Kličkování v pravidlech bylo BAR vyčteno

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Mistrovské body jsou tím nejcennějším, po čem jezdci a týmy prahnou. Od jejich počtu se odvíjí vše.

Rozhodnutí BAR při GP Austrálie, v samém závěru vozy z nebodovaných pozic stáhnout, přineslo kritiku. Poněkud “vyčuraná“ hra Nicka Frye snižuje podle jiných osobností F1 kredit této stále ještě mladé stáje, který vybudoval odvolaný šéf David Richards.

BAR využila kličky v pravidlech. Vůz, jenž závod nedokončil, může příště startovat s novým motorem. Podotýkám, že platí pravidlo, jeden motor na dva závody, a teprve poté může být použit nový.

„Není to dobré ani pro sport a ani pro podívanou diváků. Je to fraška, automobilky tvrdí, jak je jejich motor v osobních vozech spolehlivý, přesto využijí ten svůj v monopostu raději jen na 50% a vymění ho. Proč? V případě BAR nejde o nouzi, ale o chladnou kalkulaci,“ prohlásil technický ředitel Sauberu Willy Rampf.

Také Toyota kritizovala takový přístup. „Využití mezery v pravidlech je v rozporu s duchem závodů. Byli jsme ve stejné pozici jako BAR, přesto jsme takovou cestou nešli,“ dodal šéf oddělení motorů Luca Marmorini.


Foto: BAR Honda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy