Italská stáj na vylepšení své pohonné jednotky vyčerpala poslední tři žetony, které ji pro sezónu 2016 zbývaly. V Monze sice byla nejbližším soupeřem Mercedesu, jenže jeho zadní křídla sledovala z velké vzdálenosti jak v kvalifikaci, tak i v závodě.
Zatímco loni představovala sobotní ztráta Ferrari na pole-position jen 0,234 s, letos tomu už bylo 0,837 s. A ve velké ceně vypsané na 53 kol projel třetí Sebastian Vettel cílem o 20,99 sekundy později než vítězný Nico Rosberg, Kimi Räikkönen zaostal o dalších 6,571 s. Proto někteří zpochybňovali pokrok Scuderie v oblasti motoru.
"Nikdy bychom nepřinesli nic, o čem bychom si nemysleli, že to je lepší než předchozí věc. Nejde o nic velkého, musíme ale brát každou malou část. Jde o normální pokrok. V budoucnu musíme vylepšit všechny oblasti motoru a vozu. Nejde o magickou věc, ale něco to přesto přineslo," komentuje Räikkönen poslední vylepšení pohonné jednotky Ferrari.
Ve zbývající části sezóny se podle něj bude snažit dostat se na druhé místo před Red Bull: "Chceme být druzí. Na první se už dostat nemůžeme - no, myslím, že by tam nějaká šance byla, kdyby Mercedes vůbec nedojížděl do cíle."
"Před několika závody jsme přišli o druhou příčku. Minimálně ty dva týdny se ubíráme správným směrem, tak snad tomu tak bude i v nadcházejících závodech," prohlašuje Kimi před Singapurem, kde se loni Ferrari dočkalo zásluhou Vettela svého zatím posledního vítězství.
Podaří se to letos zopakovat? "Těžko říct, jak to tam bude vypadat. Jde o zcela jinou konfiguraci okruhu, podmínky jsou jiné. I Monza a Spa byly hodně odlišné. Poslední 2 víkendy se vyvíjely dobře. Snad se nám bude dařit stejně, ne-li lépe, jako posledně."
"Ale nebudu nic odhadovat, dokud se tam nedostaneme. Minulý rok byl dobrý, jenže nemůžeme slíbit, že se příběh bude letos najednou opakovat," varuje Räikkönen před příliš vysokými očekáváními.