - všichni na ultra-měkkých pneumatikách.

Po půl hodině Ferrari přidává - Vettel jde na druhé místo mezi Mercedesy (1:47,731) a Räikkönen ze svého času ubírá 8 desetin (1:47,955 min). Sebastian během svého pokusu hlásí: "Obrousil jsem zeď na výjezdu z dvacítky, ale jde jen o kosmetiku."

Red Bull Ricciardovi odmontoval měřící sadu Pitotových trubice z obou stran vozu, Daniel zvládá kolo za 1:48,096 min. Před Rosberga se na třetí místo dostává Verstappen (1:47,467) po rekordu ve 2. sektoru. O pět min později přidává rekord v 3. sektoru a je nejrychlejší ze všech (1:47,335 min). Poté všichni vracejí své první sady pneumatik Pirelli.

Po kratší přestávce první příčku zajišťuje Mercedesu Rosberg (1:46,513 min), a to dokonce na měkké směsi, která je zde tou nejtvrdší. Zlepšuje se o více než 8 desetin sekundy.

Na výjezdu ze zatáčky č. 20 tentokrát tvrdě narazil do zdi Alonso, jenž je zatím na super-měkkých pneumatikách  sedmý (1:48,394 min), Button na měkkých desátý (1:49,615 min). Trať by měla McLarenu sedět kvůli nižším nárokům na motor.

Vettel žádá o zmírnění jasu svého displeje, pak předvádí sílu Ferrari, když na ultra-měkké směsi zrychluje o 1,1 sekundy na 1:46,287 min. Rosberg je o čtvrt sekundy pomalejší.

Red Bully však nezahálejí a cpou se na první a druhou příčku - Verstappen 1:46,229 a Ricciardo po rekordech ve všech sektorech 1:45,872 min - půl sekundy před Mercedesem. Max (1:45,823 min) jeho čas dokáže ještě o 0,049 s vylepšit, takže si prohazují pořadí. Oba na utra-měkké směsi, zatímco Mercedes krouží s vyšším množstvím paliva na měkké.

Toro Rosso je na 6. a 7. místě před McLarenem, jehož Button si po hodině stěžuje na "velmi, velmi nízkou přilnavost a příliš velkou nedotáčivost" svého vozu. Po menší úpravě hlásí: "Druhý a třetí rychlostní stupeň jsou pod plynem velmi bídné." Hamiltonovi je v kokpitu pro změnu vedro: "Pod mým pravým kotníkem je stále velmi horko."

Force India vybízí Péreze, aby zamířil do boxů a nechal vychladit brzdy: "Pneumatiky ušetříme pro delší jízdu." Mexičan je ale při chuti: "Nemůžu odjet ještě jedno kolo?" "Mohl bys, ale podepsalo by se to na našich měkkých pneumatikách, na čase při dlouhé jízdě," odpovídá mu inženýr.

Třináct minut před koncem bourá v zatáčce č. 18 před podjezdem pod tribunami Rosberg, jenž po zablokování předních kol a smyku končí v bariéře. Dokáže vycouvat a pomalu míří s poškozeným vozem a defektem levého kola do boxů - schází mu přední křídlo.

Ke konci se dokázal mírně zlepšit pouze Räikkönen (1:47,185), zatímco se ostatní věnovali poznávání pneumatik při delších jízdách s větším množstvím benzínu. Na postup výše ze sedmého místa to ale nestačilo.

Nejrychlejšího času tedy dosáhl Red Bull, Vettel s Ferrari na Verstappena ztrácel už skoro půl sekundy, rychlejší z Mercedesů Hamilton dokonce 6 desetin sekundy. Prožívá Mercedes v Singapuru podobnou krizi jako loni nebo v prvním tréninku jen skrývá svou formu? To nám více objasní další trénink, který začíná v 15:30 hod našeho času. Papírově by nás mohl čekat nejtěsnější závod sezóny. 

Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 318 km/h; 2. Rosberg 317 km/h; 3. Massa 316 km/h; 4. Vettel 315 km/h; 5. Ricciardo 315 km/h; 6. Bottas 314 km/h.

Přehled všech měřených kol: PDF.

GP Singapuru (Singapur)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:45,823 / -
2. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:45,872 / +0,049
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:46,287 / +0,464
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:46,426 / +0,603
5. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:46,513 / +0,690
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:46,890 / +1,067
7. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:46,936 / +1,113
8. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:47,683 / +1,860
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:48,044 / +2,221
10. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:48,109 / +2,286
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:48,202 / +2,379
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:48,214 / +2,391
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:48,359 / +2,536
14. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:48,453 / +2,630
15. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:49,595 / +3,772
16. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:49,615 / +3,792
17. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:49,794 / +3,971
18. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:50,263 / +4,440
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:51,112 / +5,289
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:51,479 / +5,656
21. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:52,379 / +6,556
22. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy